een andere vrouw in Egypte

• Jacques

Dan zal jij niet veel lol in je leven hebben gehad.

Hoe zit dat nu met je werkzaamheden? Ook een hersenspinsel?

Jacques

• Anna

Tegen wie heb je het nu, Jacques? Zo lijkt het een tweegesprek met jezelf… Ik weet niet meer waar ik aan toe ben hoor.

• Jacques

Hallo die Anna,

Ik heb het tegen hen die mij veroordelen voor mijn oprechtheid (soms ongenuanceerd) waarbij men wel weet met wie zij schrijven daar ik zonder geheimen, onder mijn eigen naam en traceerbaar naar voren kom waarbij ‘zij’ achter lettercombinaties, valse namen, vreemde nicks etc. schuilgaan, dus NIET tegen jou, heb je dit wel zo ervaren, hiervoor mijn excuses.

Jacques

• Jol

Ik volg het zo,n beetje op de achtergrond. Even iets rechtzetten. Moslimmeisjes mogen alleen met moslimmannen trouwen. Maar dit gegeven staat nergens in de koran. De hadiths schrijven dit voor. Niet dat dit enig verschil maakt in Egypte. de koran en de hadiths worden samen gezien. Tja.

Jol

• Jol

Precies, en wonende hier kan ik het best wel een beetje weten. Als ik lef had zou ik hetzelfde doen als Jaques, maar ik heb gewoon het lef niet.

Jol

• gamil

Je was inderdaad tegen jezelf aan het blaten want ik was weg van het prikbord. Gamil is gewoon mijn tweede naam. Ik hoef toch niet met naam adres e.d op internet. Waarom??? Ben toch niet met iets geweldigs bezig geef gewoon hier een beetje comentaar.

Wat een discussie zeg….. J. als je inderdaad serieus wil worden genomen en meer wil bereiken geef ik je als advies om iets minder zwart wit te denken. Het is zonde van je energie en drive dat je het zo doet. Dit is niet vervelend bedoelt en ik hoop dat je het ook zo oppakt.

Jol weet je zeker dat dit niet in de Koran staat. Ik heb het nu niet bij de hand maar ik weet bijna zeker dat ik het aldaar gelezen heb.

Anne als we nog willen koppelen wil ik wel zijn e mail adres aan je geven.

• colette

Ik denk dat als de mensen durven doen wat Jacques doet, het hier in Nederland een stuk beter er aan toe gaat. Ben recht door zee en durf te zeggen wat je denkt.

Maar oogkleppen opzetten en alleen maar de leuke dingen willen zien, dat werkt niet.

Ik heb respect voor hetgeen wat Jaques doet en durft.

• gamil

Colette, ik wordt zo moe van mensen die maar zeggen wat ze denken (zonder na te denken wat ze eigenlijk zeggen) en maar denken dat ze de waarheid in pacht hebben zonder enige kennis en opleiding. Sinds leefbaar Nederland lijkt het wel mode. Wat voor jou recht door zee is kan voor mij de verkeerde recht kant op gaan want mijn lijn begint ergens anders.

Alsof de meesten mensen met oogkleppen op lopen. Het is nu eenmaal een feit dat een ieder ziet wat hij of zij ziet. Denken dat je altijd gelijk hebt en het beter weet is niet alleen dom maar ook gevaarlijk. Des de lager het !Q des te meer het zwart wit denken. Maar eigenlijk is deze discussie niet voor dit prikbord en gaat wat mij betreft veel te ver. Dus ik stop er nu ook mee. Zeg alleen nog maar leuke dingen over mijn geliefd Egypte en zijn inwoners.

• petra

Ben het helemaal met je eens,Gamil.Ik vind het werk van Jaques in zoverre goed als hij kinderen terugbrengt die dat echt willen.Ik denk echter dat hij de kinderen helemaal niets vraagt,hij is gewoon een soort huurling,hij voert een opdracht uit tegen betaling,soms valt dat goed uit voor de kinderen,soms niet.Hij ziet ook alles heel zwart-wit,de een is helemaal goed,de ander helemaal slecht.Teveel A-Team gekeken,misschien?

• Jol

Als je hebt over handelen, praten zonder nadenken, dan vraag ik je nog eens goed na te denken. Uit een beetje betrouwbare bron weet ik dat voor het kind daadwerkelijk teruggehaald wordt, er veel maar dan ook veel onderzoek aan voor af gaat. Op juridisch gebied, familiegesprekken, vooronderzoeken, research, contacten met verschillende organisaties in binnen en buitenland.etc.etc.. Voor velen niet eens te overzien en moeilijk in te beelden. Desalniettemin begrijp ik dat dergelijke topics omdat ze zo heftig zijn veel onbegrip oproepen. Vandaar de reacties.

Jol