Hoe werden piramides gebouwd?

• Peter H.

De vraag hoe de piramides werden gebouwd is een interessante. Er bestaan wel honderden theorieen, maar geen nog is afdoende gebleken om ze in deze tijd met alle moderne hulpstukken na te bouwen. Sleephellingen ok, dat deden ook de Romeinen in Israel, Masada, houten hefkranen, ok, Maar hoe valt de precisie te verklaren van de plaatsing van de stenen en nog een belangrijke vraag, waar kwamen de stenen vandaan. Ja, van honderden kilometers verder en vervoerd met houten schepen over de Nijl. En dan het patroon waarmee de piramides werden gebouwd, Orion theorie. Het is en blijft een raadsel, net zoals waar het land Punt gelegen was. De wetenschap weet veel, maar nog lang niet alles. Kortom, het is en blijft een wereldwonder. En dat je in je Engelse achtertuintje een piramide bouwt, dat wil ik dan nog wel eens zien. Daar geloof ik niets van, maar je kunt er natuurlijk wel een leuk boek over schrijven.

• Jan

Peter H. Schreef:

——————————————————-

> En dat je in je Engelse

> achtertuintje een piramide bouwt, dat wil ik dan

> nog wel eens zien. Daar geloof ik niets van, maar

> je kunt er natuurlijk wel een leuk boek over

> schrijven.

Hallo.

Ik schreef niet dat Peter Hodges in zijn achtertuin in Engeland een piramide heeft gebouwd, ik schreef dat hij berekend had hoeveel tijd de Egyptenaren van destijds per steenblok ter beschikking hebben gehad teneinde de piramide in de gegeven tijd af te kunnen krijgen, en dat hij (thuis) geprobeerd heeft of het mogelijk was om in die beschikbare tijd per blok met de door hem voorgestelde techniek de stenen te verplaatsen. En dat lukte.

Misschien moet je het boek eerst eens lezen voordat je erover oordeelt.

Groet, Jan.

• Peter H.

Peter Hodges is een vermaard SF-schrijver. Dat boek over de piramides is esoterische SF. Het verklaart helemaal niets.

• fernant

ja met stenen ;ik vind dit heel leuk.wat dat je van boter.groetjes harrij

• Jan

Peter H. Schreef:

——————————————————-

> Peter Hodges is een vermaard SF-schrijver. Dat

> boek over de piramides is esoterische SF. Het

> verklaart helemaal niets.

Helaas, de Peter Hodges van het boek waar ik het over heb is helemaal niets, hij is al oktober 1980 overleden, en was architect/bouwmeester, geen schrijver.

Groet, Jan.