bomaanslag Dahab?

• Carola Soulje

dank je wel. sterkte kan ik gebruiken; wijsheid ook.

• carla

Zo snel kan BUza geen negatief reisadvies geven. Er is niets veranderd op de site vanavond. Alles hangt van verdere ontwikkkelingen af.

• René

Misschien omdat de Nijlvallei na alle aanslagen en problemen in de jaren '90 zo goed beveiligd is dat de terroristen uit moeten wijken naar de minder makkelijk te beveiligen Sinai? De aanslagen aan de Rode Zee kust lijken niet specifiek gericht te zijn tegen bepaalde nationaliteiten. Waarschijnlijk zijn de meeste doden die in Dahab zijn gevallen Egyptenaren, het zat er helemaal vol vanwege de voorjaarsvakantie.

Het gaat om het ondermijnen van de Egyptische regering, en dan maakt het schijnbaar niet uit of er moslimdoden vallen, of toeristen, of wie dan ook. Zegt wel iets over het blinde fanatisme van de terroristen.

• Maurice M

Ik wilde eind dit jaar naar Dahab of Sharm El Sjeik, maar nu bedenk ik me toch nog eens 3x. Het is misschien waar dat je het gevaar misschien wel meevalt, maar als je op vakantie met een gevoel moet gaan rondlopen het zou wel eens ieder moment kunnen gaan gebeuren, nou mooi niet. Iemand had het in deze thread dat hij niet kan annuleren vanwege het niet uitgeven van negatief reisadvies. Als je er zo mee zit moet je een afweging maken wat je belangrijker is: je veiligheid of een paar euris.

• jona

Loop jij ij Rotterdam,Amsterdam of welke grote westerse stad ook zo rond, het kan overal gebeuren, dat is in de afgelopen jaren al gebleken. Blijf er toch niet voor thuis,op de hoek van elke straat kan je wat overkomen.

Natuurlijk is dit heftig maar probeer te relativeren.

De bevolking daar leeft van jouw komst!

• b.b.b

Maar ik vind het nu toch net iets te veel van het goede!!!

Jammer dat ik al geboekt heb! Als dat niet zo was had ik me ook 10x bedacht!!

• Jacq

Hier ben ik het nou helemaal mee eens. Een bomaanslag kan overal gebeuren, kijk maar naar London. Ik vind zelf dat je gewoon moet gaan, het toerisme zal nu toch wel weer inzakken en dat hebben de gewone mensen niet verdiend. En je laat je toch zeker niet wegjagen! Gewoon gaan dus, er gebeurt vast helemaal niets en veel plezier hebben.

• mara

Het zijn een heleboel overwegingen, wij gaan op 18 mei en weliswaar op nijlruise en naar Hurghada en naar Cairo.

In principe volgen we het reisadvies van het ministerie van Buza op, maar als ik kijk hoeveel smsjes, berichtjes e.d. we nu al hebben gekregen. Als die mensen zitten thuis wel in spanning en hoe relaxed ben je daar als je steeds oplettend moet zijn.

Hoe ik het ook eens ben met economische overwegingen (men is daar inderdaad van ons toeristen afhankelijk en ik gun ze iedere cent) en hoe ik er ook van baal dat zo'n stelletje gekken daar met bommen hun standpunt probeert kracht bij te zetten toch …..ben ik liever geen kannonnenvlees en laat ik de mensen thuis liever niet in spanning achter. Ook al zou op basis van statistieken de kans kleiner moeten worden, de feiten van nu zijn de enige basis voor mijn besluit.

Die paar centen.. klinkt ook wel gemakkelijk je bent je hele reissom kwijt en voor ons is dat meer dan 3000 euro daar werk je je wel voor te pletter het hele jaar. Dat dat bedrag niet opweegt tegen je veiligheid snap ik ook, maar toch is het geen schijntje.

Maar toch het is geen gemakkelijke keuze voor iedereen, mijn gevoel zegt ja maar mijn ratio zegt nee en nu???

• b.b.b

Als ik de keuze moet maken tussen mijn veiligheid en geruststelling of het geld dat men daar “mist” als het toerisme afneemt kies ik echt voor het eerste!!!

• MARJOLEIN

Ik zou gewoon gaan ik had vorig jaar precies het zelfde met de aanslag in SSH ik ben gewoon gegaan. Maar het is je eigen keus. Ik heb nergens wat van gemerkt. Alleen konvooi was verscherpt.

Groet marjolein