Egypte, toch maar niet

• Petra

Mensen, ik heb bij diverse mensen informatie ingewonnen en de beslissing genomen om toch maar niet naar Egypte ga.

Ik heb daar de volgende redenen voor:

- De afstanden tussen de bezienswaardigheden zijn te groot

- De Egyptenaren hebben totaal geen respect voor de westerse vrouwen

- Je kunt er ontzettend snel ziek worden bij verkeerd eten en drinken

- Je kunt niet ècht dicht bij sommige atracties komen

- De bus-en taxichauffeurs rijden als dwazen

- Iedereen vraagt om fooien en extra geld

- De Nijl is een open riool

- Het is er vies

- De temperaturen in het seizoen ( dan ben ik vrij ) zijn te hoog

- Het is één grote zandbak

- Het is er onveilig voor een vrouw alleen

- Plaatsen als Hurgada bestaan uit resorts waar niks te beleven valt buiten het hotel

Graag jullie mening over mijn beslissing,

Bedankt,

Petra

• Marian

Ik vind het een heel domme beslissing je weet niet wat je mist maar jou oordeel heb je al gemaakt dus DOM DOM DOM.

• jona

Zeer dom en kortzichtig maar volgens mij zit je hier de voel op te jutten.Wees er gelukkig mee en laat een prachtbelevenis gerust aan je voorbij gaan, jou zullen ze daar niet missen.

• René

Het enige steekhoudende argument dat ik zie staan is die over de temperaturen in het hoogseizoen. Verder is het maar net hoe je een land ziet/wilt zien. Net als met India hebben mensen of een lifdes- of een haatrelatie met Egypte.En als je tot de laatste categorie behoort, dan krijg je nu dit soort lijstjes.

Ik kan uitgebreid ingaan op alle vooroordelen die je te berde brengt, maar dat heeft weinig zin omdat je besloten hebt deze te geloven. Kort: de toeristen hebben totaal geen respect voor de Egyptische cultuur, en weigeren het land en de omstandigheden uit een andere dan de eigen insteek te benaderen.

• Frans

Ook niet te diep op ingaan rene ik zou zeggen lieve Petra ga jij maar lekker naar ameland dan genieten wij wel ergens anders .

Groetjes Frans.

• leila

nou nou wat erg dat je je zo laat beinvloeden door andere mensen en zelf nog helemaal geen ervaring hebt. inderdaad ga maar lekker naar t bos hier in nederland . doei.

• Petra

Tja mensen, ik dacht, laat ik eens de knuppel in het hoenderhok gooien. Ameland lijkt me wel leuk en de bossen in Nederland zijn absoluut mooi. Deze plaatsen zal ik in gedachten houden voor mijn oude dag. Echter, toen ik aan Egypte dacht was het mijn bedoeling om het dit jaar eens wat “dichter” bij huis te houden. Mijn kortste verre reis tot nu toe was toch altijd nog acht uur vliegen. Ik heb al redelijk wat van de wereldbol gezien.

In plaats van botte reakties had ik verwacht dat jullie met wat meer tegenargumenten zouden komen om mij alsnog overstag te laten gaan.

Wie oh wie ?

Petra

• Nicolle

Nou sorry. Maar ik denk dat ik wel voor meer mensen kan spreken als ik zeg dat wij egypte niet hoeven verdedigen.

De mensen die er geweest zijn en er sindsdien elk jaar weer heen gaan, weten wel beter.

Maar ga geen onwaarheden vertellen, daar kwets je mensen mee.

Als je niet gaat/wil, ga je toch lekker niet. Maar ga je niet gedragen als een klagende nederlander, die ‘overal alles van weet’.

• Frans

Tja Petra denk dat het al te doorzichtig was denk dat je zelf wel weet dat Egypte een van die mooie landen is. Heel veel plezier bij je volgende trip hier of in het buitenland.

Groetjes Frans

• Petra

Ik heb mijn topictitel veranderd, het lijkt nu of ik Egypte aanval maar dat is niet de bedoeling.