Nooit geen skytours meer

• Alfred

Even een schepje er bovenop. In juni 2007 zijn we op vakantie geweest naar Hurghada met Skytours. De transfer naar en van het hotel was verder goed.

Maar de 2-daagse excursie naar Caïro was om te huilen.

1. We zaten een een Russische bus, de voertaal was Russisch. Wij waren de

enige westeuropeanen, de hele weg naar en van Caïro was Russisch de

voertaal, af en toe kwam er een reisleider ons een minuutje bijpraten.

We konden na herhaaldelijk protesteren niet naar een Engelstalige bus

verhuizen, hoewel er bij aan vang van de konvooi veel werd gewisseld.

2. We kwamen in Caïro aan bij een hotel langs de Nijl, Hotel Nile King.

Het smerigste hotel waar we ooit hebben gezeten. De lift stopte bij een gat,

de kamer was vies, elektra viel uit, verder waren geen gasten in het hotel.

Inchecken werd door de reisleider gedaan op een A-viertje, zonder paspoort-

gegevens, dus we stonden nergens gerigistreerd. Wat een janboel was het.

3. We kregen van Skytours geen overplaatsing naar een hotel bij de pyramides,

zoals was afgesproken. De host zei letterlijk “Ik kan niets voor julie doen”.

En daar sta je dan. De reisleider zei ons dat we het programma van de

Russen moesten volgen, dus ‘s avonds een dinnercruise en ’s nachts om

02.00 uur naar Alexandrië. En toen ging ik over de rooie. Weer de host gebeld

en weer nul op request. Dit kan toch niet waar zijn. Afspraak was een hotel bij

de pyramides, daar het diner nuttigen, met een taxi van het hotel naar de sound

en lightshow bij de pyramides. De tweede dag Moskee en Bazaar.

Na een paar keer heen en weergebel tussen reisleider en host, werd ons verteld

dat we mee konden gaan met de dinnercruise, in dit hotel overnachtten en de

volgende morgen met een Engelstalige gids de excursie konden hervatten.

We hadden verder geen keus, dus dat hebben we maar gedaan.

4. We hebben een klachtenbrief ingevuld, een eigen formulier van Skytours.

Bij terugkomst in Nederland direkt het reisbureau gebeld en de klacht

neergelegd en de vraag voor een vergoeding voor de wanprestatie.

We kregen een brief terug met de mededeling: "Na overleg zijn we tot de

conclusie gekomen, dat we u geen restitutie kunnen verlenen, omdat u gebruik

heeft gemaakt van ons alternatief." Dat was lachen. Nu zijn mijn vrouw en ik

al een keer of veertig op vakantie geweest in alle uithoeken van de wereld.

Wij weten wel van wanten.

We hebben de Geschillencommissie Reizen ingeschakeld en de zaak

voor laten komen. Voor het eerst in alle vakanties. Drie dagen voor de zitting

kregen we een telefoontje van Skytours, met excuses en een voorstel tot een

schikking van € 350. ( Kosten excursie, inschrijfgeld Gesch. Com., adm.kosten)

5. Dit heeft ongeveer een half jaar geduurd. Het ergste is de nasleep.

Correspondentie verliep heel stroef, per telefoon lieten ze me een kwartier tot

een half uur in de wacht staan. Maar de Geschillencommissie is er niet voor

voor niets. Als de zaak was voorgekomen, hadden we zeker gewonnen.

Want een zaak komt pas voor na intern beraad van de Geschillencommissie,

als ze argumenten van beide partijen naast elkaar leggen. Meestal benaderen

ze dan de verliezende partij voor een schikking. Skytours heeft hierdoor wel

heel veel gezichtsverlies geleden. We hebben dit niet op enig forum willen

plaatsen, maar gezien voorgaande berichten is er struktureel iets fout bij die

organisatie van Skytours.

• margreeth

in augustus met mijn dochter naar Sharm el sheik.

geen airco, slecht eten, videocamera gestolen, maar ik moest maar niet zeggen: gestolen! naar politie geweest: verklaring voor de verzekering, waar ik bij skytours achteraf de helft !! van kreeg.en zo nog veel meer gedonder!

: alles moest ik maar op het klachtenformulier zetten en de reisleider geven: gedaan!!

later een brief gestuurd waarom ik niets hoorde, maar dit was nu hun 1e brief {ook al had ik cope eertse uit Egypte erbij gedaan}zeiden ze en nu een week te laat.

ook mijn 2e brief werd afgewezen: ik ben zo boos!

dit is toch geen stijl, wat doen we?

• lukiam

Naar de Geschillencommissie Reizen gaan.

• gipsy

En ze zijn niet eens goedkoop meer. Voor een paar euro meer heb je een echte reisORGANISATIE.

• ..

• Carlo

Reis via vakantiekaart geboekt, dus niet rechtstreeks bij Sky Tour. Eerder wel een specificatie, betreffende een reissom opgevraagd bij Sky Tours….dus GEEN boeking. Deze bleek duurder uit te vallen dus de boeiking uiteindelijk bij vakantiekaart gedaan.

Bij terugkomst van vakantie, begin augustus, een vordering van een deurwaarder in de bus van Sky Tours, medio oktober. Zij zijn van mening dat mijn gevraagde specificatie een definitieve boeking betreft waarvoor ik nooit, in welke vorm dan ook (mondeling, schriftelijk), toestemming heb gegeven. Er is nooit sprake geweest van een overeenkomst. Deze zaak ga ik winnen, want Sky Tours heeft geen bewijs!! Ook hebben zij me nooit aangemaand en herinnert, waarbij ze dus ook in strijd zijn met de voorwaarden, zoals gesteld in de ANVR voorwaarden, waarbij zij zijn aangesloten.

Daarnaast een klacht ingediend, betreffende een voorval tijdens de vakantie, bij Sky Tours…en jullie voelen hem al aankomen…nooit meer wat van gehoord. Ook dit wordt uiteraard in de zaak meegenomen…

Mijn advies….boek NOOIT bij Sky Tours!!!!!! De aanbiedingen zijn aantrekkelijk maar het betreft een wolf in schaapskleren!!!!

• agnes

Hallo Carlo.

Mag ik vragen hoe jouw bevindingen met het boeken van een reis bij VAKANTIEKAART waren, kijk geregeld op hun site maar heb nog nooit een reis geboekt bij hun. Verliep alles naar wens, zoals beschreven op de site? Wel 5 procent korting toch als je ingelogd ben. Wie het kleine niet eert?

groetjes Agnes.

Sorry, heb het bericht verkeerd gelezen. Zie wel dat je via vakantiekaart geboekt hebt maar dan wel als touroperador Skytours.

• Thomas

Nog steeds ellende met Sky tours. Hebben in 2004 al een keer met Sky gereisd.

Werden toen van Hilton Hurgada overgeboekt naar een ander hotel, daarvoor moest -uiteraard- bijbetaald worden.

Later een klacht daarover ingediend. Daarover nooit meer iets gehoord! En, mooi meegenomen voor Sky, daarmee verliep de termijn waarop je een klacht kon indienen bij de geschillencommissie.

Het aanbod en juist de indeling van reizen van Sky was prima, daar kon/wilde geen touroperator tegenop, alleen de ellende die je met Sky hebt. Dat die nog steeds bestaan.

• hetty

toch even een ander berichtje.

van 1 tot 15 oktober een rondreis egypte gedaan via skytours, goede gidsen gehad, de boot was met recht 5 sterren, alles was prima geregeld. in cairo en hurghada 5 sterren hotels gehad. dus eigenlijk niets om over te klagen.

gr. hetty