soor vaccinatieis?

• carla

Ik moet me bij ïkke"aansluiten. Dit jaar zijn we naar maleisie geweest en onze 19 jarige zoon kreeg toch echt het advies van de travelclinic om een dtp te zetten.

carla

• rene

raar…. rivm zegt iets anders, huisarts zegt iets anders… Dus of de regels zijn dit jaar aangepast, of travelclinic wil een quick buck verdienen…….andere mensen hier nog iets over te melden?

• Gipsy

Dat laatste volgens mij. vergeet niet dat deze organisaties, evenals de GGD commercieel zijn en dus niet geheel belangenloos in hun advisering.

Daarbij komt dat ze heeeel erg op safe spelen, hierbij speelt ook een belangrijk deel eigenbelang ivm aansprakelijkheid ed.

• rene

dat van de ggd zat ik ook al aan te denken (dat ze commercieel zijn), mede doordat ik laatst een artikel las waarin stond dat ggd's zich horen te laten adviseren door apothekers, en dit NOOIT doen. Daarnaast vind ik het raar dat elke ggd zijn eigen tarieven kent. Tja, geeft toch te denken……

• Gipsy

En wat denk je van de verplichte consults bij de GGD? Als je zelf weet welke vaccinatie je nodig hebt voor een bepaald land, betaal je toch verplicht voor het adviesgesprek. Óók als je aangeeft geen consult nodig te hebben en je alleen komt voor de vaccinaties.

Sterker nog, als je met de hele familie op vakantie gaat, betaal je voor állemaal het bedrag voor hetzelfde advies in hetzelfde gesprek!

Gezondheid voor alles, maar als dat geen geldklopperij of zelfs misbruik van de situatie is! Maja, de verzekering betaalt wel, geen probleem dus, voor velen.

En maar klagen dat die premies zo hoog worden……..

• rene

Wederom ben ik het weer volledig met je eens, Gipsy. Als ik een vaccinatie nodig heb, haal ik ‘m zelf, en laat ’m voor een half consult zetten door de doktersassistente. Stuk goedkoper.Ik geloof dat de dtp (twee jaar terug) mij 18 euro heeft gekost, ,en ‘consult’ 12,50.

groeten rene

• rene

Ja dat weet ik, alleen ben ik in de veronderstelling dat het bij de één twee, bij de ander max vier weken duurt. Dan is er toch nog steeds geen probleem? Of zijn er mensen bij wie het helemaal niet aanslaat…..

• Jolanda

Nog een vaccinatievraag:

Doordat we onze vakantie omgeboekt hebben (eerst Turkije, nu dus Egypte) kreeg ik gisteren met de post wat aanvullende reisinformatie van het -belgische- reisburo.

Er wordt geadviseerd om je ook te laten vaccineren voor buiktyfus.

Zijn er mensen die dit hebben laten doen? Ging over “Typhim Vi” of “Typherix” en dat dat beter was/is dan de capsules (?). Eerste zou 3 jaar werkzaam zijn.

Gr. Jolanda

• Maaike

Jolanda, ik heb hier mijn gele vaccinatieboekje voor me.

Dat buiktyfusvaccin heet inderdaad Typherix en is 3 jaar geldig. Wij hebben de injectie gehad (0,5 ml)

• Jolanda

Bedankt,

ga morgen direct de ggd bellen.

Gr. Jolanda