Politiek 2

• colette

MCM, ik ben het met je eens dat je in alle landen goede en slechte mensen hebt. Het bericht wat ik eerder geschreven heb is geschreven uit mijn visie, van mijn ervaringen met Egyptenaren. Ik was, ook voordat ik getrouwd was, al vaak in Egypte geweest en ik heb me zeker wel verdiept in de cultuur, regels en wetten.

Dus ik heb niet zomaar een sprong in het diepe gemaakt. Met leugens en mooie praatjes heeft mijn ex me gemanipuleerd en zijn ware ik is er pas uitgekomen toen ik zwanger was. Dus ik vind niet dat je kunt zeggen dat het de schuld is van de vrouwen zelf.

Nu heb je zelf papieren geregeld, omdat jullie het daar samen over eens waren. Maar als je al 30 jaar in Egypte komt weet jij ook dat je voor geld alles gedaan kunt krijgen. Ik kom er nog geen 30 jaar, maar heb dat wel zelf meegemaakt.

En dan ben je waarschijnlijk ook op de hoogte dat het recht van de man sterker is dan van de vrouw.

Maar je bent het toch wel met me eens, dat als je een kind hier opvoedt, en die wordt op 7-jarige leeftijd bij de moeder weggerukt en naar Egypte wordt gebracht, dat dat voor dat kind een wereld van verschil is.

Ik ben er meerdere malen geweest, ook bij familie, en voor vakantie is het leuk, maar niet om mijn kind te laten opgroeien.

• rene

't is er in ieder geval een stuk rustiger door geworden…

• Gipsy

als dan die ‘prikkers’ overblijven die respect hebben voor elkaar en voor de huiisregels, komt het wel weer goed

• Frans

Nou mijn ervaring is er is geen vindingrijker iets dan de mens, kijk naar mij. Denk ook niet dat er gestreeft moet worden dat het rustiger is, voor mij is het een uitdaging om ook minder gangbare onderwerpen aan het licht te stellen, toch???

Het is voor een ieder om er op te reageren en hoe vind ik.

Maar even weer op dit onderwerp Politiek, heb je site bekeken Jacques en vind het nogal heftig, vooral je ervaring met Pieter Storms, dat het een hond was wist ik maar zo een! Vroeg mij af of je in dit verhaal nog iets van Inge hebt gehoord, en zo ja wat is daar verder uitgekomen?

Groet, Frans

• Gipsy

zelf ben ik blijkbaar wat minder vindingrijk maar wordt nu uiteindelijk toch wel benieuwd naar die site die jacques hier toch niet mocht noemen

• Jacques

Beste Frans,

Een week na onze terugkomst stond er een redelijk groot artikel in De Telegraaf dat Storms zich met de dood bedreigt voelde in Mahalla omdat ‘de familie’ vuurwapenberucht was.

Als hij zich nu vanaf het begin aan mijn Plan van Aanpak had gehouden, dan had dat zeker 20 onderbroeken voor Pieter Storms minder gekost :)

Inge………….dat is een verhaal apart, met veel bravour kwam zij een week of 4 na mijn terugkeer weer op tv, had een big smile van oor tot oor en verkondigde dat haar kinderen binnen 2 weken in Nederland zouden zijn………we zijn nu (denk ik) zo een 2 1/2 jaar verder en ze zijn er nog niet.

Maar na alles waarvoor ze mij aldaar heeft uitgemaakt voel ik mij geheel niet meer geroepen mij voor haar zaak in te zetten, hopelijk begrijp je dat…..je geeft een hond nog een betere behandeling dan zij mij gaf na alles wat ik heb kunnen regelen voor haar en haar kids.

Jacques

• Maaike

Jaques, ik heb je site bekeken. Erg duidelijk en overzichtelijk. Alleen het forum werkt niet. Misschien tijdelijk? Heel veel succes in jullie werk en doelstellingen.

• Frans

Kan ik mij goed voorstellen dat je je om deze zaak niet meer druk maakt.

Heb respect voor mensen die zich zelf met gevaar voor eigen leven inzetten.

Hoop nog veel van je te horen ook op dit pb.

Groet, Frans.

• Henk

Dag Jacques,

Ik begin na al deze berichten wel nieuwsgierig te worden.

Wat is de stichtingsnaam of website eigenlijk.

Ik heb het tot nu toe niet kunnen vinden.

Henk.

Jacques schreef:

>

> Recentelijk heeft er een groot artikel van Alexander Weissink

> in het NRC gestaan, van wie denk je dat zijn informatie kwam?

>

> Verder, ik ben al meer dan genoeg op tv geweest met mijn

> stichting en heb alleen maar ‘weerstand’ gekregen omdat ik de

> ‘waarheid’ durfde te zeggen waarbij ‘Den Haag’ altijd om de

> hete brij bleef heendraaien.

>

> Google maar eens op mijn stichtingsnaam, helaas kom je ook

> ‘tegenstanders’ tegen maar die blijven altijd thuis achter de

> geraniums zitten.

>

> Jacques

• Maaike

Henk, je gaat in de posting van Jaques naar auteursnaam.

Daar zie je nu ook “info” staan.

Als je daarop klikt zie je de website waar het over gaat.