Hulde aan de dappere betogers in Cairo, Suez en andere plaatsen. Het Egyptische volk verdient een betere leider dan Mubarak!
Ja, Mubarak moet gaan, maar niet nu, en dat om meerdere redenen;
-zo spontaan zijn de demonstraties niet
-verlaag je nooit tot het niveau van je vijand…
-Toeristenindustrie weg gevaagd (ca 8-10% nationaal inkomen, luxor, Hurghada, Sjarm ca. 90%)
-Fundamentalisme is er snel
Ook in diverse locaties van Cairo ontstaat er boosheid over de betogers (ja echt!)
het is niet zo eenvoudig, protesten voor een revolutie naar democratie… De media zegt het leuk…
maar hebben niet altijd gelijk!
En is het wel de meerderheid die Mubarak weg wil? die 50.000 betogers zeggen mij niet zo veel
in een stad van 18milj. In Luxor staat hij symbool als diegene die huizen sloopt… daar zijn ze kwaad over,
Hij is 82, tijd om te gaan… NU een goed kabinet, en echt vrije verkiezingen in de herfst.
Maar NU: Internet weer actief, bescherm de mensen, stop het plunderen, zorg voor veiligheid & gezondheidszorgdiensten
maar vooral voor voedsel, wat een probleem gauw gaat worden… en stop de protesten.. laat het praten beginnen
voordat het echt te laat is.
In iedergeval ga snel weer op vakantie naar luxor, huur een fiets en ga genieten van wat er te zien is… Jij een fantastische vakantie, de egyptenaren weer voedsel
Ik verbaas me er over dat jullie hulde over de betogers afroepen! Ik weet dat er veel armoede is in Egypte en dat het regime streng is, ondervind hier jaarlijks een aantal maal de frustraties van. Ben het er mee eens sdat er IETS moet gebeuren maar deze demonstranten zijn niet goed wijs! Op het moment dat zij andermans eigendommen gaan slopen, winkels gaan plunderen, onschuldige mensen gaan beroven en neersteken dan zijn die betogers echt niet zo dapper meer! Op het moment dat jonge mannen hun dorpen, huizen en gezinnen moeten gaan verdedigen met wapens die bij ons illegaal zijn en zo een verantwoordelijkheid krijgen die zij niet horen te krijgen om tegen gelijkwaardige personen (de betogers) op te moeten treden dan heeft dit niks meer met Mubarak te maken.
Verder vind ik de betogers (of de slopers) dom om meer geld te eisen hoewel ze aan de andere kant bewust het hele land slopen. Moet dit dan niet wederopgebouwd gaan worden? Moeten de mensen die hun eigen winkeltje hebben opgezet wat nu gesloopt is hun geld niet terug verdienen? Moet de taxichauffeur die dag en nacht aan het werken is voor een paar rotte ponden nu zijn taxi die is afgefikt niet terug gaan verdienen wanneer hij aan een nieuwe taxi kan komen? Alles zal duurder gaan worden met dank aan de slopers! Ja er is armoede maar er was altijd genoeg om mensen te kunnen voeden. Nu zitten er duizenden mensen meer zonder eten, kleine onschuldige kinderen die in angst en met honger een nieuwe dag in moeten gaan. De toekomst van Egypte die nu zo jong als ze zijn, zich zorgen moeten maken en bang zijn dat de betogers hun dorp invallen, daar de boel slopen en zelfs bang moeten zijn dat hun geliefden “gestolen”gaan worden. Is dat een gezonde en dappere manier van protesteren? Nee! Ik hoop dat die ruim 3% van de bevolking (ja 100.000 op 80.000.000 mensen is niet zo veel, en ls het 1 miljoen zou worden is dat nog een kleine minderheid) die nu de boel aan het slopen zijn, snel wakker worden! De wereld heeft jullie gehoord, veranderingen zullen niet lang uitblijven. Wees lief voor je medemensen, veel van hun zitten in dezelfde situatie en vergeet niet dat waar jullie nu mee bezig zijn niet allemaal halalli bilalli is maar haram! Verlaag je dus ook niet tot akties die je geest bevuilen!
Kijk is wat een dapperheid nu! Ze hebben hun zin, Hossni stapt op, wil zijn presidentschap netjes overdragen (waar de man na 30 jaar toch ook wel even over mag doen) en weer zijn de betogers niet tevreden! Sterker nog….ze gaan nu de aanhangers lekker in elkaar slaan! Goede manier van actievoeren….petje af!
Ik blijf er bij; 2 miljoen op 80 miljoen is verrekte weinig. Maar die minderheid weet van geen ophouden met nu alle problemen van dien! Maak me zorgen om mijn familie en alle mensen die niks met deze situatie te maken hebben maar waarvan het wel ten koste gaat nu!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?