vlucht uit egypte

• Karin

ik heb haar dat idee helemaal niet aangepraat, ze is zelf naar mij toe gekomen met de vraag of ik weet hoe ze dit aanpakt,

en ja petra mijn schhoonzusje gaat ook over straat en kijkt ook wat ze wil maar die middeleeuwse toestanden van hiernaast zijn echt geen uitzondering en daar kan je toch je ogen niet voor sluiten????

zelfs al zijn ze *open* en *modern* ze zullen nooit de vrijheden hebben die wij wel hebben en uiteindelijk heb ik ook na 5 jaar de beslissing genomen om terug te gaan naar belgie omdat ik toch bepaalde vrijheden mis,al is het maar enkel de hand van mijn echtgenoot te kunnen vasthouden op straat,

en uiteraard als je in hurghada of andere toeristische plaatsen woont is het leven niet zo ondraaglijk voor ons als in andere steden,

wat mijn buurmeisje betreft,ik heb haar helemaal NIETS aangepraat ik denk dat ze gewoon bang word haar enige connectie met de buitenwereld ook nog te verliezen nu onze verhuis stilaan dichterbij komt en ja , jammer genoeg bestaan de misseleeuwen nog steeds hier en dan vooral wat vrouwen betreft, haar moeder vind het allemaal heel erg jammer voor haar maar zegt simpelweg dat ze geen keuze hebben,het is dit of vermoord worden,en zo heeft ze dat letterlijk gezegd

• Jacques

Ik heb de hele lijn gelezen, gelezen en nogmaals gelezen.

Onderhavige problematiek is precies de angst die Nederlandse moeders hebben wanneer hun dochter naar ‘een’ Arabisch land wordt ontvoerd, voor zover er binnen desbetreffende familie nog sprake van uithuwelijking is.

Illegale grensoverschrijding is mogelijk maar (om heel eerlijk te zijn) is dit voor betrokken meisje geen oplossing daar zij in een wereld terechtkomt die voor haar uit illegaliteit zal bestaan met alle nadelige gevolgen van dien, hierbij denkende aan prostitutie etc. om een ‘inkomen’ te vergaren, waardoor de 1e trede van de negatieve spiraalvorming zijn intrede heeft gedaan.

Karin, ik weet niet in welke stad of dorp je woont, als het Cairo is dan moet ik erkennen dat deze ‘hoofdstad’ ver achter is gebleven op de grote toeristische steden van Egypte.

Misschien is het raadzamer om een plan op te zetten dat zij vanuit haar huidige woonplaats verdwijnt richting zo een toeristenplaats, daar kan zij nagenoeg anoniem op een eerlijke manier in haar levensonderhoud voorzien, waarna zij gewoon moet afwachten (en dit kan jaren duren) totdat zij geheel zelfstandig is.

Een vlucht naar het ‘verdorven’ Westen is zeker geen uitkomst, zoek een oplossing binnen de mogelijkheden die zij binnen haar eigen land heeft, wanneer nodig wil ik daarin best meedenken.

Jacques

!!!! LINK VOOR DE 100ste keer verwijderd…..wanneer leer je het nu eens……!!!

• petra

Ik weet niet of je het weet maar aan werk komen is heel moeilijk in Egypte en als je al werk vind is het(in onze ogen)voor een schijntje.En er komen ook in Egypte plaatsen voor waar prostitutie bedreven wordt,daar kan ze ook net zo goed aan ten prooi vallen.Of ze eindigt als inwonend dienstmeisje(lees slaaf).Of jij moet iemand kennen die haar een vaste fatsoenlijke baan en onderdak kan geven?

• Jacques

Petra,

Als een glas cola voor 50% gevuld is, dan spreek ik over een half VOL glas, jij vermoedelijk over een half LEEG glas, dat is het verschil tussen ons.

Ik ben een positieve realist en tracht uit al het slechte het meest goede uit te filteren.

Zoeken binnen de mogelijkheden die een land te bieden heeft met alle positieve en negatieve gevolgen is hetgeen ik adviseer.

Is niet ALLES beter dan een gedwongen huwelijk?

Jacques

• petra

Ja,zo ben ik nog steeds overtuigd dat ik de 7 miljoen ga winnen in de lotto.

Maar je moet toch een plan hebben.Je kan niet net als in Nederland naar een blijf-van-mijn-lijf-huis waar ze verder alles voor je regelen en sociale voorzieningen bestaan daar al helemaal niet. Haar het huis uit halen met een smoesje is niet zo moeilijk.Wou je haar dan midden in de stad de auto uitzetten en:Doei,zoek het nu maar zelf uit!

• Jacques

Petra,

Niemand beter dan IK weet hoe je een sluitend plan moet maken om EEN MENS uit de problemen te helpen en voordat je weer gaat reageren, hierbij een citaat uit mijn schrijven aan Karin:

(citaat)“wanneer nodig wil ik daarin best meedenken.”(einde citaat)

Zegt dat nog niet genoeg?

Verder heb ik gezocht in het archief van dit prikbord en daar heb ik gelezen dat jij al 15 jaar gelukkig getrouwd bent met een man van Egyptische afkomst. Erg fijn voor jou dat het bij jou ‘volgens het boekje’ loopt,maar daardoor moet je niet je ogen sluiten voor ‘relaties’ die voor geen meter lopen door misbruik, huichelarij, dwang etc.

De wereld is zeer zeker minder rooskleurig als het leven waarin jij nu zit.

Jacques

• petra

Ja,en wat heeft dat met de situatie van dit meisje te maken.In Nederland ken ik ook genoeg mensen die in de ellende leven,ik kan deze mensen helaas ook niet helpen,maar dat betekent niet dat ik niet weet wat er gebeurd.

Het betreffende meisje heeft er niets aan als ze van de regen in de drup terechtkomt.Als niemand haar onderdak en werk kan verschaffen is ze thuis nog beter af,dakloos zijn of nog erger in de prostitutie belanden is ook niet zo'n fijn leventje.Dan kan beter geprobeerd worden haar te helpen via de imam(een meisje heeft namelijk het recht om nee te zeggen).Of iemand zoekt een huis voor haar en financiert haar levensonderhoud(liefdadigheid).

• Jacques

Petra,

Voor de laatste maal:

(citaat)“wanneer nodig wil ik daarin best meedenken.”(einde citaat)

Jacques

• petra

Wanneer wil jij dan mee gaan denken?

• Jacques

Wanneer hierom verzocht wordt.

Trouwens, kijk jij maar uit met je anti-moslim adviezen, moslimmannen kunnen hier heel erg boos over worden.

Jouw citaat:"Dan kan beter geprobeerd worden haar te helpen via de imam(een meisje heeft namelijk het recht om nee te zeggen).Of iemand zoekt een huis voor haar en financiert haar levensonderhoud(liefdadigheid).Einde citaat.

Jacques