vlucht uit egypte

• petra

Dat is helemaal niet anti-islam.Want volgens de islam was ze helemaal niet in deze situatie gekomen.

• Jacques

Vertel dat haar vader.

• petra

Nee,dat moet de imam doen.

• Jacques

Voel jij je niet geroepen als intermediar in deze?

Go Petra, Go………………..dan kan je iets voor jouw gemeenschap doen want je ziet toch ook zoveel ellende in Nederland waar je niets aan kunt doen?

Hier ligt je kans om de poort bij Petrus voor je te openen (voor als het zover is)

Jacques

• carla

Als ik even in mag breken in dit gesprek, met alle respect voor jou jacques, maar ik vind echt dat je te ver gaat met die laatste opmerking. Petra is net zo betrokken bij haar medemens als jij en om dan zo'n opmerking te maken vind ik ongepast.

• Jacques

Carla,

Dat waren haar EIGEN woorden (ergens in deze lijn geplaatst) dus mag ik die zeker naar voren halen, verder blijft het toch altijd zo dat de beste stuurlui aan wal blijven staan, zo ook in onderhavige problematiek.

We weten het ALLEMAAL BETER, maar als er misschien iets gedaan moet worden voor je medemens, dan geven we NIET THUIS.

Jacques

• Petr°

En als we het wel doen zullen we van een koude kermis thuiskomen. Het is ongetwijfeld goed bedoeld en ingebracht door medeleven, maar mijn ervaring is dat je dit soort gevallen in hun eigen cultuur moet helpen.

• Jacques

Wat schrijf ik dan toch steeds !!!!!!!!

Zoek een oplossing binnen het eigen land.

Jacques

• mohamed

Ik denk heel anders.

wie zijn heel andere mense dat betekend zijn buurmeisje denk die heel fout want zij moet zelf uit komen met haar ouder zij moet met haar moeders ok proberen want vluchten van Egypte is niet de broblem maar vluchten van zijn familie dat is de groote broblem de traditionele levenslooop dat alle vrouwen in Egypte habben geen reght om te zagen met wie gaan die trouwen de lifde komt daarnaar maar de meste tijd niet en vaak kom de uitgehuwelijk maar met twee kinderen ik ben meeens.maar dat kon wij niet verandering wij heb niks in de hand en dat doort lang tot dat heel ander wodt daar in Egypte

BESTE KARIN maak zijn leven niet ongelukkig want jij krijg de problem daarnaar jij ben niet in Nederland jij ben in Egypte en jij zou zeker gelukkig leven met zijn familie

Ik wens jij en zijn buurmisje

Mhamed mido

Groetjes

• gamil

Ik wil ook nog even inbreken. Jacgues heb jij het wiel uitgevonden?

Jij weet precies hoe het zit?? Volgens mij ben jij een redder. Jij komt mensen wel even vertellen hoe ze het moeten aanpakken. Ben heel benieuwd waar jou drive vandaan komt. Laat mensen zo veel mogelijk in hun waarden en een beetje genuanceerdheid is wel op zijn plek. Ergens anders vertel je dat Arabische mannen wel een kind maken bij hun Nederlandse partner voor de goede sociale voorzieningen. Geloof mij zo goed zijn die nu ook weer niet. als je in een bijstand in Nederland zit is het toch echt niet zo dat je een heel leuk leven hebt. Alsof Nederland het Paradijs is hou toch op.

Mensen moeten zelf emanciperen. Wij kunnen hun daarin steunen maar wij (en dan bedoel ik het westen) kunnen dat zeker niet veranderen. en des de meer je er tegen aan gaat schoppen des te meer gaat de deur dicht.

Ik heb gezegd groet.

En Karin het beste met je buurmeisje ik hoop dat ze er op een andere manier uitkomt