Fooien

  • mona

    Hoi Roger, ik hoorde ook van kennissen dat het allemaal veel erger is geworden. Wel moet ik zeggen dat het inderdaad komt omdat toeristen teveel fooi geven..dus let aub hierop…

    gr. mona

  • Kees

    Wie bepaalt nu hoeveel en wanneer hij fooi geeft, ben jij dat of bepaalt een ander dat?????

  • Roger

    Mona we komen nu al 12 jaar op vacantie in egypte en zien het ieder jaar achteruitgaan,ik vind dit wel erg spijtig,jaren breng ik iedere keer een kleinigheid mee voor een vriend aldaar,maar nu, toen we vertrokken vroeg hij zelf om zijn kado,namelijk een !!!!!!!!!!!!!!een digitale camera!!!!!!!!!!!!!!!!begrijpe wie kan.Als bonus vroeg hij 100 euro,ik heb niets gegeven.

  • mona

    Hoi Roger, Ja het zal aan de cultuur,leefwijze of persoon liggen maar ik vind het maar niks hoor, ik snap dat echt niet…..onvoorstelbaar

    gr. mona

  • mona

    Dat bepaal ik zelf!!!

  • Hendrika

    Dat toeristen teveel fooi zouden geven kan ook aan het feit liggen dat wanneer je geld opneemt of pint de automaat geen biljetten van 1 en 5 pond geeft. Je bent dan al snel geneigd om 10 pond te geven.

    5 jaar geleden gingen wij voor de eerste keer naar Egypte, destijds naar Hurghada. Je komt aan op het vliegveld; je hebt al een bagagewagentje in je hand geduwd gekregen en er wordt gelijk 20 US dollars gevraagd. Je bent niet in het bezit van Egyptisch geld. Na 3 meter begon de opgebroken straat, daar stond de volgende, voor dollars en bij de bus nog eentje. Dus dat geintje (geen dollars gegeven, wel 3x een 5 gulden munt) kostte 15 gulden. Wat ik er mee zeggen wil dat mensen totaal overrompeld worden door deze agressieve manier. Ik wilde destijds linea directa weer terug. Ik ben trouwens erg blij dit niet gedaan te hebben want Egypte is prachtig. Afgelopen jaar in Sharm alleen problemen aan de incheckbalie en met de taxi gehad. En het woordje La geleerd (nee). Je gaat er wat laconieker mee om en nu we in november weer gaan heb ik nog wat Egyptisch geld om de “eerste fooientijd” tot het hotel door te komen. Dit jaar wordt het Marsa Alam, een nieuw vliegveld daar en het zal me benieuwen. Maar ik blijf van mening, ondanks dat het misschien in hun cultuur/natuur ligt, dat het geen verplichting is maar een blijk van waardering van onze kant.

  • mona

    Hallo, Zo zie ik dat ook

    Vraagje hoe is het in Sharm en in Marsa Alam?is daar veel te doen en is het mooi?

    fijne vakantie alvast!!

    gr. mona

  • Roger

    Toch weer fraai gedaan,bijna een hele lijst.Is wel goedbedoeld hoor,grtj

  • Hendrika

    In Sharm zijn we door omstandigheden maar 4 dagen geweest, vliegtuig gemist, alsnog gevlogen op Hurghada waar bleek dat de boot pas na 2 dagen vertrok. Dus excursies rondom Sharm daar is het niet van gekomen.

    Maar op het eerste gezicht: Sharm vinden wij mooier, netter. De riffen zijn er (nog) onbeschadigd (wij zaten in Hilton Sharks Bay). Prachtige vissen. Een heel verschil met Hurghada waar we noodgedwongen dus ook 2 nachten waren. Daar bij het hotel was alles in het water stuk, dood koraal en een paar vissen.

    Nu gaan we naar Marsa Alam, eigenlijk El Qusier. We weten er niet veel van. Een klein vissersplaatsje waar het toerisme nog niet is doorgedrongen. Er zijn een paar resorts, wij gaan naar het Akassia, er is een vliegveld, maar de riffen moeten er nog prachtig zijn. Ook dolfijnen. En ons gaat het om de onderwaterwereld. We snorkelen graag en misschien durf ik dit jaar een proefduik te doen. Naar Sharm willen ook nog een keertje terug; over Marsa Alam kan ik je pas wat na 24 november vertellen.

    mona schreef:

    >

    > Hallo, Zo zie ik dat ook

    > Vraagje hoe is het in Sharm en in Marsa Alam?is daar veel te

    > doen en is het mooi?

    > fijne vakantie alvast!!

    > gr. mona

  • mona

    Bedankt een fijne vakantie en we horen wel….

    gr. mona