hotel mogelijk met Orfi contract??

  • elisabeth

    een Orfi is legaal hoor. Het is alleen niet mogelijk voor Egyptische vrouwen maar zeker wel voor buitenlandse vrouwen. Je kan er rechten aan ontlenen. Kijk in de volksmond wordt er min over gedaan maar het is gewoon een wet hoor.

    Ik kan me echt niet voorstellen dat er moeilijk over gedaan wordt. Dan zit er meestal wat achter, willen ze geld ofzo. Als jij dit moet betalen wegwezen. Als hij het moet betalen en hij betaald het ook is er niet zo veel aan de hand.

  • Loona

    Als het contract “kwijt” is, is het huwelijk ongeldig…dus toch wel een beetje TE min

  • elisabeth

    Dat klopt wel, maar het is een oplossing als je verkering heb met een Egyptenaar en je niet meteen ingeschreven wil staan als gehuwd in Egypte.

    Het is in ieder geval wel wettelijk. Als je zwanger zou worden kan je met dit papier afdwingen dat hij het kind erkent en onderhoudt(om maar even iets te noemen) Ook kan je met dit papier erven als hij in de tijd dat je op het Orfi getrouwd bent dood gaat. Maar realistisch gezien is het natuurlijk alleen maar bedoelt om de egyptenaar in te dekken. Dit omdat hij volgens zijn geloof en de wetten van het land nu eenmaal geen seks mag hebben voor het huwelijk

  • Loona

    Als niet moslim zijnde kan je sowieso niet van een moslim erfen…

  • elisabeth

    Nee hoor hoe kom je daar bij dat is niet zo. Als je getrouwd bent heb je gewoon recht op een gedeelte. Dat weet ik echt heel zeker heb het namelijk aan de hand gehad met een hele goede vriendin van mij die haar man omkwam in een verkeersongeluk. Hij was moslim en zij is christen en ze heeft gewoon een gedeelte van zijn zaak gehad.

  • Loona

    Dan stond zij ingeschreven als mede-eigenaar of er was een noterieele actie opgemaakt anders is dit onmogelijk.

    (ik ben advocaat)

  • gerda

    Inheritance/succession

    By Egyptian law a non-Muslim can not inherit anything from his/her Muslim partner. It is possible to make a will (Shar'Iqari/lawyer) whereby most particulars can be covered. Two non-Muslim partners can inherit as per the will.

    Dit heb ik even gehaald van de website van de ambassade in Cairo. Het is dus inderdaad niet mogelijk om te erven als niet-moslim van een moslim. Alleen dus als er iets is vastgelegd.

    En een orfi contract is in Egypte wel legaal maar in NL is het niet rechtsgeldig en wordt het niet erkend.

  • Marjolein

    Een Orfi is niet 100% rechtsgeldig en Loona ben je advocaat in Egypte of nederland?Een huwelijk rechtsgeldig gesloten in de Moskee of via de rechter is 100% legaal en ook in nederland geldig,een Orfi kan je nooit geldig maken in Nederland,dus hoe verklaar je dit? Daar bij kun je als vrouw van een egyptenaar gewoon volgens het egyptische recht te erven,alleen de kinderen in de mannelijke lijn krijgen meer,tenzij dit via een advocaat is vastgelegd.

  • Loona

    Ik heb rechten gestudeerd in egypte. En als buitenlandse niet moslim vrouw getrouwd met een moslim man heb je nergens recht op of er moet een testament opgemaakt worden. Alles gaat naar naar de familie van de man of zij moeten er afstand van doen. Dit geldt zelfs als je volgens het civiele recht getrouwd bent (via de wet) en dit alleen in Egypte laat legaliseren. Als je je huwelijk ook in Nederland laat legaliseren gelden er weer andere wetten. Dit geldt echter niet voor een Orfi contract want dat bestaat in Nederland niet.

  • Ilka

    Hallo,

    is het mogelijk om samen met mijn vriend iets te huren in hurghada , hotel of appartement zonder huwelijk of orfi contract? Of zijn er andere manieren die er te regelen vallen zonder problemen te krijgen