Hallo,
Mijn vrouw en ik zitten te twijfelen of wij eind mei een 8 daagse reis naar Egypte of Tunesie boeken.
Heeft iemand ervaring met beide landen?
En waar, welk hotel, welke streek of plaats zouden moeten zijn?
groet, Rob
Ik ben in beide landen geweest maar in Tunesie al een jaar of 10 geleden.
Dat was voor mij eens maar nooit meer.
Ik vond Tunesie saai en de bewoners zeer opdringerig en bovenal onaardig, ik kreeg nou niet het gevoel dat ze het leuk vonden dat we er waren. (Misschien is dit in de tussentijd wel veranderd hoor)
Ondertussen ben ik verliefd geworden op Egypte dus mijn tip zou ook zijn: naar Egypte!
Idd is er door de veelzijdigheid van Egypte voor iedereen wel wat te vinden: snorkelen, duiken, cultuur, historie en strand en warmte.
Succes met jullie keuze.
Alhoewel het beide noord-afrikaanse/islamitische/arabische landen zijn, zijn ze toch heel verschillend. Je zou ze allebei moeten zien om te bepalen welk jou het meeste aanspreekt.
Waar jullie moeten zijn kan een ander jou niet zeggen.
Vele toeristen komen natuurlijk naar Egypte voor de tempels en piramides en/of voor een wereldstad als cairo.
Stranden en de onderwaterwereld van tunesie kunnen niet tippen aan het duik- en snorkelparadijs van de rode zee.
Als je niet voor dit alles komt is Tunesie ideaal als vuurdoop naar een arabisch land. Tunesie is - over het algemeen - westerser en moderner, als je de eerste keer naar dit soort landen gaat, zal in Tunesie de cultureshock minder groot zijn.
Tunesie is over het algemeen, zeker in de hotelzone's wat schoner, beter georganiseerd en servicegevoeliger dan Egypte.
Hier en daar kun je Tunesie zelfs vergelijken met zuid europese plaatsen, maar dan met een arabisch tintje.
In Egypte liggen de hotelzone's aan de rode zee, ver weg van het ‘echte’ Egypte en van de bezienswaardigheden. Je zult hier altijd te maken hebben met lange reistijden als je meer wilt zien dan de toeristenplaatsen en de muren van de hotels of de rode zee.
In Tunesie kun je een strandvakantie beter combineren met uitstapjes naar het binnenland, de hotels liggen centraler. Qua hotels zijn beide landen vergelijkbaar, luxe of juist eenvoud kun je vinden in beide landen. Tunesie is duidelijk wat meer ervaren qua internationaal toerisme en de meeste kinderziektes wel ontgroeid. In Egypte zijn nog veel bouwaktiviteiten met de bijbehorende overlast soms.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar wat verwachten jullie van je vakantie en wat voor soort vakantie wil je eigenlijk? Strand, duiken, luieren, rondreizen, tempels bezichtigen, piramides bezoeken, de woestijn in, georganiseerd of individueel, een Nijlcruise, een jeepsafari, boottochtjes, stad, platteland, rust of drukte, andere culturen ontdekken of juist liever wat meer vertrouwd en zo kun je nog wel even doorgaan. Dat zul je toch eerst voor jezelf moeten bepalen en zal de keuze ook wat makkelijker maken. Succes!
wat is er romantischer dan een nijlcruise? Samen genieten van de schitterende zonsondergang boven de woestijn vanaf het luxe schip op de Nijl met een lekker hapje en drankje. Of op de zwoele avonden aan dek samen onder de fantastische sterrenhemel…
Of met een felluka varen langs kleine dorpjes waar de tijd heeft stilgestaan.
pfff ja alle 2 de landen zijn erg mooi. beide op hun eigen wijzen.
als je lekker wil relaxen all in is tunesie makkelijkeren en net iets aangenamer van temperatuur in die tijd.
mahdia is dan een leuke plaats. klein en erg mooi strand met ongeveer 12 hotels.
en sharm el sheik in egypte is ook erg mooi.
als je van wandelen aan zee houd is tunesie veel beter. in egypte kun je bijna nergen langs zee wandelen. wel kun je daar heel mooi snorkelen.
nou kiezen maar zou ik zeggen.
moeilijk he. blijft moeilijk ook voor ons. wij zijn nu 34 keer in tunesie geweest en 2 keer in egypte. daar wil ik ook nog vaker heen om nog meer van t land te zien. heel mooi allemaal. dus wij gaan dan nog steeds naar alle 2 de landen.
groetjes leila
kom kom René, niet zo eenkennig! dit is idd het Egypteprikbord, maar wel met eerlijke en objectieve informatie. Dat is het belangrijkste, niet om iedereen naar Egypte te krijgen. (liever niet zeg, eigenlijk!
Egypte heeft een belangrijke plaats in mijn hart veroverd maar er is méér in de wereld. Het is een schitterend, facinerend land maar ook met zijn schaduwzijden. Net als alles zijn goeie en minder goeie kanten heeft. En het is maar net welke kant je het meeste aanspreekt. Dat is persoonlijk.
Maar, juÃÂst als Egyptefan wil ik toch ook de minder leuke kanten laten zien als ik denk dat ik daarmee iemand voor teleurstellingen kan behoeden.
omdat niks zo funest is voor vakantieplezier als verkeerde verwachtingen.
Je zult mij niet horen zeggen: ‘ja Tunesie, veel leuker’.
Maar het zou wel kunnen zijn dat dit voor sommigen tóch wel het geval is!
Trouwens ook dus niet: Egypte altijd en voor iedereen veel leuker. Dat is net zo kort door de bocht.
Want gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?