Getrouwd en cultuur vragen

• Ed

Ok , Wat Petr@ zegt over het niet nodig hebben van een Inburgeringsexamen

blijkt nu mogelijk door de uitspraak van de rechter , maar ze heeft nog steeds ten allertijde de goedkeuring nodig van de Nederlandse Ambassade d.m.v. een vakantievisum . Wat betreft haar MVV , deze moet ze afwachten in het land van herkomst ( Egypte ) . Ik denk persoonlijk dat de IND haar MVV niet zo makkelijk gaat geven zonder een inburgeringsexamen . Zij zullen wel gaan tijd rekken en wachten op een wetswijziging of hoger beroep naar aanleiding van de uitspraak van de rechter . En wat betreft de onderhandelingen met de familie : 40.000 euro

en een huis ??????? niet aan toegeven Pieter . Ik zelf heb alleen voor 5000 euro

aan goud gekocht in Cairo . Dit droeg ze op ons trouwfeest en nu ligt het in de kluis bij een bank en dit blijft voor ons beide . Ze is nu eenmaal met een niet-Egyptische man getrouwd en wij hebben andere regels dan zij . Mijn schoonfamilie

deed er eerst ook heel moeilijk over maar wij hebben gezegd `` zo doen we het en niet anders `` PUNT

• Petr@work

5000 euro aan goud is voor de meeste families al een onnoemelijk grote hoeveelheid. Mag ik vragen hoe het je vrouw bevalt in Nederland? Hoe kijkt ze tegen de manier van leven aan, onze gewoontes, onze zeden en gebruiken?

Hoe gaat ze om met de vrijheden van een Nederlandse vrouw, is ze in staat dat allemaal te 'handlen" ?

• Pieter

Ondertussen heb ik er mijn buik vol van. Voorbeeld, haar zusje pikte de trouwring. We misten hem. Ze was er mee naar een juwelier gegaan, die verklaarde: 25 euro waard.

Ze wilde weten wat de totale bruidschat bvan mij is omdat ze zelf ook wil trouwen. Dan kan ze zeggen tegen haar vader dat ie niet meer mag eisen dan mijn bruidschat.

De diamant + ring (nikkel vrij goud) is speciaal gemaakt in Nederland (a.d. E 850) en afgezien van de impact wat ze heeft rondgebazuind had ie ook zoek kunnen raken.

Voorst, we wilden trouwen om liefde. Door de bemoeizucht van famile is mijn indruk dat er geldgeile wolven om haar heen zwerven.

7-de negatieve punt: Zoals ik nu heb gelezen in de vertaling van de huwelijks akte, niet de bruidschat blijkt vermeld te zijn (0 LE) maar “Het Bedrag” bij scheiden of dood gaan. Dus ik wacht nu even een 2de vertaling af.

En paar Nederlandse kennisen waar ik nu heb besproken zeggen dat het een vooropgezet plan is, dat men een scheiding wil forceren om dan “Het Bedrag” op te eisen.

Ik heb overigens intussen veel meer gelezen

- Een bruidschat is inderdaad gebruikenlijk. Max 40000 euro voor een olie baron + flat.

- De EU-wet is helder. De rechter is helder. De IND handelt anders, kijk maar de publicatie van 17 juli.

Ik vond vandaag een bon dat haar ID kaart beedigd naar het Engels is vertaald, kan iemand mij zeggen waarom dat gedaan is. Ze heeft een paspoort.

• Ed

Maar deze 5000 euro blijft van ons en is niet voor de familie . Mijn vrouw wil het ook niet hebben en daarom heb ik het maar bewaard . Het bevalt haar meestal heel goed hier , alleen soms een beetje heimwee maar dit is heel normaal . Ze vind de mensen hier wel heel koud en het weer ook haha . Ook onze gewoontes snapt ze soms niet helemaal .

• Pieter

Het geld heb ik aan de vader gegeven. De vader heeft tegen mij gezegd dat ie het misschien aan mijn vrouw geeft. Tegen mijn vrouw gezegd dat ie het aan haar overmaakt. Feit voor mij, tot op heden nog geen bankafschrift gezien.

Mijn vrouw en haar familie roept over cultuur en ‘wetten’. Echter gewoon uit mondelinge overlevering. Ik heb al een aantal zaken rechtgezet maar ik word er zoooo vermoeid van. Bijv. riep iemand ik mag haar niet meer zien: -1- dat ik Joods bloed heb en -2- ik moet besneden worden. Ik heb aangetoond met o.a. Genisis en de Koraan dat beiden onzin is.

Het is mij nu heel duidelijk geworden een oorzaak van bepaalde ontwikkelingen in NL door een geloofsbeleidenis.

Ik heb in het verleden gewerkt met collegae uit het buitenland en de heimwee komt, omdat men het eigen land idealiseerd etc. Het wordt een schone taak voor mij om haar er doorheen te helpen.

