Egypte, toch maar niet

• rene

als je het van te voren weet, kun je dus beslissen om toch een ander vervoersmiddel te nemen, als je er een echt probleem mee hebt. wist trouwens niet dat het pisvisje ook in de nijl voorkwam, ken 'm alleen van amazone en - schrik niet- de zeeuwse wateren.

• MARJOLEIN

Nog even terug komen

In alexandrie vond ik het erg irriterend en eng dat iedereen me zat aan te kijken.

Ik ging even zwemmen in het zwembad van het hotel. Er waren weel egyptenaren zelf ik ging het water in alle mensen keken me aan. Ik had niet eens een bikini aan. Ik het speciaal al een zwempak aangetrokken. IK moest ook een handdoek ommeheen doen.

Piramides.

Op een piramide ben ik geweest. ( de piramide waar je in kunt)

Ben vorig jaar geweest. Da andere piramides mocht dit niet en ook maar voor een klein gedeelte

• rene

heb het nog even opgezocht. het pisvisje wordt ook wel tandenstokervisje genoemd, en wordt 3-5mm groot. deze komt normaalgesproken alleen in de amazone voor. (waarschijnlijk in ballastwater meegereisd naar nl, en blijkt ook in brak water te kunnen overleven) was een artikel in ‘duiken’. dus tenzij er zeeschepen de nijl opvaren, lijkt het me sterk.

maar goed, beetje off-topic

• anja el assal

ik ga al 16 jaar alleen met mijn kids in het hoogseizoen naar egypte en man komt vaak door zijn werk later.

ik loop overal zowel overdag als savonds en ries door heel egypte met de bus .

dus wat een onzin .

zelfs snacht reis ik nog alleen met de metro uit de stad naar een buitenwijk.

heel egypte is veiliger als welke andere stad savond in nederland

• elisabeth

Ja maar een badpak is al heel bloot hoor in Alex, Je moet altijd in je achterhoofd houden dat je in een niet toeristisch gedeelte bent van Egypte wat weer een islamitisch land is. Vrouwen lopen daar nu eenmaal ingepakt en gaan met jurk en al de zee in. Een vrouw in badpak staat voor hen alsof wij bloot op het gemengede niet naaktstraat lopen.

• Frans

Nou onze vriendinnen gingen gewoon toples aan het strand liggen. En dit was een gemengd strand tuurlijk kijkt iedereen maar doen de westerse mensen dat dan niet? Alexandrie wil meer doen aan toerisme dan moeten ze daar ook maar aan wennen denk maar zo wij kunnen wel respect hebben voor hun cultuur maar als ze toeristen willen moeten ze ook maar wennen aan ons toch? Zij hebben bepaalde principes en daar passen wij ons op aan maar andersom is dat ook het geval.

Groetjes Frans.

• Petr°

Topless is wettelijk verboden. In de US overigens ook…

• helma

Het is maar goed dat zulke mensen niet naar Egypte gaan, want die zeuren alleen maar om de kleinste dingen. Blijft het tenminste leuk voor iedereen die het er wel geweldig heeft. Zeer dom besluit dus.

Maar ja, een mens kan maar ergens om zeuren, Egypte is fantastisch en ook de mensen die daar wonen.

• Petra

Lezen is niet ècht je sterkste kant Helma. Te lang tussen twee bulten gezeten, in je standstoel gehangen of te lang in de zon gezeten ? Gegroet “wereldreiziger” :(

• rene

…maar ben je nu al overgehaald, of denk je er nog net zo over.