Fooien

  • Nanning

    Ik zat dus ook al tussen de fooien en nu een antwoord aan Hendrika, wij zijn in Juni naar Marsa Alam of eigenlijk El Quisir geweest, is inderdaad een splinternieuw vliegveld, hoef je geen fooien te betalen bij de toiletten, of eigenlijk aan niemand, zijn wel bij de terugreis naar Nederland op dat vliegveld de tel kwijtgeraakt door de hoeveelheid scans waar je doorheen moet. Koffers worden ook héél erg gecontroleerd, (moeten ook een aantal keren op de lopende band worden geplaatst). Geloof dat van de 5 mensen die er door moeten, er twee de koffers moeten openmaken. Dus neem absoluut niks mee, zelfs geen gevonden schelpje van het strand. De onderwaterwereld daar is grandioos mooi, nog mooier als Hurghada. Maar je vraagt je af voor hoelang als je ziet dat kinderen én volwassenen gewoon door het koraal heen banjeren, kijken nergens na. Je staat tot je knieën in het water en hele scholen vissen, allerhande kleuren, zwemmen om je heen. Mag ook absoluut niet gevoerd worden. Er was daar ook een paartje zeearenden, die zie je dan weer met zo'n duur visje de lucht in vliegen, wij gaan in Januari weer maar dan naar Taba

  • Hendrika

    Hallo Nanning

    Bedankt voor de informatie wat betreft de gang van zaken op het vliegveld. Wij hebben nog nooit iets meegenomen, zijn de kwetsbare pracht van de riffen steeds meer gaan waarderen. Jammer dat er ook in Marsa Alam van “die olifanten in de porceleinkast lopen”. In Taba zijn we nog nooit geweest. Kun je daar na januari iets over op het prikbord zetten?

    groetjes Hendrika

  • Kees

    THKS, Is een leuke discussie geworden.

  • tabitha

    dat is niet waar

    euros is voor hun veel meer waard ,ze kuunnen dat voor een groot bedrag verkopen,dus hebben ze daar veel meer aan

  • wim

    Ook dat is niet waar. Euro's zijn niet meer waard voor Egyptenaren. Het is alleen zo dat een europeaan makkelijker 1 of 2 euro geeft i.p.v. 1 of 14 pond.

  • Kees

    Hoe kom je daar nu bij??? Ze moeten enorm veel moeite om het bij toeristen te wisselen die daar meestal heel huiverig tegenoverstaan.

    Kunnen ze het wisselen dan is het gewoon 7 pond voor 1 euro dus ze schieten er echt niets mee op.

  • wim

    Lezen Kees………………………………….

    Ik zeg dat 1 euro voor een Egyptenaar 7 pond waard is en 2 euro 14 pond. Euro's zijn dus niets meer en niets minder waard.

    Tot zover dus hetzelfde wat jij zegt??

    Verder zeg ik dat een toerist makkelijker een 1 of 2 euromunt geeft i.p.v. 7 of 14 pond.

  • Kees

    Lezen Kees????!!!!

    Ik dacht niet dat ik een reactie op WIM had gegeven!!! En als ik de structuur bekijk is dat ook niet zo. Het was een reactie op tabitha!!!

  • brit

    Echt zo'n zuinige hollander, ik geef geen fooien meer, de mensen daar leven van hun fooien, want het salaris stelt niet voor zodat ze wel om fooien moeten vragen(al heb ik dat nog niet meegemaakt). Blijf dan gewoon thuis

  • wim

    Je hebt gelijk, 1 voordeel dat we het dan toch eens zijn. LOL