En kouder? tja licht eraan waar ze ooit geweest is, bijv in Libie of Turkije mag een Egyptenaar zo in en daar kun je skieen!! Wat ik zeker weet is dat ze haar goed betaalde baan zal missen. Maar het is een ander arbeidsritme ! Het is niet slim (in ons geval) om de verworvenheden van Nederland op te geven.

Ik snap nog niet alle gewoontes van Egypte en zij niet alles van ons. Maar we respecteren het van elkaar. Ik stel mezelf altijd wel de vraag of het redelijk is.

• Frans

Hoi Pieter,

Met alle respect maar ik denk dat je nog een hele lange weg te gaan hebt, en ik hoop werkelijk dat jullie je er door heen slaan.

En dat geld kun je wel vergeten, begrijp dat ze moslima is, en wat ik heb begrepen geven veel moslim,s een vreemde draai aan hun geloof door te denken dat je tegen alles wat niet moslim is mag stelen en bedriegen.

Begrijp me goed dit is zeker geen aanval tegen het moslimgeloof, want wij zijn er ook genoeg tegen gekomen die dit bestrijden en hetzelfde zeggen als ik nu.

Wil je toch een tip geven, want volgens mij begrijp je niet dat Pieter je hulp aan bied en ik zou die als ik jou was met beide handen grijpen.

Mail met hem of beter spreek eens met elkaar af.

Als ik het goed begrijp is Pieter al langs een moeilijke weg gegaan, en waarom zou jij het wiel opnieuw willen uitvinden, maak er gebruik van kerel !!!!!!

Wens je heel veel sterkte, en hou ons op de hoogte van dit gebeuren als je wil.

Denk dat velen dit graag willen weten.

Sterkte.

Frans.

• Frans

Foutje,

Bedoel met hulp vragen aan Ed.

• Jol

Och, Pieter, ik heb ff meegelezen en neem contact op met Ed, die heeft de lange weg al gehad. Het is zo moeilijk om een Egyptische vrouw naar NL te halen, dat kan lang duren en ja..het is waar. De familie kan haar zo erg beinvloeden dat jij bij scheiding (wat sommige ouders als inkomen zien) voor het bedrag van de bruidschat op moet draaien. Als jullie van elkaar houden : sta dan op je strepen en laat je door haar familie en anderen geldwolven niet bedotten. Ook ambtenaren in Cairo willen soms hieruit hun slag slaan. Regel zoals jij het wil!!

Veel sterkte

Jol

• Ed

Heb inderdaad al een lange weg afgelegd en wij zeggen nu ( hoe raar het ook klinkt ) dat we door alle ellende alleen maar sterker zijn geworden . Ben vorig jaar alleen al 6 keer naar cairo gevlogen om allerlei problemen op te lossen . Beste Pieter , zou je op een paar vragen antwoord kunnen geven ? Dit hoeft niet als je niet wilt natuurlijk , maar misschien word het voor ons dan iets duidelijker , want zo kom je niet verder .

1 - ben je moslim geworden en zoja , waar en hoe ?

2 - Hoe oud is je vrouw ?

3 - Komt ze uit Cairo en zoja welk gedeelte ?

4 - Heb je echt al geld gegeven aan haar vader of alleen op papier ?

5 - Waar laat je de vertalingen uitvoeren ?

6 - Hoe denkt je vrouw over dit alles ?

Misschien kan mijn schoonvader je helpen met eventuele vragen . Hij is Imam in Cairo

• Pieter

1

2

3 Ze heeft alleen haar eerste levensjaar gewoont in Egypte. En er nog een appartementsrecht.

4

Ik heb nu achteraf omtrend de bruidsschat in Arabisch (heeft mijn vrouw geschreven) / Engels een ‘kladje’ gemaakt (er was geen normaal papier!!), wat overigens niet naar mijn zin is, maar beter iets dan niets. Dat is nu ondertekend door haar vader.

5 In Egypte vertaald.

6 Zij wil bij mij zijn, en wil haar familie te vriend houden, ze ziet geen oplossing.

Ik zit met vragen:

A) Ze heeft gevraagd 2 personen: haar vader (wil nu naar haar toe komen in het land waar ze werkt = heeft gezegd nooit meer met haar te praten) en oom (had ze ruzie mee gekregen = heeft haar verboden om te gaan) te emailen.

Heeft dat zin en wat te zeggen?

B) Waarom staat in de trouwakte dat ze niet werkt? terwijl ze wel werkt!

Ze geeft haar ouders elke maand E 700,– ! Maar ze wil dit niet via banktranmsfer doen, wat ik haar heb gevraagd.

C) Wat de zin is om haar ID kaart naar het Engels te vertalen??? Ik vond namelijk bij mijn vertaling de factuur hiervoor. Waarvoor is zo'n vertaling nodig? Ze heeft een paspoort.

Mijn kennisen zijn zeer negatief geworden:

waarom kiest ze niet 100% voor jou?

het is kwade opzet om mij te tillen, huwelijkszwendel in overleg met haar familie.

de notaris zal wel omgekocht zijn, dus ben je uberhaupt wel getrouwd?