Fooien

  • Kees

    Ik lees een aantal keer op de prikborden van Egypte en Hurghada, dat de medewerkers liever euromunten als fooi hebben in plaats van egyptische ponden. Geloof mij dat is niet waar!!! Ze kunnen niets met die munten, niet in te leveren bij de bank daar. Dus moeten ze veel moeite doen om het weer om te wisselen bij de toeristen voor ponden. Wat je dan ook krijgt is dat sommige er slim mee gaan wisselen wat weer vervelende situatie's kan opleveren. Dus mijn advies zorg dat je altijd een aantal briefjes van 1 of 5 pond op zak hebt en geef ze dat. Zijn ze echt heel blij mee.

  • Yvonne

    Ik las ook inderdaad dat veel mensen de lokale bevolking euro munten geven. Tevens heb ik op een site gelezen dat ook lollies het ook goed doen bij opdringerige kinderen en wanneer je een foto van iemand wilt maken ze al erg blij zijn met een Bic pen.

  • jona

    Persoonlijk vind ik dat een vreselijke houding, het oude kraaltjes en spiegeltjes idee.

    Geef fooien aub in plaatselijke munten/briefjes, dat willen wij hier toch ook. Lijkt me niet meer dan normaal.

  • Yvonne

    Hmmm, hoe de mensen het beschreven, leken de mensen er erg blij mee te zijn. Ja tuurlijk, wij hebben ook liever geld. Daar geef ik je helemaal gelijk in. Ik zal zorgen dat ik genoeg kleingeld op zak heb.

  • Nanning

    is inderdaad waar van die fooien, veel mensen geven 50 eurocent fooi en als ze een bepaald bedrag hebben proberen ze het bij de toeristen te wisselen voor Egyptisch geld want zij krijgen die munten namelijk niet gewisseld. We hebben het 1 of 2 x gedaan maar op een gegeven moment zit je met zoveel klein geld. Dus inderdaad Egyptische ponden zijn het beste, en dat van die pennen e.d. vind ik niet zo fraai, ja die mensen zijn blij met alles, zelfs een vriendelijk woord of gebaar zijn zij al blij, maar die mensen moeten léven van een fooi, groetjes Fanny

  • Vrek

    Ik geef geen fooien meer in Egypte. Je krijgt er geen betere service van en als je iets geeft gaan ze vaak zeuren om nog meer. Zonde van het geld dus.

  • Nanning

    Hoe kun je geen fooi geven aan die mensen, die eigenlijk hun hele familie van die fooien moeten onderhouden, geef jij in Nederland nooit fooi en wat zijn die paar eurocenten nu, sommige mensen rapen thuis nog geen cent op maar voor die mensen is het heel wat

  • Vrek

    Fooien zijn in mijn ogen een waardering voor excellente service, geen beloning voor matige prestaties of zelfs ronduit irritant gedrag en opzichtig gebedel.

  • Kees

    Ik weet niet of ik hier serieus op in moet gaan. Ik denk dat jij je naam eer aan doet en gewoon lekker in NL moet blijven.

  • Yvonne

    Inderdaad belachelijk, maar misschien wil hij wel een discussie uitlokken. Maar goed, ik neem gewoon genoeg klein geld mee en we zien wel wat er van komt.