soor vaccinatieis?

• sven

Wat voor vaccinaties heb je nodig voor een nilecruise +rode zee?

alvast bedankt

Sven

• rene

Nou, daar willen de meningen hier nog weleens over verschillen. Kamp NEE zegt: lekker boeiend, gebeurt me toch niet, Kamp JA zegt: better safe then sorry, ken je de verhalen niet. Neem een dtp- (nodig vanaf je 24e), en een hepatitis A-injectie (en als je vaker wenst te gaan, neem dan direct havrix, die is 10 jaar geldig).

Ik zit defenitely in kamp JA.

• desiree

pas op, deze twee prikjes kosten je slechts 80,- ik heb me net gisteren laten inenten!

• jolanda

Desiree, check ff je ziektenkostenverzekering, ook ik dacht niks terug te krijgen en kreeg uiteindelijk 75% terug (lekker als het dan 5x is)

Gr. Jolanda

• c de hullu

hallo

wij hebben ook hepatitis en dtp vorig jaar genomen,ik heb alles van de verzekering terug gekregen ,zelfs de tweede keer ,want bij mij was het de eerste keer niet goed mijn man kreeg het niet vergoed maar die zat bij een andere verzekering ,

ik zou het zeker laten doen ,onze huisarts adviseert het zelfs al voor turkije

• Moos

Ik ben afgelopen november geweest en heb als voorzorg ook de DTP en Hep A. gehaald.

Van mijn ziektekostenverzekering kreeg ik 100% vergoed als ik maar naar een door hun aangewezen instantie ging. (dat was Meditel, prima geregeld)

Veel plezier in Egypte !

• rene

Nu word ik nieuwsgierig, hoe bedoel je dat, de eerst keer ging het niet goed?

• Gipsy

rene, niet bij iedereen werkt die hepatitus bescherming. Bij de havrix moet je lichaam zelf antistoffen aanmaken en dat gaat niet altijd (meteen) goed.

• ikke

De DTP is nodig vanaf je 18e. Als het goed is heb je deze als kind zijnde gehad (DKTP) en deze is geldig tot je 18e. Na je 18e is het dus al verstandig om de DTP te gaan halen.

Groetjes Ikke

• rene

Heb je toch echt verkeerd: dktp krijg je voor het laatst als je 11 maanden oud bent, en op je 4e en je 9e krijg je nog een her-vaccinatie dtp. Deze is 15 jaar geldig, dus tot je 24e.