Politiek 2

• Jacques

Hallo prikkers,

Om ?verfriste? aandacht te krijgen voor de eerdere posting omtrent het punt ?politiek? als we spreken over internationale kinderontvoering naar Egypte, plaats ik (na een dag of 12) mijn visie en ervaring onder deze nieuwe topic ?Politiek 2?.

Gisteren ben ik uit Shanghai/China weer in Nederland teruggekomen, dit had weer alles te maken met de ontvoering van een Nederlands kind naar dat verre land.

Voor wat betreft Egypte moet ik helaas vermelden dat er op dit moment vele (ongeveer 80) ontvoerde Nederlandse kinderen in Egypte aanwezig zijn. Deze worden (naar vernomen wordt) tegen wens en wil door de Egyptische vader aldaar achter/vastgehouden nadat zij (op slinkse wijze) zijn ontvoerd of achtergehouden.

Vele denken nog steeds dat er vanuit ons ?veilige? Nederlandje geen gevaren voor kinderen uit ?multi-culti? huwelijken kunnen ontstaan, laat mij u uit de droom helpen??

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik een voorstel bij de diverse Kamerleden ingebracht waarbij Anja Timmer (in opdracht van de Vaste Kamercommissie Justitie) deze juridisch heeft aangepast in een initiatiefvoorstel wetswijziging .

Wat zijn nu de problemen met betrekking tot naar Egypte ontvoerde kinderen c.a. kinderen die onder deze bedreiging vallen en wat kan Nederland hier tegen doen?

Er loopt een opvallend rode draad als je kijkt naar de Egyptische ontvoering.

De meeste Egyptische mannen hebben een gewillig Nederlands vrouwelijk ?slachtoffer? gevonden om daarmee in Nederland te trouwen zodat desbetreffende man een verblijfvergunning krijgt.

Kort na de huwelijksvoltrekking bemerkt de vrouw een opvallende wijziging in de persoonlijkheid van de man, zo Westers als hij voor het huwelijk was, zo Moslimminded wordt hij opeens na het verkrijgen van de Nederlandse documenten.

Wanneer een uit dit ?huwelijk? een kind is geboren MOET deze een moslimopvoeding krijgen, dat wil de man en de man is volgens de Arabische regels altijd nog de baas (?)

Tegen wens en wil van de moeder in (in een aantal gevallen) wordt de jongen besneden, geeft de moeder geen vrijwillige medewerking, dan komt er een illegale ?kapper? om de hoek kijken en wordt het kind in Rotterdam besneden.

Rond de leeftijd van 3 of 4 jaar (als we over jongetjes spreken) wordt de opvoeding volgens de moslimcultuur opgevoerd en omdat de moeder (in de meeste gevallen) GEEN Moslima is ?verdwijnt? het kind naar het thuisland van de vader om aldaar door ?opa en oma? verder te worden opgevoed.

Bij de opvolgende echtscheidingen komt de man altijd met het verweer dat de moeder ?slecht? is (omdat zij niet naar zijn pijpen wenst te dansen), een Nederlandse ?@!#$? is (was zij dat dan niet toen hij haar nodig had voor de Nederlandse papieren en ook niet toen hij het bed met haar deelde?), buitenechtelijke relaties heeft (nooit 1 keer bewezen) etc. etc.

Hoe krijgt zo een vader na een echtscheiding die kinderen naar zijn thuisland?

Erg simpel?..hij gaat naar zijn Ambassade in Den Haag, laat het kind (zonder instemming van de moeder want dat is volgens de Egyptische wetgeving niet noodzakelijk) bijschrijven in zijn Egyptische paspoort en vertrekt zo ?legaal? met het kind naar zijn thuisland.

Andere tactieken zijn om naar zijn thuisland op vakantie te gaan om na aankomst de moeder direct weer op het eerstvolgende vliegtuig terug te sturen om op die manier het kind aldaar achter te houden.

Onze hopeloze Nederlandse regeringsleiders zijn te laks om hier iets aan te doen en mede daarom heb ik dat voorstel wetswijziging ?geschreven? en heeft Anja Timmer dit in de 2e Kamer ingebracht.

Deze wijziging wil zeggen dat de voorbereidende maatregelen tot een ontvoering (o.a. het inschrijven in een Arabisch paspoort zonder toestemming van de moeder) met 9 jaar hechtenis strafbaar gesteld kan worden en

De poging tot een ontvoering wordt in mijn voorstel dan ook strafbaar gesteld met een hechtenis van 9 jaar.

Tot op heden voorziet onze wetgeving hier nog steeds niet in???..slimme jongens daar in Den Haag.

Wij hebben zelfs zaken meegemaakt waarbij het kind geboren op 12 augustus 1999 (ergens in Nederland) opeens een officieel Egyptische geboorteoorkonde had dat hij op 12 augustus 1999 in Cairo was geboren, ondertekent door diverse artsen.

In Egypte spreekt men nog steeds 1 taal (alhoewel men Amerika verafschuwd) en dat is de taal van de US Dollar, money makes the world go round, even in Egypt.

Ik weet dat ik nu een boel ?tegengas? zal krijgen maar dat er ook zeer velen zijn die mijn ervaring kunnen onderschrijven waarbij ik hoop dat zij van zich zullen laten horen.

