Hotels zonder kinderen

• Kim Binnendijk

Dag allen,

Afgelopen jaar naar Spanje geweest en dat was dus eens maar nooit meer.

Ik ben zelf 24 jaar en met redelijke manieren opgevoed maar wat ik daar zag was ongelofelijk… kinderen die de hele dag schreeuwen, dreinen, rondrennen, schoppen etc en die je bij het eetbuffet omverlopen.

Dit jaar dus even wat anders, kennen de experts hier op het forum hotels waar kinderen niet worden toegelaten (zoals dat hotel in Oostenrijk)??

Ik zit zelf te denken om naar Makadi Bay of El Gouna te gaan, wat zijn hier de ervaringen qua kinderoverlast (en dronken engelsen, onbeschofte russen etc….)

Ik zoek dus een lekkere rustvakantie.

Alvast bedankt voor de reacties.

• marianne

dan moet je niet in egypte zijn.

• sas mv finn (30-07-04)

het zijn geen honden die je niet kan weigeren????

• Kim Binnendijk

Ik had zo'n idiote reactie wel verwacht.

Wie zegt trouwens dat je kinderen niet kan weigeren?

Ik denk dat veel andere mensen met mij graag in een hotel vakantie willen vieren zonder

- in de nacht wakker te worden van kindergehuil (kan een keer gebeuren maar iedere nacht is wel vervelend)

- in het zwembad zwemmen zonder dat de lenzen uit je ogen spoelen van spetterende kinders of dat je oren van je hoofd worden gekrijst

- rustig eten zonder naar het soebatten van ouders en gehuil/gekrijs van kinderen te moeten luisteren (kinderen zijn doodmoe na een dag spelen en zwemmen en dan moeten ze wakker blijven om te eten…)

- normaal langs het buffet lopen zonder te struikelen over kinderen die over de grond aan het zwabberen zijn

etc en ik kan nog wel doorgaan met de slecht opgevoede kinderen die ik op verschillende bestemmingen tegen ben gekomen

• mona

hahaha ja Kim ik kan me er volledig in vinden, en nee ik ben zeker geen kinderhater, werk er zelfs mee maar als je zit hoe kinderen van nu opgevoedt worden en zoals jij hier boven beschrijft ben ik het zeer zeker met je eens!!!!!

gr.mona

• mona

En daar bij ik ken zelfs honden met betere manieren, haha

• Pieter

Ik kan je het Four Seasons resort in Sharm el Sheikh aanraden. Er zijn daar relatief weinig kinderen en het resort is zo ruim opgezet dat je zowiezo geen enkele last hebt van de andere gasten.

• Kim Binnendijk

Ik ga het eens opzoeken in de reisgids, bedankt voor de tip!

• René

Hihihi… Zo'n reactie was inderdaad te verwachten. De vergelijking met honden vind ik wel een leuke, honden worden geweigerd omdat ze a. herrie maken, b. overal in de weg lopen en zitten en c. onhygiënisch zijn. Als je deze redenen hanteert om honden te weigeren, kun je dus ook kinderen weigeren.

Maar, in Egypte zul je geen hotel vinden waar kinderen niet welkom zijn. De enige optie is om in een eenvoudig hotel te gaan, niet in de luxe resorts want daar wemelt het altijd van de kinderen. Waar ik echt nog nooit een kind gezien heb is in de backpackerhotels, maar daar moet je natuurlijk van houden.

• Gipsy

Beste Kim, als ik dit zo zie zou ik je willen aanraden om een rustige bestemming te kiezen en geen massa-toeristische plaatsen en grote all-in resorts zoals hier in Egypte.

Zelf ben ik, van tijd tot tijd, ook erg op mijn rust gesteld en weet dat ik hier echt niet vind wat ik zoek. Ik reis dan individueel en zoek kleinschalige accomodaties buiten de toeristenplaatsen.

Echt, vele plaatsen aan de rode zee zijn vandaag de dag niet anders dan de doorsnee badplaats in Spanje of waar dan ook ter wereld.

Ik weet dat er bv in de carribean hotels zijn waar alleen stellen kunnen boeken. Kinderen, alleenstaanden en zelfs twee vriend(inn)en of vriendenclubjes komer er niet in.

Of misschien de Canarische eilanden, in een hotel/app. waar veel ouderen overwinteren?

Wat jij zoekt is in Egypte -aan de rode zee- niet te vinden, hier is men echt gericht op de familievakanties en kinderen worden vrijwel overal als prinsen en prinsesjes behandeld.

Als je alleen maar mensen wilt tegenkomen die zo opgevoed zijn als jijzelf, zal het erg moeilijk voor je worden! En niet alleen op vakantie in Egypte…………….

Sorry, maar ook ik ben het echt met marianne eens, die kort maar krachtig stelt dat jij (met deze instelling) ‘niet in Egypte moet zijn’.