wel of niet naar hurghada

• nan

jeetje het word wel moeilijk zo…toch weer een aanslag..maar ja hoe groot is nu de kans dat er 1 plaats zal vinden binnen nu en 5 weken maar dan in Hurghada?? wij vertrekken 27 mei en tot vandaag kunnen we de reis nog wijzigen..we gaan 8 dagen nijlcruise en 8 dagen strand..op dit moment zitten we nogal te twijfelen vanwege de ‘aanslag’gisteren in Dahab. Zijn er mensen die ook zoiets hebben van gewoon gaan met die banaan of raden jullie aan om niet te gaan.

heb net al gekeken bij d eandere gesprekken maar blijf twijfelen.

wie o wie kan mij helpen??

• claudia

ik had vorig jaar precies hetzelfde dilemma, na de aanslagen in Sharm. (Ik ging een week later) Ik ben gewoon gegaan en heb de meest fantastische vakantie van mijn leven gehad!!!

• jolandacb

Je moet dat toch voor jezelf beslissen, dat kunnen anderen niet voor je doen.

Wij hadden de boeken al in huis en het hotel al uitgezocht om in spetember te gaan.

Maar ik bedankt er nu voor, ik ga wel naar een ander land.

Ik wil het niet opzoeken, begrijp je?

Hoe graag ik ook naar Hurghada had willen gaan.

• marjolein

ik zou het ook niet weten wij zaten er vorig jaar ook met de aanslag en hebben er weinig van meegekregen maar nu heb ik zoiets van zal ik kijken of ik het nog om kan boeken

wordt er nu toch een beetje nerveus van

we gaan pas in juli maar toch

• marijke

wat ik zo allemaal lees zou ik gewoon gaan de controle word gelijk weer verscherpt

ik denk dat de mensen het hard nodig hebben dat wok gewoon blijven komen

anders gaat dat land er gewoon aan ze leven van de toerist

en ik denk dat je inderdaad er wel zelf achter moet staan anders is het zonde van je vakantie

• Hans

Hoi Nan,

Je moet natuurlijk zelf beslissen, het is verschrikkelijk wat er is gebeurt zeker ook voor de plaatselijke bevolking welke afhankelijk is van het tourisme.

Laat je niet wegjagen uit Egypte. In Spanje pleegde de ETA ook bomaanslagen en we bleven vrolijk met z'n allen naar Spanje gaan.

Wij gaan 25 mei ook gewoon weer voor de 15e keer naar Egypte, nu naar Marsa Alam en weet zeker dat je echt als gast behandeld wordt want de mensen zelf zijn heel erg blij als we gewoon blijven komen en zij hierdoor een boterham op de plank hebben.

Succes met je beslissing

Hans

• mara

Ik heb vandaag wat researsch gedaan en kom tot de conclusie dat vooral de sinai punt waar sharm al sheik en dahab en taba zitten “aanslaggevoelig” is. Dit gedeelte ligt aan de grens zullen we maar zeggen, aan de linkerkant het suezkanaal, wat de meest en best bewaakte waterweg is die er is zo'n beetje.

Als je een nijlcruise maakt, cairo bekijkt en in hurghada zit, zit je in wat ik beschouw als het safe gedeelte.

De egyptische regering doet er verder alles aan om toeristen bijzonder goed te bewaken, dit is een van de kerntaken van de regering, het toeristme is immers een van de belangrijkste inkomstenbronnen. Het reisadvies van het ministerie van buitenlandse zaken is nog steeds positief, zie de site.

Wij hebben besloten dat we gaan

• Zonnetje

Nan, ik ben na de aanslagen in 98 in Cairo en Luxor toch gewoon gegaan. Ook na die van Sharm vorig jaar hebben we niet geannlueerd. De kans is natuurlijk heel klein dat het precies gebeurt als jij er rond loopt, dus ik laat me er maar niet door van de wijs brengen. De beveiliging is dan idd weer helemaal in orde, dus dat is een veilig idee. Aan de andere kant moet ik zeggen dat ik vandaag toch wel even heb gedacht dat Hurghada wel eens de volgende paats kan zijn: dat is de enige bekende badplaats die nog niet aan de beurt is geweest. Het blijft moeilijk, maar ik denk dat ik gewoon zou gaan. Succes met je beslissing.

• marja

Ik ben vorig jaar ook gewoon gegaan 2 weken naar de bomaanslagen

Maar in Hurgada was alles super en super beveiligd wij zaten in het hilton hotel

En daarna nog vier dagen de nijlcruise gedaan ook allemaal controle en je gaat in grote collone's inschepen

Ik zou zeggen gewoon gaan

Groetjes MarjaZonnetje schreef:

>

> Nan, ik ben na de aanslagen in 98 in Cairo en Luxor toch

> gewoon gegaan. Ook na die van Sharm vorig jaar hebben we niet

> geannlueerd. De kans is natuurlijk heel klein dat het precies

> gebeurt als jij er rond loopt, dus ik laat me er maar niet

> door van de wijs brengen. De beveiliging is dan idd weer

> helemaal in orde, dus dat is een veilig idee. Aan de andere

> kant moet ik zeggen dat ik vandaag toch wel even heb gedacht

> dat Hurghada wel eens de volgende paats kan zijn: dat is de

> enige bekende badplaats die nog niet aan de beurt is geweest.

> Het blijft moeilijk, maar ik denk dat ik gewoon zou gaan.

> Succes met je beslissing.

• joyce ramaker

ik ga toit nu toe gewoon over 6 weken weg

al zou ik alleen op het terrein van het hotel kunnen blijven

de enige reden waarom ik zou annuleren is al er een negatief reisadvies zou zijn