aanslag

• HOPE

waarom het nu gebeurt dat een mens om het leven is gekomen is erg genoeg maar op de wereld gebeurd het overal wat voor geloof je ook hebt maar ik denk niet de hoop op geven want morgen is weer een dag bekijkt het niet van de slechte kant maar ook van de mooie kant want hoop doet zegen voor iedereen

• syl

Als je eens wist wat er allemal in Egypte gebeurt dan zou je wel anders reageren .

en een reaktie op rene: dat de christenen sinds vroeger al mensen hebben gedood door middel van kruistochten en andere daden dan ben ik dat wel met je eens maar dat waren zeker niet de copten uit Egypte zoek maar op in de geschiedenis.

Het nieuws dat er een paar weken geleden een heel dorp in Egypte van de buitenwereld is afgesloten door de POLITIE en dat de MOSLIMS daar mensen hebben gemarteld, gedood en meisjes hebben verkracht en gedwongen om op die manier moslim te worden dat hoord de buitenwereld niet.

Probeer eerst meer te weten te komen voordat je een oordeel veilt.

• Frans

Ben het wel met syl eens rene denk dat jij nog nooit een vertaling hebt gehad wat er op vrijdag gezegt wordt. Het is toch ook niet raar dat er van die aanslagen op vrijdag gebeuren en ik wil het helemaal niet voor iemand of een geloof opnemem hoor, maar heb in alexandie uitgelegt gekregen wat er gezegt werd en daar hoorde ook vuile westerse honden bij wij dus en denk dat wij toch ook heel belangrijk zijn voor egypte. En eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat het de eerste keer was dat ik mij er niet veilig voelde er hing een heel vreemd sfeertje. Heb gelijk contact gehad met mijn vriend die in alexanrie woont denk altijd het ergste maar ze zijn erg bang daar nu even ja hij is een christen. Beste mido ik begrijp jou ook wel maar jij woont nu hier in nederland en jij ziet nu ook hoe het hier gaat dan kan jij mij met de beste wil van de wereld toch niet wijs maken dat het hier niet veel anders is.En rene alles goed en best wat jij zegt maar denk dat je er nu toch wel een beetje veel naast zit , ik ben zelf ook niets geloof dan maar ik heb niet de neiging om tegen gelovigen of alles wat er mee te maken heeft aan te trappen. RESPECTvoor elkaar dat geldt hier in nederland en zeker ook in egypte.En ik denk dat we allemaal wel weten dat het daar om gaat hoop dat we dit onderdeel dan nu kunnen sluiten.

Met zeer respectvolle groet aan een ieder Frans

• rene

dat weet ik ook (kopten werden net zo goed afgeslacht, aangezien ze de paus niet erkenden), 't ging mij om het feit dat er nogal gegeneraliseerd wordt.

frans, hoezo zit ik er dan zo naast? ik zeg hetzelfde als jij, alleen in andere woorden (jij hebt het over de vertaling, ik over de kwaadsprekende -en dus fundamentalistische- imam )

• waarom

op het moment is het eg onrustig in alex, veel relletjes en een niet zo fijne sfeer…..

• Frans

Dat klopt daar heb je gelijk in. Maar ik word hier echt heel verdrietig van kan er niet goed tegen wat mensen elkaar aandoen en dan bedoel ik overal op de wereld.Je leven is zo kort en laten we er toch van genieten met zijn allen,als ik je hebt geraakt rene dan spijt mij dat, was niet de bedoeling.

Groetjes Frans.

• rene

nee, hoor, je hebt me niet geraakt. je mag ook gerust mijn mening aanvallen: dan krijg je of gelijk, of ik leg uit waarom ik er nog steeds zo over denk.

groeten rene

• Frans

ok

• anja el assal

wij zijn in europa erg naief,vinden jullie het niet raar dat na eeuwen naast elkaar te hebben geleefd en met elkaar te hebben geleefd er nu in het midden oosten zo een rotzooi is .

het is heel erg makelijk om mensen tegen elkaar op te zetten en bang voor elkaar te maken .

het is maar een kleine groep in egypte die problemen maken en deze zijn over het algemeen aangestuurd vanuit het buitenland ,ik laat het aan jullie over om te denken waar dit dan vandaan komt en wie er belang bij hebben .

ik weet wel dat veel egyptenaren zich bewust zijn wat er gaande is en zowel d regering en de imams in de moskeen bezig zijn zich meer te richten op de gematigde islam, natuurlijk zijn er altijd imams die onzin uit kramen maar je hebt hier ook genoeg mensen in de kerken die rotzooi uit kramen .

de angst is altijd tijdelijk en daarna pakken de mensen zich zelf weer bij elkaar en gaan met het gewone leven door .

iedereen heeft er last van cristians en moslims

• Marjolein

Ben het volkomen met je eens,hoe komt het dat niemand iets zegt van de bomaanslagen in Spanje waren er 7 afgelopen jaar(ik woon er) en dat Egypte bij 1 al de hele wereld op zijn kop staat, wat geld toch al niet doet!!!!!!