Vliegen via Dusseldorf

• els

Hoi marie- claire,

Ik ben net op zoek gegaan via hun website naar lange parkeertijdplaatsen maar dan kom ik alleen maar op 21 dagen uit. Langer kan ik even niet vinden.

Zou je me iets preciezer kunnen vertellen, op welke site ik dat kan vinden. Je mag me ook mailen.

Alvast bedankt,

groet els

• Petr°

Ik heb ook weleens een harde schijf in mijn koffer meegenomen. Mijn ervaring is dat ik nog nooit gecontroleerd ben, niet hier en niet in Egypte.Kan altijd zo doorlopen…

• noetisis

Hoi

Wij vliegen altijd vanaf dusseldorf naar hurghada oktober inderdaad problemen met het gewicht gehad wij vlogen toen met Condor inderdaad moesten we 5 euro betalen per kg overgewicht. Achteraf stom geweest want het overgewicht bleef allemaal in egypte . Maar hebben er retour voor betaalt maar dat was onze eigen schuld. Handbagage wordt soms wel en soms niet gecontroleerd ligt aan de vliegtuig maatschapij.

• Henk

els schreef:

>

> Hoi henk,

> We nemen voor kennissen van ons meestal wat spullen mee

> vanuit NL computerspul enzo. Weet jij of ze daar in Duitsland

> moeilijk over doen. De vorige keer konden we harde schijven

> etc. vanuit NL zo meenemen, niemand vroeg er naar. Het is zo

> gek als je op een vreemd vliegveld staat met spullen die je

> niet mee mag nemen.

>

> groet els

Dag Els,

Je vertrekt vanuit een EU-land, je hebt dus al belastingen betaald.

Je zult het dus gewoon mee kunnen nemen.

De afgelopen keer heb ik ook een (duur) onderdeel meegenomen, geen enkel probleem.

Het enige gevaar loop je in Egypte, want dan moet je wel invoerrechten betalen als het boven de toegestane limiet komt. Wat die limieten zijn weet ik niet.

Mijn ervaring is in ieder geval dat ik nog nooit ben gecontroleerd.

Op dit forum heb ik overigens ook nog nooit gelezen dat er iemand is ‘gepakt’ bij aankomst.

Dus ik zou het ‘risico’ dus nemen.

succes.

Henk.

• rene

natuurlijk, en als ik sigaretten meeneem, heb ik ook altijd ‘toevallig’ nog een paar extra losse pakjes. maar als je aangehouden wordt, dan is dat niet gek, want je weet het van te voren. was maar een grapje, hoor. ;)