Negatief reisadvies

• Nofret

DEN HAAG - Het ministerie ontraadt mensen naar Egypte te reizen. Dat is een verscherping van het reisadvies dat het ministerie eerder uitgaf, toen nog ‘'alle niet-essentiële reizen naar bepaalde gebieden’' werden afgeraden.

© AFPOok moeten Nederlanders die in Egypte verblijven, ‘'overwegen om het land te verlaten’', aldus een woordvoerder van het ministerie.

Hij benadrukte dat er geen sprake is van een evacuatie.

• witte2006

Wat betekent dat voor de mensen die naar cairo moeten en daar alleen moeten overstappen naar bangkok? Gaan de vluchten van egypt air nog?

• Linda

Geldt dit ook voor mensen die al in egypte zitten, bv in hurghara?

• Mark-02

Weet iemand tot wanneer het negatieve reisadvies is afgegeven?

• monica

voorlopig tot eind februari daarna wordt het opnieuw bekeken.

• Fransje

Nou Holland International heeft tot 6 Fberuari negatief reisadvies kijk maar een op de sharm pagina heb ik net iets opgezet over omboeken.

gr Fransje

• mama Kaat

Bij het reisbureau zeggen ze tot 6 februari, wij gaan 15 februari. Wilden dit al omboeken, maar kan dus niet(ook niet tegen betaling, want omboeken kan alleen langer dan 30 dagen voor vertrek?!?!?), nu moeten we afwachten of er dan nog een negatief reisadvies geldt, dan kunnen we wel omboeken………maar ja er blijft onderhand weinig meer over om naar toe te gaan. Wij wilden speciaal naar Egypte voor het weer en om te duiken!!!

• wessam

neg advies is gegeven tot en met 6 febr

ze bekijken het per week aan

omboeken, kan alleen 14 dagen van te voren, naar een ander land, hoeft niet voor dezelfde tijd te zijn , mag ook later en je hoeft gelijk te beslissen, mag ook later in het jaar

dus het is gewoon afwachten de boel

• Fransje

Ik had een mailtje naar Tui gestuurd en kreeg een uur later bericht terug dat wij met vertrekdatum 25 Februari kosteloos konden annuleren of omboeken .

naar reisbureau gegaan en ze wisten het daar nog niet maar ik had de mail meegenomen. ze hebben gebeld en inderdaad het kon. We gaan nu een weekje naar fuerteventura en schuiven egypte op naar het eind van het jaar.

gr. Fransje

• backpackster

Ik heb zo'n bruin vermoeden dat je voorlopig (in ieder geval dit jaar) niet meer naar Egypte hoeft. Gelukkig ben ik net geweest en heb ik nog kunnen genieten van al het moois in de Sinai en Cairo!