Vliegen via Dusseldorf

• els

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik gaan in de zomervakantie naar Egypte toe en reizen vanuit Dusseldorf. Wie heeft hier ervaring mee?

Er zijn mensen die met de trein naar Dusseldorf gaan. Dit was ook onze bedoeling maar na wat rondsurfen op de ns reisplanner bleek dat je vanuit Steenwijk (onze woonplaats) er wel heel lang over doet om Dusseldorf te bereiken.

Ik heb ook al naar hotels gekeken, maar dan zit je weer met de auto. Aangezien wij een maand naar Egypte gaan. Vinden we het niet zo'n prettig idee als onze auto een maand in een parkeergarage staat.

Ik zou het fijn vinden als er mensen zijn die ons tips en adviezen kunnen geven voor onze heenreis.

groeten Els

• IlseE.

Hai,

Ik weet niet of je het te duur vindt, maar hier kun je vanuit een taxiservice (lokaal) een enkeltje of retourtje luchthaven bestellen. Ook naar Dusseldorf. Wat het kost moet je even navragen, het kan hier ook via het reisbureau.

Kennissen van me die reizen regelmatig vanuit dusseldorf vliegveld, en zeggen dat het daar erg duidelijk is allemaal. Dat alles goed staat aangegeven. Zelf heb ik er geen ervaring mee.

groetjes en een hele goede reis!

Ilse

• mario

Hallo Els,

Ik vlieg dit jaar alweer voor de derde keer vanaf Düsseldorf, het is een stuk goedkoper als in NL vind ik.

Wat wij doen is bij het reisbureau een trein ticket bestellen “zug zum flug” dat kost ongeveer 50 euro verschilt van reisbureau tot reisbureau.

Bij sommige tour operators zit dit treinkaartje al in de prijs inbegrepen, bij een TUI operator sowieso.

Dan kun je vanaf elk station in Duitsland met al het openbaar vervoer naar het vliegveld reizen, kaartje geld dus wel alleen voor Duitsland.

Succes en groetjes,

Mario

• Wendy

Hoi Els,

Ik heb heel vaak via Dusseldorff naar Sharm gevlogen. Dat gaat heel goed. Het is duidelijk en overzichtelijk. Ze letten wel heel streng op je bagage gewicht en laten je vlot bijbetalen. Zelfs handbagage wegen ze. Ik geloof dat je 5 euro per kilo moet bijbetalen.

Via internet kun je gemakkelijk een hotel dicht bij het vliegveld vinden. Ze hebben vaak zelf al vliegveld service. Let wel, een aantal van die hotels liggen in het auto vrije centrum en dat is met veel bagage wel lastig.

Heel veel plezier in Sharm

Wendy

• marie-clair

Hoi Els,

Wij gaan gemiddeld 4 a 5 keer per jaar naar Egypte en vliegen altijd via Dusseldorf,

en dat al zo'n 8 jaar.

Het is ‘n overzichtelijk vliegveld maar met weinig tax free winkels, dus niet zoals A’dam wel zijn er net voordat je de douana doorgaat iets meer winkels. oa esprit, body shop Hugo boss en nog wat tierelatein winkels.

Wat betreft het parkeren je kan je auto in de parkeer garage zetten, maar ook buiten op ‘n beveiligt terrein je hebt verschillende tarieven parkeer , je kan dit nakijken op de site van Dusseldorf airport, vergeleken met A’'dam is het hier niet duur, ook wij verblijven regel matig 4 weken in egypte en zijn gemiddeld 60/70 euro kwijt als wij de auto daar parkeren.

Wat betreft strenger wegen v.d bagage dit heb ik alleen nog maar mee gemaakt met Air Berlin bij Condor is nog nooit mijn handbaga gewogen. Ze zijn ook wat soepeler in deze mede als ze zien dat je 4/5 weken gaat.

Succes en al vast veel voorpret plezier.

• els

Iedereen, bedankt voor deze handige tips!

Vooral die over de bagage zijn een leuke bijkomstigheid omdat wij veel mee sjouwen, duikspullen enzo. We vliegen met Air Berlin, dus dat wordt dan precies afwegen voor vertrek naar de luchthaven. Meestal proppen we onze handbagage goed vol, dat is nu dus niet zo verstandig als ik dit zo hoor van iedereen.

els

• Henk

Wat dat wegen van de handbagage betreft heb ik nog een tip voor je.

Laat één persoon de hoofdbagage inchecken, de ander blijft met de handbagage uit het zicht, dan moet het goedkomen.

Jij hebt er wel niets (meer) aan, maar voor een volgende keer kan ik je Hapagfly aanbevelen, waarmee ik 3 weken geleden vanaf Düsseldorf naar Hurghada ben gevlogen, had 4 kg overgewicht waar niets van werd gezegd en mijn handbagage die ruim 10 kg woog werd in het geheel niet gewogen.

De beenruimte was ook een stuk beter dan wat ik gewend was.

Succes.

Henk.

• els

Hoi henk,

We nemen voor kennissen van ons meestal wat spullen mee vanuit NL computerspul enzo. Weet jij of ze daar in Duitsland moeilijk over doen. De vorige keer konden we harde schijven etc. vanuit NL zo meenemen, niemand vroeg er naar. Het is zo gek als je op een vreemd vliegveld staat met spullen die je niet mee mag nemen.

groet els

• rene

dat is niet gek, hoor, eigenlijk is dat gewoon smokkelen.

• els

kom op zeg, jij neemt wilt toch ook wel eens een cadeautje meenemen voor iemand. Je kunt het natuurlijk ook overdrijven: 1 pot pindakaas, een doos tampons en een harde schijf, oo oooo wat zijn we aan het smokkelen.

Voor een gewoon nederlands gezin zijn dat normale artikelen hoor.