eindelijk!

• Frans

Weet wel dat je gelijk hebt. En ben al heel wat keren in egypte geweest en hebben er een hele goede vriend wonen die het niet makkelijk heeft en wij hebben besloten om hem in zijn eigen land te helpen en niet naar nederland te halen om dezelfde redenen waar jij voor waarschuwt. Denk ook wel dat het beter is voor mensen uit het buitenland om eerst maar eens hier te kijken hoe alles echt gaat.

Ik hoop gewoon dat ieder mens eens in zijn leven het geluk vind en daarbij bedoel ik niet dat je je ogen stijf dicht moet houden.

Groetjes Frans

• monica

Ik denk dat ons gelukkig mensje het wel redt. Het is toch iets wat ze samen moeten doen. Maar het is wel zo dat de meeste egyptische mannen geheel anders zijn dan nederlandse mannen. Heel veel egyptische mannen zien inderdaad alleen maar euro's. Ik heb in mijn vakantie diverse oudere vrouwen met een jonge egyptenaar zien lopen en ook heb ik de huizen bekeken die van gemengde koppels zijn. Wij hebben daar ook families leren kennen en daarmee even binnen mogen kijken bij de egyptenaren zelf. Volgens onze maatstaven armoedig maar volgens hun maatstaven zijn ze heel tevreden. Tuurlijk kan je ze waarschuwen voor alles en nog wat, maar als je verliefd bent maakt het toch niet uit en ben je niet meer rationeel. Ik wens gelukkig mensje in ieder geval heel veel succes en liegde toe en ik hoop dat we nog eens horen hoe het gaat.

Groetjes,

Monica

• gelukkig mens

Ik ben me er heus wel van bewust dat het niet altijd makkelijk zal zijn voor hem. Samen zullen we er ons wel door heen slaan. En gelukkig heb ik een arabische kennissenkring om me heen zodat hij ook met andere egyptenaren kan optrekken.

Hij komt hier heen omdat hij weet dat het voor mij makkelijker is omdat ik hier een goede baan heb en voor ons is het ook logisch dat hij hier komt. Eerst moet hij maar naar school gaan, hij zal de taal wel snel oppakken vermoed ik.

Dit was het even voor nu

• anja el assal

hoi gelukkig mens

ben zelf l 16 jaar getrouwd met een egyptenaar ,het was niet altijd makelijk maar als je alle twee wat water bij de spreekwoordelijke wijn doet en goede afspraken maakt over het geloof dan is er niets aan het handje en is het een relatie als elke ander .

wens je veel geluk als je iets wilt weten of raad nodig hebt mail me gerust

gr

• gelukkig mens

dank je wel voor je vriendelijke reactie. Het geloof zal waarschijnlijk niet zo`n probleem zijn omdat hij net als ik christen is. En het is waar wat je zegt je zal je allebei moeten aanpassen omdat de achtergrond anders is.

• Marijke

Hey….

ik heb je toen ook geregaeerd..guess what: ik heb vandag de brief met geen bezwaar mvv gekregen….

hoe heb jij de verzekering geregeld? per datum ophalen mvv of per datum datie komt?

en hoe ging het regelen van de afspraak voor ophalen mvv? (in 1 keer. termijn?)

ik vraag dit omdat destijds met betalen de ambassade niet de melding van ind verwerkte..daar waren 3 meldingen , 2 telefoontjes en 1 mail aan het hoofd (dit alles door de ind) voor nodig om er beweging in te krijgen

ik vrees dus dat als mijn vriend belt om een afspraak te maken dat ze weer zeggen niks te hebben in hun pc…

jouw ervaringen hoor ik graag!?!?!?!?!?

en natuurlijk ontzettend veel geluk gewenst samen…..!!!!

• mohamed mido

Hoi gelukkig mens

alle beste wens en heel veel succes met zijn man en het nieuw liefe

Mohamed mido