wat raden jullie aan?

• mona

Precies en daarbij, je neemt het ook mee naar nederland……..

gr.mona

• Ingrid

Wel doen! Haal een hepatitus en DTP prik, herhaal het binnen een bepaalde tijd en je bent voor 10-15 jaar klaar. Je weet maar nooit waar je nog op reis gaat… zelfs voor Turkije wordt het aangeraden! En het maakt echt niks uit of je 1 dag of 1 jaar gaat, je kunt er maar net mee in aanraking komen.

• Inge

WEL DOEN…. Het maakt niet uit of je een dag, een week of een maand gaat…je loopt gewoon risico. Bovendien is het besmettelijk, dus je bent dan ook een risico voor andere mensen.

Inentingen naar dit land worden sterk aanbevolen door de ggd en huisartsen. Ik heb de mijne gewoon bij de huisarts laten zetten. En bij mij werd een groot deel vergoed door mijn ziektekostenverzekring. Voor 40,- ben ik nu 15 jaar beschermd tegen hepatitis en 5 jaar dtp.

• Ilona

Je moet in ieder geval nooit naar de GGD gaan voor info, een vriendin van mij werkt daar, en de GGD raadt ALTIJD aan om inentingen wel te nemen. Waarom? Simpelweg omdat de GGD een commerciele instelling is, en ze op deze manier veel geld verdienen. Voor goede info kun je beter naar de huisarts gaan. Ik heb zelf toerisme gestudeerd etc. Persoonlijk ben ik van mening dat een inenting niet nodig is zolang je niet in het binnenland gaat rondreizen, en niet in rivieren gaat zwemmen etc. Zelf heb ik ook zon inenting voor 10-15 jaar. Dus als je denkt dat je binnen 10-15 jaar ooit naar een plaats gaat waar inentingen verplicht zijn, doe het dan nu meteen gewoon, dan ben je voor de aankomende vakanties ook “gedekt”.

• wendy

hoi allemaal,

wat een reacties!

leuk!

ik ben overtuigd dat het beter is om wel de entingen te halen. Het is inderdaad beter voorkomen dan genezen..

waarschijnlijk dat we naar hurgada gaan, omdat daar toch het meeste te doen is.

Wie weet wat excusies je daar kan doen?

en welke periode lijkt jullie het beste? als je let op temperatuur, hoog/laagseizoen, prijs etc?

• Inge

Hoi Wendy,

Ik ben zelf ook in Hurghada geweest en net 3 dagen terug van Sharm el Sheik.

In Hurghada zaten wij in het Sunrise select garden hotel. Een supergoed complex, we waren heel tevreden, maar wel ver van het centrum van Hurghada.

Vanuit Hurghada hadden wij twee excursies geboekt (niet via de reisorganisatie).

Naar Luxor: echt een aanrader, wel een lange zit in de bus, maar een hele indrukwekkende dag. Snorkelen wilden we ook nog doen, maar ik was helaas ziek, dus dat kon niet doorgaan.

In Sharm el Sheik nu wel gesnorkeld. Met een excursie, maar ook gewoon voor het strand. Werkelijk een prachtige onderwaterwereld.

Vanuit Sharm vonden we het te ver naar Cairo, dat doe ik leiver op een volgende reis (een rondreis). We zijn wel naar het Catharinaklooster geweest. Het klooster zelf is best interessant, maar het is er veel te druk en commercieel. had dat niet verwacht. De bergen daar en het leven midden in de woestijn, de bedoeienen enz. vond ik heel indrukwekkend. Ook Dahab bezocht….en leuke plaats, niet te vergelijken met Sharm.

In Sharm zaten we in het centrum aan het strand. We hadden half pension, maar dat is daar niet nodig. genoeg restaurantjes waar je heerlijk (en veilig) kunt eten.

Ik had in Sharm niet echt het gevoel dat ik in Egypte was, wat ik in Hurghada wel had.

Het is er brandschoon, groen en de mentaliteit van de mensen is anders. Wel in positieve zin. Er zijn veel excursies te boeken. Ook Luxor en Cairo. Maar ik vond het te ver weg.

Het weer was echt super! heb een lekker kleurtje en het liep vaak tegen de 30 graden. Het viel me op dat het 's avonds wel meeviel met afkoelen. Vorige keer in oktober geweest en toen was het iets warmer. Ik zou zelf niet in juni-juli-augustus gaan, veel te warm! Vooral als je iets wil zien.

Maar goed, in mijn enthousiasme heb ik weer veel te veel getypt. Succes met het het uitzoeken van een leuke vakantie!

Gr. Inge