Gamil bedoelt dat er over en weer,door sommige mensen, vooroordelen zijn en zo te lezen doe jij er net zo hard aan mee,Jacques.
Petra,
Voor je verder gaat, ik ben geen racist maar een realist en het verschil tussen deze 2 is dat de realist volgens de aantoonbare en onderbouwbare waarheid werkt/spreekt.
Ik loop nu al zo een 10 jaar ACTIEF in de kinderontvoeringswereld mee, hebben dingen gedaan waarbij velen de broek al vol hebben als ze er alleen maar aan denken, laat staan als ze er voor staan.
De ERVARING leert mij dat vele ‘Arabieren’ graag een ‘verdorven Westerse’ vrouw met een kind ‘verblijden’ waardoor zij recht kunnen doen spreken op een Nederlands paspoort en daarna heerlijk gaan genieten van ons super sociale systeem (ik spreek uit HEEL VEEL ervaring).
Simpel gezegd, laat het Westen dan maar ‘verdorven’ zijn, zolang die ‘Arabieren’ met NIET OPRECHTE INTENTIES dan maar in die grote warme Zandbak blijven zitten waar hun wiegje gestaan heeft.
Jacques
Nog even.. Ik had er zeker geen oordeel over. Wil alleen maar aangeven dat er gekeken wordt met de bril die je ophebt. Meer als een waarnemer.
Zoals ik ergens anders ook al schreef. Waar komt de drive vandaan om alle ontvoerde kinderen te redden zonder te kijken of ze wel gered willen worden. Ben benieuwd…J. je komt erg over als een Redder ongenuanceerd en meer bezig met zijn eigen gevoel van kijk mij het allemaal eens doen. Maar misschien ben ik nu wel bevoor-oordeelt. Hebben we namelijk allemaal last van
Gamil,
Waar mijn drive vandaan komt? Dat heeft in meerdere landelijke dagbladen breeduit vermeld gestaan en heeft in het verleden meer dan eenmaal de landelijke en commerciele tv mogen halen.
Het meest recente artikel:
Kinderbevrijder negeert spreekverbod van Justitie
Gepubliceerd op 07 juli 2006, 22:16
Laatst bijgewerkt op 07 juli 2006, 22:34
den haag/beiroet -
Minister Donner van justitie wil dat de voorzitter van Stichting Kinderontvoering, Jaques Smits, niet meer met journalisten praat over de twee gekidnapte kinderen Ammar en Sara uit Oude Pekela die hun toevlucht hebben gezocht tot de Nederlandse ambassade in de Syrische hoofdstad Damascus. Smits weigert echter zijn mond te houden.
Smits kreeg dat enkele uren nadat hij in een uitzending van het Radio 1 Journaal commentaar had gegeven op de situatie van de kinderen, van een ambtenaar van Justitie te horen.
Smits is sinds 1999 betrokken is bij allerlei acties om veelal door vaders gekidnapte kinderen in het buitenland op te sporen en vrij te krijgen. Hij heeft, naar eigen zeggen, de afgelopen jaren vijftien gekidnapte kinderen en een volwassene vrij gekregen uit onder meer Venezuela, Marokko, Egypte, Italië en de Verenigde Staten.
Smits zegt klaar te staan om naar Syrië af te reizen om de twee kinderen op zijn eigen manier terug te halen. â€ÂAls de moeder van de kinderen aangeeft dat ze dat wil en als de operatie financieel gedekt is, ga ik daar zo naar toe.â€Â
Dat beantwoord natuurlijk niet mijn vraag. Meer roept het vragen op. Wat beweegt jou nu om je als een soor redder van ontvoerde kinderen op te werpen. En dan heb ik het niet over het slecht of goed. Want volgens mij is een terug ontvoering net zo slecht voor kinderen als de ontvoering. En ik vraag me serieus af of jij wel kijkt naar de gezins situatie. Want is het altijd zo goed dat kinderen terug worden ontvoerd?? Nu ja intressant
1. Rechtenbescherming voor de kinderen ingevolge het E.V.R.M. en het VN Verdrag Rechten van het kind; Dat snap ik
2. Erkenning van de Nederlandse Rechtspraak;
Als de rechter in een ander land nu anders beslist welk rechtspraak heeft dan gelijk?