Als het kind eenmaal in Egypte is, dan staat er een helse weg te wachten om nog enig contact met het kind te krijgen, Egypte lapt Nederland aan haar laars en (Berend) Bot van BuZa is weer eens uit varen maar dan alleen naar Zuidlaren want verder steekt hij zijn hoofd in het zans.

Donner heeft zelfs gezegd: ?voor een kind willen wij niet op gespannen voet met een andere mogendheid komen te staan?, Donner vergeet hier helemaal dat het hier om Nederlandse onderdanen gaat.

Jacques

• Loona

Ik ken u…en ben het compleet met u eens!

Ik kan wel gillen, niet dat dat helpt…alhoewel in Egypte trek je dan wel de aandacht!

• rene

lijkt me toch duidelijk een maas in de wet waar snel iets aan kan en moet veranderen. goed dat je het aankaart. wat is nu eigenlijk het standpunt van de egyptische overheid in dit probleem? of doen ze of hun neus bloedt….

• Jacques

Zodra de vader, middels omkoping, de Egyptische ‘rechten’ voor het kind gekocht heeft gaat de regering aldaar er vanuit dat het hier om een Egyptisch kind gaat die GEEN Nederlands Staatsburger is waardoor zij ALLE verzoeken vanuit Nederland (dus ook van Buitenlandse Zaken) als ‘leugenachtig’ bestempelen daar de Egyptische vader de Egyptische geboorteoorkonden kan overleggen.

Daarna zal het een langdurig en zeer zeker verloren gevecht voor de Nederlandse ouder worden.

MOCHT de Nederlandse ouder de zaak in Egypte winnen, dan zal de plaatselijke politie aldaar uitvoering moeten geven aan het Gerechtelijk bevel van de plaatselijke rechter, maar deze politie is nog simpeler door de vader om te kopen waardoor de Nederlandse ouder ALTIJD met lege handen blijft staan.

De VVD, D'66, Groen Links en het LPF waren voor gezamelijke (met andere lidstaten die ook gedupeerd zijn door deze houding van Egypte) economische sancties tegen Egypte, maar Dwazie Donner was daar radicaal op tegen.

Wat doen wij en andere landen als daar de mensenrechten worden geschonden?

Waarom niet voor onschuldige kinderen?

Jacques

• Frans

Vraagje van mij, hoe krijgen jullie die kinderen in godsnaam dan weer hier? En hoe is het mogelijk dat wij, Nederlanders de moeder mee moeten nemen om onze kinderen in het paspoort te krijgen en deze mannen dan niet? En stel Dat het kind het er wel naar zijn zin heeft daar en helemaal niet terug wil, wat doen jullie dan? Misschien is dat moeilijk voor te stellen na jou betoog, maar niet is onmogelijk toch?

Frans.

• Loona

De wet is gebasseerd op het het islamitische geloof, daarin vind je dan ook alle antwoorden terug!

• Jacques

Frans,

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, zo ook met het ‘terughalen’ van deze kinderen en mede daarom is Donner ‘pislink’ op mij omdat ik de Egyptische wetgeving (op mijn beurt) volledig aan mijn laars lap.

Egypte (en haar Ambassades) werkt volgens hun wetgeving en daar heeft de moeder/vrouw nagenoeg geen enkel recht van spreken, papa is de baas in huis en alleen zijn woord is geldig, zo ook met het in Nederland bijschrijven van kinderen op zijn Egyptische paspoort, moeder de vrouw stelt ook in deze voor hun niets voor.

Ik doe dit ‘werk’ al een jaar of 8, heb inmiddels 15 kinderen en 1 volwassen persoon terug'gehaald' en heb nog nooit een kind meegemaakt die daar niet weg wilde, ik heb meer dan andere straten in Cairo gezien dan die welke langs de Nijl lopen….bbbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Jacques

• rene

ja, jacques, ik ga volledig in je woorden mee. heb je nog niet geprobeerd om een breder maatschappelijk draagvlak te creeeren door bijvoorbeeld nova of twee vandaag hier een item over te laten uitzenden (lijkt me toch dat ze wel geinteresseerd zijn in zo'n onderwerp). dat zal toch ook bijdragen om de besluitvorming in jouw voordeel, en die van de gedupeerde kinderen en moeders te laten uitvallen.

• Frans

Heb veel respect voor jullie werk, lijkt mij ook bloedlink in zo,n land. Hoop dat jullie daar nooit opgepakt worden, want dat dit werk niet zonder gevaar is mag toch wel duidelijk zijn. En de politiek hier ach ja daar kunnen we ook wel een boek over schrijven. Hoop echt dat jullie nog eens steun krijgen uit die hoek, maar heb daar een zwaar hoofd in.

• Jacques

Recentelijk heeft er een groot artikel van Alexander Weissink in het NRC gestaan, van wie denk je dat zijn informatie kwam?

Verder, ik ben al meer dan genoeg op tv geweest met mijn stichting en heb alleen maar ‘weerstand’ gekregen omdat ik de ‘waarheid’ durfde te zeggen waarbij ‘Den Haag’ altijd om de hete brij bleef heendraaien.

Google maar eens op mijn stichtingsnaam, helaas kom je ook ‘tegenstanders’ tegen maar die blijven altijd thuis achter de geraniums zitten.

Jacques