MCM, ik ben het met je eens dat je in alle landen goede en slechte mensen hebt. Het bericht wat ik eerder geschreven heb is geschreven uit mijn visie, van mijn ervaringen met Egyptenaren. Ik was, ook voordat ik getrouwd was, al vaak in Egypte geweest en ik heb me zeker wel verdiept in de cultuur, regels en wetten.
Dus ik heb niet zomaar een sprong in het diepe gemaakt. Met leugens en mooie praatjes heeft mijn ex me gemanipuleerd en zijn ware ik is er pas uitgekomen toen ik zwanger was. Dus ik vind niet dat je kunt zeggen dat het de schuld is van de vrouwen zelf.
Nu heb je zelf papieren geregeld, omdat jullie het daar samen over eens waren. Maar als je al 30 jaar in Egypte komt weet jij ook dat je voor geld alles gedaan kunt krijgen. Ik kom er nog geen 30 jaar, maar heb dat wel zelf meegemaakt.
En dan ben je waarschijnlijk ook op de hoogte dat het recht van de man sterker is dan van de vrouw.
Maar je bent het toch wel met me eens, dat als je een kind hier opvoedt, en die wordt op 7-jarige leeftijd bij de moeder weggerukt en naar Egypte wordt gebracht, dat dat voor dat kind een wereld van verschil is.
Ik ben er meerdere malen geweest, ook bij familie, en voor vakantie is het leuk, maar niet om mijn kind te laten opgroeien.