ik weet niet of ik er goed aan doe volgend verhaal op deze site te plaatsen maar het is de enige manier om aan informatie (hopelijk) te komen denk ik voor het volgende probleem:
ik woon sinds meer dan 5 jaar in egypte en ben hier ook getrouwd,
de ouders van mijn echtgenoot wonen ten noorden van Cairo en hier heb ik vriendschap gesloten met het buurmeisje,spreekt vloeiend engels,heeft gestudeerd en is in alle opzichten een *moderne* jonge vrouw,
zoals in 99% van de jonge meisjes hier is ze verloofd en haar toekomst is helemaal klaar,ze zal gaan trouwen en een stuk of 4-8 baby s krijgen,niet mogen gaan werken en dat is dus haar leven?
mooi niet dus!
gisteren ben ik erachter gekomen dat ze niet met deze man wil trouwen en dat ze het traditionele egyptische leven NIET ziet zitten,
ze vraagt mij dus hoe en wat om egypte te ontvluchten want nadat ze vorige week heeft kenbaar gemaakt dat ze niet wil trouwen en graag wil gaan werken enz heeft haar vader haar in elkaar geslagen,al haar kleren achter slot en grendel gedaan en haar verboden nog buiten de deur van haar huis te gaan,
ze heeft GEEN paspoort en kan dit ook niet krijgen zonder haar vader denk ik?
weet iemand raad? (jaques)?
ik wil haar graag helpen en meenemen naar Belgie en alles voor haar doen maar ik besef meer dan wie denk ik wat een risico ik en zijzelf lopen als hier iemand ook maar een vermoeden van krijgt.
heeft iemand enig idee of bv. de belgische of nederlandse ambassade haar zal helpen?tenslotte word zij uitgehuwelijkt en dat is tegen de rechten van de mens?
ze beseft heel erg goed dat ze voorgoed ALLES en iedereen zal moeten achterlaten en op gevaar van haar leven moeten proberen egypte te ontvluchten maar ze heeft het er echt voor over,
mijn hart gaat echt uit naar haar en het zou inderdaad zonde zijn om haar niet te helpen,
graag reacties en tips?