Alexandrie

• Gipsy

Rene heeft het antwoord al gegeven eerder in dit draadje. Hij geeft aan dat het een hele dag bussen is: van 's morgens 8:00 uur tot 18:00 uur. Ik neem aan vanuit Alexandria.

Ik ben alleen benieuwd of dat dan een rechtstreekse verbinding is.

Als dat dagelijks zo is, lijkt het heel goed te doen en super interessant!

Ik wil ook!!!! (maar ik wil nog zoveel, helllllup)

• ANdere Marjolein

ik vond het zelf geen fijne stad vooral als vrouw, Ik zat in Sheraton Mothazah bij het mothazah park. Ik ging even zwemmen. Werd al toegekeken door mannen en gesluierde vrouwen. Die vol met zwart gewaart het water in gingen. Het is ongeveer 3 a 4 uur rijden naar cairo.

Denk er maar over naar.

De plaats is erg vol.

Wij hebben gezien de

car\thacombe.

bibliotheek.

en een fort achtig iets maar weet zo gauw geen naam

• Saskia

Halllo Ruud,

Niet de moeite waard hoor Alex. om 2 a 3 uur ervoor te reizen.

Saskia

• René

Een uur of 10 bussen, via Marsah Matrouh

• Petr°

Ik ben er in september jl. voor het laatst geweest. Over het algemeen een zeer traditionele stad, vrouwen die inderdaad gekleed in zwarte gewaden de zee in gingen, veel familie`s op het strand. Het is veel meer een islamitische badplaats dan de rest. Qua bezienswaardigheden is behalve het oude fort en de bibliotheek het voormalige paleis van Koning Faroek misschien leuk om eens te bekijken. Het is nu een (duur) hotel, maar als je vraagt of je wat rond mag lopen, zie je veel historische foto`s van de koninklijke familie aan de muren hangen.

Bovendien is de ligging wel leuk, er ligt een park omheen,waar nogal wat verliefde stelletjes verpozen…