Egypte, toch maar niet

• noetisis

Of het nu klopt of niet dat zal je zelf moeten ervaren en dan kan niemand voor je doen. Mischien wel verstandig dat je de titel hebt verandert want het leek echt op modder gooien.

Iedereen ervaart alles anders dus snap eigelijk niet zo goed waarom je op uitlatingen van anderen afgaat.

Het is voor mij en zeker voor vele anderen gewoon een verslaving geworden 1 jaar geen egypte is voor mij 1 jaar niet geleefd.

Maar vraag me eigelijk af wat je nu wilt horen? Zoals al meerdere hebben gezegd heb je je conclusie al getrokken,

• Petra

Je begrijpt het nog niet Noetisis. Als ik op de uitlatingen van anderen af zou gaan zou ik hier geen beroep op jullie doen. Ik heb de stille hoop dat jullie de uitlatingen die ik te horen heb gekregen kunnen ontkrachten. Mijn conclusie heb ik nog niet getrokken, ik had de eerste topictitel verkeerd gekozen.

• wombat

Plaatsen als Hurgada bestaan uit resorts waar niks te beleven valt buiten het hotel. Nou wat dacht je van de Rode Zee, leuk snorkelen en duiken, vaak goede duikscholen, dus daar valt wel wat te beleven. Dus toch zomaar een pluspunt.

• noetisis

nu is het duidelijk Petra en snap ik wat je vraagt.

Ik vermaak ook in Hurghada altijd goed inderdaad veel Resorts als daar niks te beleven valt ga ik of naar down town of Sekalla .

De afstanden naar de bezienswaardigheden zijn inderdaad groot maar… je krijgt er wel iets voor terug !

Ziek ben ik er zelf nooit geweest al die keren dat ik er was enkel opletten met wat je eet of drinkt .

Wat bedoel je met je kunt er niet dicht bij de actraties komen?

Rijden doe ze inderdaad als dwazen maar voor daar is het normaal

Of je fooi geeft bepaal je natuurlijk zelf.

Vies vindt ik het er niet buiten wijken van Cairo vindt ik persoonlijk veel erger.

Dat het er echt vies warm kan zijn ben ik met je eens, als het echt warm is kun je lekker relaxen en van de onderwater wereld genieten maar liever te warm als te koud voor mij.

Het is zeker een grote zandbak maar ja wat wil je als je allemaal woestijn om je heen hebt.

Egyptenaren hebben zeker wel respect voor westerse vrouwen ik voel me in egypte veel veiliger op straat als hier

• Frans

Nou petra als je alles gelezen hebt op deze site moet je toch genoeg weten veel plezier in egypte en we horen het wel .

• Maaike

Petra, je schrijft:

“Ik heb al redelijk wat van de wereldbol gezien.”

Als dat zo is, dan zou je toch moeten weten dat je alleen uit eigen ervaring kunt spreken en je zelf moet ontdekken hoe de waarden en normen van een land op je over komen. Dat kun je niet uit boekjes halen!

En waarom wil je eigenlijk naar Egypte? Voor de cultuur? Of alleen warmte? Als je voor cultuur gaat, verdiep je dan eerst in de cultuur en de waarden en normen van een land. Als dat laatste het geval is ga dan gewoon naar Spanje!

• rene

De afstanden tussen de bezienswaardigheden zijn te groot

- tussendoor kun je relaxen op de nijlcruise, genieten op een felluca

De Egyptenaren hebben totaal geen respect voor de westerse

vrouwen

- nog niet meegemaakt

Je kunt er ontzettend snel ziek worden bij verkeerd eten en

drinken

- da's in elk warm land zo. hoe was het ook al weer? peel it, boil it, cook it or forget it

Je kunt niet �cht dicht bij sommige atracties komen

- je kunt in de tempels en graven, dus nee, niet waar

De bus-en taxichauffeurs rijden als dwazen

- van de andere kant hebben ze dus ook een schat aan rij-ervaring

Iedereen vraagt om fooien en extra geld

- da's de cultuur, en voor een paar pond krijg je ook heel wat meer voor elkaar.

De Nijl is een open riool

- ik vond 'm ook smerig, maar: lekker boeiend, ik ga er toch niet in zwemmen

Het is er vies

- op toeristische plaatsen niet. volgens vermaarde globetrotters is de smerigste plaats ter wereld het toilet in een egyptische trein: neem je toch niet de trein?

De temperaturen in het seizoen ( dan ben ik vrij ) zijn te hoog

- ik vind dat lekker, dus voor mij in ieder geval niet ‘te’

Het is ��n grote zandbak

- ten eerste zijn de nijl, nijldelta, oasen hardstikke groen. ten tweede is de woestijn echt wel meer dan zand, google bijvoorbeeld eens de ‘witte woestijn’

Het is er onveilig voor een vrouw alleen

- hier zegt men vaak van niet, maar ik heb er geen ervaring mee

Plaatsen als Hurgada bestaan uit resorts waar niks te beleven valt buiten het hotel

- de rode zee is één van de mooiste plekken ter wereld om te duiken/snorkelen.

• Frans

Je lekker Rene maar als je een halve etmaal in de trein zit moet je toch wel ff. Maar een fris ruikend doekje doet wonderen en gewoon denken lekker douchen als ik in mijn hotel ben. En het is echt een schier onoogelijk visje in de nijl met een lengte van een tandenstoker en als hij in je pisbuis zit moet hij er weer uit in het hospital.

• Petr°

OK. De vooroordelen, want dat zijn het in dit geval. Ik ben geweest in Cairo, Suez, Alexandrië, Dahab en Sharm-el-sheik, waarvan ik Sharm duidelijk het minste vond omdat het niet “Egyptisch” is. Ik heb gereisd per:auto,bus,vliegtuig en gewoon te voet. Ik heb gewoond in sterrenhotels in de toeristenoorden en in appartementen en woonhuizen in de gewone wijken, buiten de toeristische gebieden.

Heb het normale dagelijkse leven meegemaakt, maar ook de toeristenvakanties.

Ben in normale winkels geweest, in ziekenhuizen, in het voetbalstadion, sportclubs, wat we hier in het dagelijks leven ook plegen te doen.

Ik ben 1 keer ziek geweest ( 2 dagen) omdat ik kraanwater gedronken had, ben nog nooit lastig gevallen door wie dan ook, en altijd met respect behandeld.Nooit gebedel om fooien gehad, en de taxichauffeurs reden er zoals de rest ook reed.

De bezienswaardigheden liggen idd verspreid door het land, en je kunt dat onmogelijk in een gewone standaardvakantie van 2 weken gedaan krijgen. Maar me dunkt dat er wel meer landen zijn, waar dit voor opgaat. Historie is nu eenmaal niet op een plaats geconcentreerd.

Het is er idd vies, maar dat is gewoon wennen, ik zie het in ieder geval niet meer.

Als je buiten de Westerse wereld komt, tref je dit overal aan.

En wat WIL je beleven? Ik zit een groot deel in Cairo, zonder uitgaan, alcohol, etc. Toch verveel ik me nooit, en mis ik die standaard uitgaansmogelijkheden niet. In tegendeel, het vermaak zoals in Sharm geboden wordt, kan me gestolen worden.

het is maar wat je wil, wat je zoekt, en wat je aanspreekt.

Wat mij aanspreekt, zijn de mensen zelf. En die wonen idd in een grote zandbak.

• monica

Maar wel een leuke zandbak