3. Aantoonbaar maken van het falend beleid in Nederland.
Hoe bedoel je dit? Nederland kan nu eenmaal niet een ander land dwingen een andere rechtspraak te hebben.
4. Last but not least………….een gelukkig kindergezicht.
Dat hoop ik maar. Wat als het kind daar wel gelukkig was en het allen om het gevoel van de moeder gaat. Kijk jij echt wat het beste is voor het kind? Heb je daar de handvaten voor en heb je daat contact over met hulpverleningsinstanties. Ik ben af en toe blij dat kinderen mee worden genomen naar het land van vader. Zijn ze teminste weg uit de verwaarloosde omgeving. Kan dus beiden kanten op.
Een intressant onderwerp.
2. Erkenning van de Nederlandse Rechtspraak;
Als de rechter in een ander land nu anders beslist welk rechtspraak heeft dan gelijk?
>ALLE vaders, die het NEDERLANDSE kind uit Nederland hebben ontvoerd, zijn in het bezit van een Nederlands paspoort, waardoor zij het Nederlands Staatsburgerschap hebben en hierdoor ondergeschikt zijn aan de Nederlandse wetgeving en Gerechtelijke uitspraken.
>Het buitenlands recht is in Nederland niet van toepassing, zeker als er sprake is van een ‘motion without notice’. In Nederland heeft ieder persoon recht op verdediging, in het buitenland worden er uitspraken gedaan waarbij de Nederlandse ouder zich geheel niet heeft kunnen verdedigen en dat is dus geen rechtspraak volgens ons democratisch bestel.
3. Aantoonbaar maken van het falend beleid in Nederland.
Hoe bedoel je dit? Nederland kan nu eenmaal niet een ander land dwingen een andere rechtspraak te hebben.
>Hieruit blijkt dat je helaas niet goed bent ingelezen in de problematiek van kinderontvoering. Waarom denk je dat ik een wetswijziging heb geschreven, die nu in de 2e Kamer ligt nadat de Raad van State deze heeft goedgekeurd?
4. Last but not least………….een gelukkig kindergezicht.
Dat hoop ik maar. Wat als het kind daar wel gelukkig was en het allen om het gevoel van de moeder gaat. Kijk jij echt wat het beste is voor het kind? Heb je daar de handvaten voor en heb je daat contact over met hulpverleningsinstanties. Ik ben af en toe blij dat kinderen mee worden genomen naar het land van vader. Zijn ze teminste weg uit de verwaarloosde omgeving. Kan dus beiden kanten op.
>In principe heeft het kind RECHT op BEIDE ouders, doch wanneer er een echtscheiding plaatsvindt en de rechter bepaald bij Vonnis dat het kind aan de moeder wordt toegewezen, dan heeft GEEN ENKELE ouder het recht om dit kind aan het ouderlijk gezag te onttrekken om deze naar zijn/haar thuisland (niet Nederland) te ontvoeren.
>Wanneer jij deze ontvoeringen ondersteunt, dan ben jij als mededader net zo schuldig aan kinderontvoering als de ontvoerder zelf.
Nu ga je weer te ver J. Ik ondersteun het niet ik probeer het te begrijpen.
Soms is het nu eenmaal niet zo zwart en wit. En niet altijd is de Nederlandse ouder het beste. Geloof me, dat kan ik echt weten. Ondertussen wordt er gezeuld met kinderen daar mag ook wel eens bij stil worden gestaan. Ik kan je verzekeren en dit zeg ik als een proffesional dat als een kind op jonge leeftijd langer dan een jaar bij een ouder woont je het niet meer weg moet halen. Dan zelf maar ongelukkig, maar heel veel mensen vergeten dat en halen hun volledig gearabiseerde kind terug. Waarna het depresief en onhandelbaar wordt. Nogmaals ik ben echt niet voor ontvoeringen maar de andere kant mag zeker ook wel eens belicht worden.
Dan nog steeds mijn vraag“heb je contact hierover met hulpverleningsinstanties,psychologen om je goed te onderleggen wat wel en niet goed is voor een kind”. Of ga je volledig af op de moeder en soms vader. Ben benieuwd. Maar dit is allemaal wel wat zwaar voor de prikbord. Misschien kan je me persoonlijk even mailen. Ben namelijk benieuwd naar je antwoorden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?