een andere vrouw in Egypte

• Jol

Ja, beste Gamil, ik ben moslima, (niet dat ik dan alles weet) de versen die in de Koran staan duiden op de mensheid: man en vrouw om te trouwen met de mensen van het boek: Torah, Bijbel en Koran. Echter de hadiths schrijven de islamitische vrouw voor om alleen een moslim te trouwen. Een moslim zal daarom altijd zeggen dat een islamitische vrouw een moslimman moet trouwen. Er zijn verschillende versen in de Koran die duiden op dit onderwerp maar geven niet expleciet het verbod neer hierop. Er zijn zelfs sjiekhs die deze hadiths durven af te wijzen maar zij worden verguisd en vervolgt. (In zoverre mijn inbreng, los van mening)

Jol

• colette

Jol ben het helemaal met je eens

• gamil

Hi Jol, Nu je het zo verteld weet ik dat ik die vraag eens gevraagd heb aan een moslim man. Die vertelde me dat het christendom drie goden heeft. Jezus,de heilige geest en God zelf. Toen ik hem probeerde uit te leggen dat dat niet zo is luisterde hij niet. Je kan groot gelijk hebben hoor. Zal het er nog eens over hebben met Moslims. Dat je trouwens Moslima bent zegt niet alles hoor. Ik kan heel veel Moslims die de Koran slecht kennen vaak slechter als ik.Soms ben ik verbijsterd over de slechte kennis. Maar daar zal jij wel niet onder horen.

Groet

• gamil

Als je hebt over handelen, praten zonder nadenken, dan vraag ik je nog eens goed na te denken. Uit een beetje betrouwbare bron weet ik dat voor het kind daadwerkelijk teruggehaald wordt, er veel maar dan ook veel onderzoek aan voor af gaat. Op juridisch gebied, familiegesprekken, vooronderzoeken, research, contacten met verschillende organisaties in binnen en buitenland.etc.etc..

Welke betrouwbare bron heb je dit dan?? Wie doet namelijk die vooronderzoeken, research e.d Ik werk namelijk voor een hulpverleningsinstatie die met gezinnen werk en wij hebben zo een verzoek nog nooit binnen gekregen. ben benieuwd naar je antwoord

• Karin

tjonge tjonge, ik heb het gevoel dat de helft van de mensen hier op dit forum echt niet weet waarover hij het heeft!

en anna als je hier niet werkelijk woont,mag je nog zoveel op bezoek komen als je wilt,zal je nooit *voelen* datgene wat ik bedoel denk ik en je bent er nog niet uit waar het beter is?

ik zal je ff helpen, NIETS is meer waard dan je vrijheid en vrije meningsuiting en NERGENS is het beter dan daar waar je kan zijn wie je werkelijk bent en dat is ECHT NIET hier,

en voor al degene die eraan twijfelen of het voor een half europees kind beter is hier of in europa??/

word a.u.b.eens wakker of kom zelf ff lekker hier zitten voor een aantal jaren en spreek dan!

Jacques:doe zo verder want ieder kind verdiend het minimum aan comfort en degelijk onderwijs!

zeker als het meisjes zijn,

• Jacques

Beste Karin, Jol en Colette,

Ik laat mij dan ook dooe niets enniemand van de wijs brengen, ik weet waar ik voor sta (wederom uit ERVARING), doe niet mee aan socio-talks welke alleen maar vertragend werken gelijk aan de houding van BJZ en de Raad voor de Kinderbescherming) doch kom tot actie op die momenten waar onze Regering totaal faalt en dit allemaal ten koste van een NEDERLANDS kind.

Jacques

• petra

Waarom probeer je anderen jouw levensstijl op te dringen,moet iedereen hetzelfde denken en leven als jij.Je hebt het over comfort:in Egypte hebben de meeste mensen het niet zo breed,ze roeien met de riemen die ze hebben,als je dat zo zielig vind waarom steun je ze dan financieel niet?Mijn schoonfamilie woont in een dorpje,ALLE meisjes gaan naar school en gaan studeren,de een voor apotheker ,de ander voor dokter,weer een ander wil journaliste worden,zoals je ziet niet de eerste de beste baantjes,beter dan in Nederland achter de kassa zitten!Dat sommige meisjes niet naar school gaan komt omdat hun familie arm is,ze hebben alle werkkrachten nodig die ze kunnen krijgen om het hoofd boven water te houden,als je een paar van deze families zou steunen i.p.v. vanaf je balkonnetje denken te weten hoe het volk leeft zouden er weer een paar meisjes extra naar school kunnen.

• petra

Daar zeg je het magische toverwoord:NEDERLANDS!

• Jacques

Juist, Nederlandse moeders krijgen Nederlandse kinderen, zeker als ze ook nog officieel in Nederland zijn geboren.

• petra

En waarom moet jij je dan bemoeien met een Egyptisch meisje.