SKY

• Thomas

Wij zijn ook met Sky naar Egypte geweest en behalve dat de reis prima was veel ellende met ze beleeft.

1. De boot waarop iedereen had geboekt bleek overgeboekt te moeten worden. Dus allemaal een andere boot. Onnodig te meleden dat dei minder was dan wwarop we hadden ingeschreven.

2. De hele groep (ongeveer 40 man) had ingeschreven voor Hilton in Hurgada. Voor we naar Egypte vertrokken bericht dat dat hotel helaas niet kon. Overboeken dus. In de gis naar een hotel overboeken met de zelfde prijs. Nee, we moeten 60 euro bij betalen. Daar kunnen ze bij Sky niets aan doen, maar wel vandaag betalen anders geen vouchers.

3. De bussen in Egypte waren oud, vies en slecht. Na een kleine opstand en fax vanaf de boot naar Sky, werd de kwaliteit iets beter.

4. De excursies die Sky in Egypte organiseert zijn verschrikkelijk duur en niet altijd goed. Voor lunches betaal je altijd 7 euro p.p. Kleine zaaltjes achteraf, terwijl je in een prima restaurant voor minder veel beter eet.

Uiteindelijk organiseerden wij in Cairo zelf de excursies met lokale taxies. 25 euro de hele dag de auto met chauffeur. Eten op een luxe restaurant boot op de Nijl voor 5 euro. Het museum met lokale gidsen, veel goedkoper en stukken beter dan 1,5 door het museum rennen en weinig horen.

Na afloop van de reis een klacht ingediend bij Sky. Wel een ontvangstbevestiging maar nooit meer wat van ze gehoord.

Hoezo Sky niet slecht.

Beter bij een ander iets meer betalen dan met deze onbetrouwbare groep op vakantie.

Veel plezier in het prachtige Egypte.

• ekko

was gewoon goed super bedankt

• ekko

hoi

was leuke en ook leuke hotel

• Habibti

Sky is Sky International, ook bekend als Travel Ways (de agentschap). Dit is niet hetzelfde als Blue Sky. Blue Sky is de lokale agentschap van Sunweb en Neckermann. Ik ben reisleidster geweest in Egypte (bij Blue Sky) maar ben daarvoor 2x op vakantie geweest met Sky International. Ik had geen enkele klacht, het was allemaal goed geregeld en ik had een fantastisch hotel (Hilton Resort in Hurghada). Wel vind ik het geld dat ze innen voor de fooienpot grote onzin. Hou er ook rekening mee dat je bij Sky International vaak Egyptische reisleiding hebt en die zijn vaak minder uitgebreid met hun informatie. Nederlandse reisleiding begrijpt vaak beter waar je als toerist tegen aan kunt lopen in zo'n land (andere denk/werkwijze, etc).

• Ella

Ik wil graag even reageren op de berichtgeving over SKY. Ik ben dit jaar in juni en in september met SKY naar Luxor en Aswan geweest en heb beide keren de nijlcruise gedaan en alle mogelijke excursies. Ik heb hele goede ervaringen opgedaan met SKY. De hotels en de boot waren uitstekend, maar we hadden ook 5 sterren geboekt. 4 sterren is iets goedkoper maar is ook veel minder van kwaliteit, logisch toch. De vlucht, de hotels, het eten, de excursies.. het was allemaal uitstekend verzorgd en van goede kwaliteit. De service van het hotelpersoneel was echt geweldig. Er werd van alles gedaan om de mensen het naar de zin te maken. Maar soms werd dit niet op waarde geschat door de reizigers. De gids die wij hadden was heel servicegericht, betrokken bij de mensen en zeer kundig. Maar we hadden tijdens een facultatieve excursie een andere gids en die was inderdaad niet zo gedreven en ervaren als onze eigen gids. Wat verder een rol speelt is dat deze gidsen soms maandenlang achtereen moeten werken zonder een dag verlof en dat kan natuurlijk van invloed zijn op hun functioneren. Maar ik heb alleen maar positieve ervaringen. Je moet ook niet vergeten dat wij als toeristen ook niet altijd schatjes zijn; tijdens ons verblijf werd bij een andere gids de ingezamelde fooi (waarschijnlijk tegen de 100 euro) gestolen, gezien de situatie kon alleen maar een persoon uit zijn groep dit hebben gedaan. Ik schrok hier erg van, over normen en waarden gesproken !

Dus ik kan SKY van harte aanbevelen, zeker met de gids die wij hadden.