Werken in Egypte

  • Lotje

    In plaats van zo sarcastisch te doen, kun je beter gewoon zeggen wat je nou precies dwars zit. Dan is het tenminste voor iedereen duidelijk. Wat hoop je eigenlijk te bereiken met zo'n denigrerende toon???

  • Lotje

    Gids is inderdaad een beschermd beroep en reisleider/host(-ess) in principe ook maar in de praktijk gelden daar toch andere regels voor (zie mijn vorige reactie).

  • Lotje

    Beste Egypenaar,

    Ik vind dat je niks verkeerds hebt geschreven hoor!!! Sommige Nederlanders kunnen nog flink wat leren van de Egyptische vriendelijkheid en gastvrijheid :-(

    Juist zo'n reactie van scarabee bevestigt alleen maar je verlangen om weer terug te keren naar het ongecompliceerde leven in Egypte!

    Salama,

    Lotje

  • Martine

    Het is maar wat je er zelf van maakt!

  • Saskia

    Ben het helemaal eens met je Gipsy.

    Er zijn zoveel werkeloze Egypenaeren,en wat ze doorgaans verdienen is bar weinig. Het beroep van reisleider is beschermd in Egypte, de officiele Reisleiders zijn allemaal gecertificeerd, gelukkig maar zou ik zeggen.

    En Wilma geniet lekker in Luxor of waar je momenteel ook zit.

    Groetjes

    Saskia

  • Hans

    Er zijn veel waarheden in, er zijn inderdaad veel werklozen daar. Op een cruise heb ik een Egyptische jongen ontmoet Koptisch christen werkte daar als een masseur op de Renaissance aan de Nijl. Tegen kost en inwoning. Geen salaris. 

    In tegenstelling tot de meeste mannen en vrouwen in Egypte die ik overigens heel agressief bij de verkoop handel vind zowel vrouwen als mannen. Maakt weinig verschil vind ik. 

    Armoede vertelde deze Egypte man bij zijn familie vlakbij Hurghada. Momenteel steun ik hem met een paar tientjes per maand kan hij van gaan fitnessen protein for the muscles en eten. Vind het belangrijk dat hij goed eet. Kip protein eieren melk vind hij lekker. Kan hij kopen van mijn geld. Meer mensen zouden anderen die totaal geen agressief verdrag vertonen moeten ondersteunen. Hij is Egyptisch maar heeft een vrij westerse mentaliteit. Niet uit op geld tenminste niet van mij. Inmiddels zijn wij 3 jaar gezworen vrienden.

    Midden in de nacht komt hij om 1 uur thuis dodelijk vermoeid. Ik vind het een soort slavernij en de Nederlands daar maar goud geld verdienen. (dat men gekwalificeerd professioneel is wil ik wel geloven ) Als lerares stewardess horeca etc. Weinig voorzieningen daar niks eigenlijk. Medische hulp daar niet te betalen. In Coronatijden (vaccinaties) juist erg nodig. 

    Laat ik duidelijk zijn wat ben ik trots van deze Egyptenaar. Kijken of er een andere oplossing voor hem is. Alles beter dan dit vind ik. met vriendelijke groet Hans