Werken in Egypte

  • monica

    Er gaat hier een wereld voor ons open.

    Maar Yvonne had het over werken op een cruise schip hoe zit het daar mee.

  • een egyptenaar

    ze moet kontakt nemen online bij een grote bekende hotels uit luxor en ze kan vragen of het is iets voor haar of niet

    gewoon proberen en vaak werkt wel zo

  • rene

    Je hebt gelijk, Monica, we dwalen af.

    Doen wat je hart je ingeeft want daar word je gelukkig van, toch? Misschien is het een idee om te beginnen als reisleidster. Dat geeft je in ieder geval de kans om eens om je heen te kijken en contacten te leggen: Je zit zowiezo al op de juiste bestemming. Zelf heb ik daar verder ook weinig vrouwen zien werken, behalve dan degenen die je kamer schoonmaken, en dat lijkt me toch ook niet het allerleukste werk. Succes in ieder geval, Yvonne

  • een egyptenaar

    mijn vrouw is nederlandse en ze werktte in hurghada 2 1/2 jaar (duikles geven enzo)

    ze had prima salaris en het was helemaal naar haar zin nou van wege de kinderen zijn wij hier (in nl)sinds 3 jaar en we hopen allebei dat wij zo snel trug kunnen gaan.

    volledig terug bedoel ik

    daar is het leve zo simpel en je hoeft niet veel zorg te maken over de hele poll als hier.

    gewoon proberen en het zal zowiso een ervaring die heel goed of slecht kan zijn.dus

  • Wilma V.

    Je kunt daar toch niet zo maar als reisleidster beginnen of zie ik dat verkeerd.

  • monica

    Volgens mij is dat een beschermd beroep in egypte.

  • rene

    Voor een zonnige baan als hostess, solliciteer bij Thomas Cook, zie ik in hun brochure staan. Lijkt me dan toch geen probleem (mits je je talen spreekt ect.)

  • jol

    Je kunt inderdaad niet zomaar als hostess beginnen in Egypte. Het beste kun je solliciteren bij bijv, Arke of Thomas Cook. Een werkvergunning is verplicht en niet zo makkelijk aan te komen. Zeker als hostess heb je deze nodig.

    Dat betreft de nederlanadse TO. Ga je werken voor een Egyptische TO dan moet je er op staan dat deze jou een werkvergunning geeft. De meeste kunnen dit niet.

    Volgens de egyptische wet moet de werkgever kunnen aantonen waarom een egyptenaar jouw werk niet kan doen. Op het kantoor van mijn man mogen ze 1 buitenlander aannemen op 10 egyptenaren. Ter bescherming van werkgelegenheid.

    Controles zijn best streng tegenwoordig dus let op de juiste papieren en je werkvergunning!

    gr, Jol

  • scarabee

    Er zijn vele, vele werkeloze Egyptenaren, maar ‘men’ is erg blij wanneer je als Nederlander in Egypte wilt komen werken!

    Daarvoor wordt je dan met open armen ontvangen en je kunt goud geld verdienen.

    Helemaal geweldig en top, maar we komen toch maar ff terug naar NL, ondanks het grote geld, dat wacht in Egypte. Alleen niet voor al die werkeloze Egyptenaren. Die komen dan toch ‘gewoon’ naar Nederland. Want in Hurghada is geen werk meer voor ze, daar hebben ze liever westerlingen. Zowiso een ervaring, al dan goed of niet. Logisch toch…….

    En erg leuk, zo'n simpel leven.

    Je gaat ‘gewoon’ werken als lerares op die internationale scholen of de ‘multie talen scholen’.

    Blijkbaar gaat dat nogal makkelijk, kan iedereen, je talen hoef je in ieder geval niet te beheersen.

    En anders beginnen we ‘gewoon’ met z'n allen nog een duikschool. Dat deze regelmatig bij bosjes over de kop gaan is toch een kleine bijzaak die we ‘gewoon’ over het hoofd zien. Simpel toch en geen enkele zorg over de hele poll.

    Gelukkig kunnen we dan altijd nog terug naar Nederland vanwege de kids.

    De kwaliteit van de ‘multie talen scholen’ in Hurghada is blijkbaar toch niet zo geweldig, Egyptenaartje? Of was het meer het geweldige inkomen van de duikschool waar je zo heeeeeeeeel goed van kunt leven? Droom verder, beste Egyptenaar.

    Misschien is het toch beter om in Nederland te blijven zitten met je kop in het zand en hopen dat we zo snel mogelijk terug kunnen gaan. Volledig terug.

    Tsja, erg simpel hoor!!

  • Frank

    Kun je je verhaal misschien nog eens kort samenvatten?

    Wel graag in begrijpelijke taal a.u.b.

    scarabee schreef:

    >

    > Er zijn vele, vele werkeloze Egyptenaren, maar ‘men’ is erg

    > blij wanneer je als Nederlander in Egypte wilt komen werken!

    > Daarvoor wordt je dan met open armen ontvangen en je kunt

    > goud geld verdienen.

    > Helemaal geweldig en top, maar we komen toch maar ff terug

    > naar NL, ondanks het grote geld, dat wacht in Egypte. Alleen

    > niet voor al die werkeloze Egyptenaren. Die komen dan toch

    > ‘gewoon’ naar Nederland. Want in Hurghada is geen werk meer

    > voor ze, daar hebben ze liever westerlingen. Zowiso een

    > ervaring, al dan goed of niet. Logisch toch…….

    > En erg leuk, zo'n simpel leven.

    >

    > Je gaat ‘gewoon’ werken als lerares op die internationale

    > scholen of de ‘multie talen scholen’.

    > Blijkbaar gaat dat nogal makkelijk, kan iedereen, je talen

    > hoef je in ieder geval niet te beheersen.

    > En anders beginnen we ‘gewoon’ met z'n allen nog een

    > duikschool. Dat deze regelmatig bij bosjes over de kop gaan

    > is toch een kleine bijzaak die we ‘gewoon’ over het hoofd

    > zien. Simpel toch en geen enkele zorg over de hele poll.

    >

    > Gelukkig kunnen we dan altijd nog terug naar Nederland

    > vanwege de kids.

    > De kwaliteit van de ‘multie talen scholen’ in Hurghada is

    > blijkbaar toch niet zo geweldig, Egyptenaartje? Of was het

    > meer het geweldige inkomen van de duikschool waar je zo

    > heeeeeeeeel goed van kunt leven? Droom verder, beste

    > Egyptenaar.

    >

    > Misschien is het toch beter om in Nederland te blijven zitten

    > met je kop in het zand en hopen dat we zo snel mogelijk terug

    > kunnen gaan. Volledig terug.

    > Tsja, erg simpel hoor!!