wat raden jullie aan?

• wendy

wij willen graag naar egypte, maar weten nog niet precies waarheen..

we willen graag wat van de oudheid zien, maar ook graag duiken, zwemmen, en de mogelijkheid voor wat ondernemende excursies zoals bijvoorbeeld naar de woestijn, of een kamelentocht..

en de vraag.. wel of niet inenten?

ik hoor het graag van jullie!

groetjes Wendy

• monica

Als je even terugkijkt bij Shaar - rondreis egypte. Daar wordt dezelfde vraag gesteld met betrefkking tot een rondreis.

Inenten altijd doen, hoeft niet maar je hebt maar 1 lijf.

Misschien dat je verzekering het ook nog vergoed.

• Martien

Hoi Wendy,

Hoe lang ga je? Als je de gelegenheid hebt om 2 weken i.p.v. 1 week te gaan, zou ik dat beslist doen!

Zelf wil ik ooit nog wel eens de piramides zien bij Caïro, maar voorlopig houd ik het bij Luxor/Rode Zee. Wij waren onlangs bij de Rode Zee en zouden vanaf ons hotel (in Makadi Bay) naar Luxor gaan. Je vertrekt dan ‘s ochtends vanaf een grote parkeerplaats om 7.00 uur (je wordt eerst met een bus opgehaald bij je hotel, natuurlijk), en je rijdt dan nog zo’n 3,5 uur naar Luxor. Je kunt bij het uitkiezen van de excursies kiezen voor 1 dag Luxor (dus ‘s avonds terug), óf met 1 overnachting, dus dan heb je 2 hele dagen. De terugreis is in beide gevallen ’s avonds om 18.00 uur, in het stikkedonker… Als je met overnachting kiest, is het natuurlijk duurder, maar je hebt langer de tijd. Aan de andere kant is het ook zonde van je All Inclusive of Half Pension als je dan ineens 2 dagen de hort op bent…

Door omstandigheden hebben (dochter kreeg Hollandse griep!) wij de excursie moeten annuleren. Voor de komende keer heb ik het zó geregeld: op donderdag met een vlucht naar Luxor, daar 2 nachten slapen, dan met bus naar Rode Zee en dan met de donderdagvlucht weer terug naar A'dam. Maar je kunt natuurlijk ook een andere combinatie maken. Bijvoorbeeld donderdag heen naar Luxor, daar 4 nachten blijven, met de bus naar de Rode Zee, en dan daar nog 3 nachten (donderdagvlucht terug), of 5 nachten blijven (zaterdagvlucht)! In de diverse gidsen staan trouwens ook diverse rondreizen. Isropa, Hotelplan, Holland International, Neckermann… Je moet gewoon een beetje zoeken wat het meest bij jullie past, en wat aansluit op jullie wensen! Je kunt ook in Google intikken: Luxor - Hurghada rondreis, en dan krijg je nog meer opties! Succes!

• Martien

Oh, en nog even over het inenten: wij hebben het gedaan! Dochter (13) had nog DTP die geldig was, maar ik niet. Dus ik DTP, en wij allebei Hepatitis. Als we binnen het jaar die Hepatitis nog 'ns herhalen, zijn we voor de komende 10 à 15 jaar “gedekt”. Met het oog op de toekomst lijkt me dit dus zeker zinvol! Als het goed is, vergoedt mijn verzekering het, maar dat weet ik nog niet 100% zeker, want ik ben net overgestapt naar een nieuwe Zorgverzekeraar!

• willem de Graaf

wij hebben besloten om ons wel te laten inenten, Egypte is nog steeds een ontwikkelingsland en met de hygiene is het niet best gesteld.

Als je de mogelijkheid heb zou ik twee weken gaan, 1 week ronreis en 1 week aan de rode zee.

Gr

Willem

• mini

hallo wendy,wij hebben in december via niletravel een nijlcruise gedaan.(4dagen op de boot en 3 nachten in hurgharda) was super goed verzorgd,enzeker niet duur.heel veel gezien,luxer,aswn,kom ombo.is zeker aan te raden.groetjes mini

• marijke

nou ik ben ook over gestapt van zorgverzekering maar die betaald het dus gewoon niet

beetje vreemd maar goed ik hoor dat als je maar een weekje gaat je helemaal niet hoef ingeent te worden hoe denken jullie daar over

• Nicolle

beter voorkomen, dan genezen!

• marijke

dat is wel zo maar ik heb ook gelezen dat de gg&gd het vooral ook zou doen terwijl het niet echt nodig is een weekje zou bijvoorbeeld helemaal niets opleveren aan ziektes ik vind het allemaal maar krom waarom zou je inenten als het helemaal niet nodig is

je neem toch ook nu geen medicijnen voor misschien dat je de griep kan krijgen

misschien kijk ik er te makkelijk tegen over maar ik vind het juist fijn van een forum als dit om info aan elkaar uit te wissellen

• rene

dr zijn genoeg mensen die een griepprik krijgen hier. weet je wat het is: als er een hepatitis-uitbraak zou komen in jouw hotel, dan slaat dat virus jou echt niet over omdat je er maar een week zit, en waarom zou je dat risico willen lopen. toch?