wel of niet naar hurghada

• nan

hallo iedereen. ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reactie …ik ga samen met een vriendin van mij en we hebben besloten wel te gaan. we vertrekken 27 mei en hebben inderdaad ook zoiets van hoe groot is de kans dat er daar iets gebeurd vlak na wat er maandag is gebeurd? dus we gaan er naartoe en zullen zeker genieten van de zon, zee en het strand en de nijlcruise natuurlijk..thanx allemaal!

• elisabeth

Laten we even realistisch zijn. Natuurlijk komt er een bon in Hurgarda. Alle badplaatsen zijn al geweest en dit is 1 van de laatste waar het nog moet gebeuren. de bewaking is een lachertje. De Egyptenaten weten namelijk niet precies waar het vandaan komt(welke groepering) Het kan el qada zijn maar ook wraak van de bedoeinen die schofertig behandelt zijn door de regering. Ook kan het te maken hebben dat bep. Islamieten de badplaatsen als een poel van verderf zien.

Maar…. in Nederland kan er ook een bom ontploffen ook hier zijn spanningen. Wanneer de bom komt en valt weten we niet. we denken toch ook niet ga maar niet met de trein want.. Ik ga dus gewoon wel naar Egypte. Als het me tijd is is het me tijd.

• Frans

Van harte met je beslissing nan gelukkig zijn er nog mensen die normaal denken . Ook wij gaan gewoon over 6 weken en als ik morgen ging dan ook.Laat mij niet afschrikken door een stelletje gekken en als het je tijd is dan is het je tijd of je nu hier blijft ergens anders heengaat of lekker naar egypte gaat. Nogmaals van harte.

Groetjes Frans

• nan

hai frans ben blij dat jij er ook zo over denkt..ik vind sommige mensen erg over the top reageren door te zeggen als het mijn tijd is is het mijn tijd en dat Hurghada de volgende stad is die ze pakken. Ze kunnen Rotterdam (shell pernis etc) toch ook vandaag of morgen pakken..nou dan zullen veel nederlanders niet meer leven..dus ook in Nederland lopen we altijd nog een groot risico..

de mensen die in egypte wonen zijn de dupe van iets wat zij niet hebben veroorzaakt. zij leven van het toerisme..ik gun het ze en wie zegt dat de kans groot is dat er wat gebeurd als we er zitten..niemand die het weet..maar dat weten we hier in nederland ook niet..dus dan staan we toch quitte..misschien stort het vliegtuig wel neer door een technisch defect..tja dan heb ik ook een probleem toch haha..gewoon blijven lachen en genieten van het land. jij ook een prettige vakantie!!

• elisabeth

je moet het wel goed lezen Nan. Hurgarda wordt de volgende in het rijtje(daar ben ik echt van overtuigd). Maar wanneer en of jij dan precies op die tijd en plek bent dat weet je natuurlijk niet. Daarom ga ik toch gewoon naar Egypte.

Want inderdaad het zijn rare tijden en ook hier kan er een bom ontploffen. En voorderest. Zoals ik al schreef het zijn echt geen gekken deze mensen weten precies wat ze doen en doen dit met een reden. Als je hier iets meer over wil weten kan je (als je hier zin in hebt) je iets meer verdiepen in de politieke situatie in het midden-oosten. Dan kan je het beter plaatsen. Voor mij komen de bommen niet als een verassing. Ik vindt het meer een logisch(maar zeer afkeurenswaardig,schandalig) gevolg van de daden en politiek spel van de regering

• rene

ja, laten we dan maar realistisch zijn…. Alle badplaatsen? Wanneer was er een aanslag in safaga, el quseir, marsa alam, el gouna, berenice, el alamein, ect.

De bewaking is een lachertje. Weet jij wat ze allemaal doen bij die wegblokkades? Een toerist kan gewoon door, ja, maar de rest……..Het zijn geen gekken? Een gek kan toch ook berekenend handelen? Als je hier iets meer over wil weten kan je (als je hier zin in hebt) je iets meer verdiepen in de politieke situatie in het midden-oosten. Juist, ja. Moebarak zal dit lijkt me net zo aanpakken als in de jaren 90 (waarna het jaren stil was omtrend ‘de terrorist), waar de schuldigen aangepakt worden, en elk ander verzet dat hem tegenstaat (voor hem biedt dit dus ook een kans zijn macht juist te vergroten). En dat is: groeperingen verbieden, mensen opsluiten, razzia’s uitvoeren en moskeeen met een bijsmaakje vol beton storten.

• Marisa

Hey, wij gaan in juli ook gewoon naar Hurghada zoiets kan overal gebeuren.

idd kijk naar de bomaanslag in Spanje, ik ga lekker van mijn vakantie genieten.

Nan, welk hotel ga jij in Hurghada?wij gaan naat het Aida Verdi resort, mensen die daar ook heen gaan of zijn geweest?

ben wel nieuwsgierig hoe het daar is,

groetjes

• bobby

hoi marisa

voor ons is het hotel nog onbekend..behalve dat het een 4 of 5 sterren hotel wordt..het is op indeling zeg maar..dus ik ben benieuwd wat me te wachten staat..heb wel een aantal hotels aangegeven die mij wel wat leken, maar dat is niet het hotel die jij noemt..jij ook veel plezier alvast!

• juud

Vanaf 30 mei zit ik in Hurghada (Hilton) en ik ben niet van plan om me te laten tegenhouden door zo'n bom. Kijk er ontzettend naar uit!