Dit is even slikken (mogelijk confronterend)

• Jacques

Beste Batboet,

U slaat de spijker op de kop doch…………niet ALLE relaties tussen Moslimmannen en Westerse vrouwen lopen op de klippen met alle nadelige gevolgen van dien, maar juist DIE relaties die eindigen in een kinderontvoering naar een ‘Arabisch’ land krijgen de aandacht omdat hierdoor de rechten van het kind worden beschadigd.

Jacques

• petra

Hoi,Jacques,misschien ken je me nog van de libanon.prikpagina?Ik wil je laten weten dat het niet altijd kommer en kwel is als je een Egyptische partner hebt.Ik ben zelf al 15 jaar met een Egyptische man (ook nog eens een islamiet!)getrouwd,daardoor ken ik ook veel Nederlandse vrouwen met Egyptische partners,die in Egypte zijn gaan wonen.(wij hebben er helaas nog niet genoeg financien voor).Ze leiden een leuk leventje en wonen in mooie moderne appartementen.Hun kinderen gaan naar de Nederlandse school in Cairo,zodat ze het Nederlands niet verleren.In de zomervakantie komen ze naar Nederland,maar zijn altijd weer blij als ze terug kunnen gaan.Daarom zie ik de ontvoeringen ook als incidenten waar natuurlijk wel wat aan gedaan moet worden.Laten we hopen op een goede samenwerking tussen Egypte en Nederland.

• Jacques

Beste Petra,

Ja….de Libanon.prikpagina…………..da's een verhaalop zichzelf………..maar terzake.

In mijn posting van vandaag (08:25 uur) heb ik dan ook duidelijk verwoord hoe ik het zie en gelukkig gaan er veel relaties goed, tenmiste zoals een relatie behoord te verlopen.

Ik scheer dan ook niemand over 1 kammetje, dat moet je inmiddels in de gaten hebben maar het is wel zo dat die relaties die op een onprettige manier verbroken worden soms tot in het extreme gaan waarbij DE KINDEREN altijd en eeuwig DE DUPE zijn/worden, dat zie je ook bij de ‘zaak’ Ammar en Sara in Damascus/Syrie.

Alleen de zaken waren het kind wordt ontvoerd komen boven ‘drijven’ en die behalen dan de media in de hoop dat er een ‘minnelijke’ oplossing gevonden kan worden, waarbij in sommige zaken (Ammar en Sara) het media-effect juist totaal verkeerd was en hieromtrent heb ik dan ook mijn zegje op radio 1 en in de media gedaan.

Mijn gedachtegang werd niet door Donner gerespecteerd en toen heeft hij getracht mijn een ‘praatverbod’ op te leggen…………….voor zover je mij kent weet je wel wat ik met dit praatverbod gedaan heb !!!!!

Jacques

• gamil

Toen ik in Egypte was werd er ook gepraat over ontvoeringen maar nu de andere kant op.Het is maar in welke schoenen je staat. Er werd met afschuw gepraat over de kinderen die mee waren genomen naar het westen.

Voorderest een huwelijk tussen een moslim man en een europese vrouw blijft ingewikkeld. Het helpt trouwens we (hoe clice ook) dat de man iets van scholing heeft zodat hij in ieder geval niet zo uit de woestijn getrokken is.

groet

• Jacques

Gamil,

Mag ik even lachen :-)

Hoeveel Egyptische kinderen zijn er naar het Westen ontvoerd vanuit Egypte (en dan niet de NEDERLANDSE kinderen meetellen die ik heb teruggebracht)

Jacques

• Petr°

Onbekend maakt nog vaak onbemind, en veel mensen krijgen nooit een kans om buiten de grenzen te gaan kijken. Ze kennen Nederland en Europa alleen uit verhalen in de omgeving, de tv, en het internet, en die zijn niet altijd even objectief.

Daarbij houden de Egyptische mannen er vaak nogal een hypocriete houding op na, wat zij in hun contacten met anderen slecht noemen wordt wel degelijk gretig gebruik van gemaakt…

• Jacques

Ahum…….eeeeehhhhhhhhh…..dat moest ik ff 3 x lezen om de laatste regel te begrijpen, maar ik vat hem :-)

• gamil

Ik weet de cijfer natuurlijk niet. wat ik alleen probeerde duidelijk te maken is met welke bril je er naar kijkt. Ik hoor in Egypte de mensen gruwelen bij de gedachte dat hun kind bij hun moeder in het verdorven westen (niet moslim land) gaan wonen. Zoals wij gruwelen bij de gedachte dat ze in een land als Egypte gaan wonen. Het viel me gewoon op niet meer of niet minder.

• Jacques

Even dit:

(citaat):“Ik hoor in Egypte de mensen gruwelen bij de gedachte dat hun kind bij hun moeder in het verdorven westen (niet moslim land) gaan wonen.” (einde citaat)

Dan zal de Egyptische vader wel eerst een kind moeten verwekken bij zo een ‘verdorven Westerse’ vrouw, daar hebben ze dan klaarblijkelijk geen moeite mee.

Als het om ‘genot’ of een verblijfsvergunning gaat, dan worden alle ‘vooroordelen’ over boord gezet.

Jacques

• Karin

jacques,

je bent een mens naar men hart!