staking transavia

• ChristaV

Het zal me toch niet gebeuren dat transavia gaat staken, ze zijn druk bezig met onderhandelingen over een hoger loon en meer slaap uren op langere vluchten.

Vol spanning wacht ik af, heb nog 6 dagen pffff .

• ChristaV

Nog geen akkoord piloten en Transavia

Uitgegeven: 21 augustus 2008 08:59

Laatst gewijzigd: 21 augustus 2008 09:09

AMSTERDAM - Pilotenvakbond VNV en Transavia.com zijn nog steeds in onderhandeling over een nieuwe cao voor verkeersvliegers. De bond en de luchtvaartmaatschappij hebben woensdagnacht doorgepraat, maar zijn er volgens een VNV-woordvoerder donderdagochtend nog niet uit.

Piloten dreigden eerder deze week tot ‘ontwrichtende acties’ over te gaan wanneer woensdag niets bereikt zou zijn. Dat dreigement trokken ze woensdag al in. Maandag voerden ruim honderd piloten actie bij het hoofdkantoor van hun bedrijf.

Ze willen loonsverhoging en betere arbeidsvoorwaarden, zoals een overnachting in een stad na een lange vlucht. De onderhandelingen lopen sinds februari.

bron: www.nu.nl

• Paul

De staking is dus nu definitief en wel op dinsdag 26 augustus van 2.00 tot 17.00 uur.

• ChristaV

Erg he, dat is mijn vertrekdag om 3 uur in de middag

Ben er doodziek van

• Paul

En de mijne om 2 uur in de middag…

• ChristaV

Wat een ellende he, ik wens jou ook heel veel succes en dat we beide maar heel veel geluk mogen hebben dinsdag.

• Paul

Laten we hopen dat de maatschappij en die piloten er vóór dinsdag uitkomen.

En dat de VNV gaat beseffen, dat zij door deze stakingsoproep zo'n 5200 reizigers duperen. (bron NU.nl)

• Marian

Is nog niks definitief er komt ook nog een kort geding en de onderhandelingen zijn nog gaande

• Paul

Maar voor je het weet is het dinsdag en die staking is echt definitief aangekondigd.

• ChristaV

Het enige wat we kunnen doen is duimen dat het kortgeding van maandag alles van de baan veegt maar inderdaad het is allemaal wel kort dag.

Heb echt heeeeeeel slecht geslapen, helemaal weg me vakantie pret.