hotel mogelijk met Orfi contract??

  • sunshine

    Is het mogelijk om met je partner in een hotel te verblijven met een Orfi contract? Of kan je alleen appartement huren…..heeft iemand ervaring of informatie?

  • René

    Eeeeuh… Wat is een Orfi contract?

  • Floortje

    Een Orfi is een niet geregistreerd huwelijk. Wordt in Nederland dan ook niet erkend. Alleen via deze manier kan je samen met Egyptische partner “samen zijn”

  • zelda

    zenoemen het ook wel en "@!#$ briefje'' in de volksmond

    veel dames tuinen erin,doe het alleen als je zeker bent van je zaak en van de man die het je voorstelt

  • gerda

    De meeste hotels accepteren dit niet als een trouwakte. Een flatje huren kan meestal wel alhoewel de ene verhuurder moeilijker kan doen dan de ander. Voor de rest stelt het papiertje weinig voor en de grotere hotels erkennen het orfi contract niet om legaal bij elkaar te zijn. Ik zou eerst goed informeren voordat je ergens aan begint…………..

    Misschien zijn er wel kleine hotelletjes die het niet zo nauw nemen. Informeer eerst om teleurstelling te voorkomen…….

  • Loona

    een appartementje huren door een egyptenaar met een dame is geen enkel probleem…als je maar betaald…

    In een hotel zou ik het maar laten met een orfi contract…staat straks opeens de politie aan je deur…heeft verder voor jou geen gevolgen maar wel voor hem…

    Oja be aware of beestjes;-)

  • Marie-Clair

    Wij hebben dan denk ik mazzel gehad want in elk hotel waar wij ook wilden boeken werd het geaccepteerd en niet alleen in Hurghada maar ook in Cairo, Alex en in Luxor. Misschien omdat ons Ofri contract is getekend door 2 advocaten, en zelfs door 'n rechter.

    In het verleden boekte wij nog weleens 2 kamers naast elkaar en slipte zo elkaars kamers binnen ook verbleven wij regelmatig op elkaar kamer om iets samen tedrinken.

    Helaas kan het zo zijn dat dit allemaal verleden tijd is omdat er natuurlijk ook veel misbruik van word gemaakt de laatste jaren.

    Gewoon ff checken Sunshine, en anders flatjes genoeg tehuur.

  • Marie-Clair

    Ff nog 1 aanvulling voordat ik commentaar van andere krijg, ik ben inmiddels alweer zo'n 3 jaar gelukkig getrouwd met mijn egyptenaartje, dus je ziet het kan dus echt wel verliefd worden op 'n egyptenaar en er lopen heus niet allemaal bedriegers rond.

  • Loona

    Dit is allemaal veranderd…helaas…zeker in hurghada zijn ze erg streng geworden! in alex, luxor, en cairo valt ook nog wel wat te sjoemelen maar hurghada no way…dat komt doordat er in 2002 iemand ontslagen is doordat hij met meerdere vrouwen meerdere malen een nachtje doorbracht in het hotel waar hij werkte…daar is nogal een ophef over geweest,,,

  • Loona

    pardon 2004