geld retour na klacht

• xxx

hahaha hendrika,,,,,goeie puzzelaar ben jij!!

Klopt als een bus.

ze bieden ons 1/9 de van de reis terug.

Nou je snapt natuurlijk wel dat ik daar absoluut niet mee accoord ga.

Ik blijf zeggen,,,,,

Ik heb niet voor deze reis gekozen ,zal hem daarom ook nooit geboekt hebben,,,ze hebben alles erg onbeschoft afgehandeld daar in egypte,,,dus ik eis een flink bedrag terug.

ik ben benieuwd waar het toe gaat leiden.

Zo niet,,,,krijg ik geen bevredigend antwoord of voorstel,,,,dan weet ik hele goede reclame voor ze te maken,,,incl tv en kranten en natuurlijk internet.

We wachten het even af,maar ik hou je op de hoogte.

Voor mij nu toch voorlopig even geen egypte hoor,sorry,hoe mooi het ook kan zijn.

Groetjes van mij

• Hendrika

Hallo Daan,

Nou er was niet zoveel te puzzelen voor mij, toen ik dit las moest ik er gelijk aan terugdenken. Ik heb het destijds ook met belangstelling gelezen en kan me een beetje indenken hoe boos en gefrustreerd je bent. 1/9 is wel heel erg mager. Veel succes.

• xxx

we wachten het nog eventje af.

Misschien weet ik vandaag of morgen meer.

Groetjes Daan

• Gipsy

Nogmaals, verwacht niet teveel van een schadevergoeding. Tja dit soort vervelende dingen kan je vakantie flink verpesten. En die van het hele gezin. Als je met 4 kinderen en 2 ouders een 5* hotel boekt mag je idd wel wat service en klantvriendelijkheid verwachten, het gaat dan volgens mij om een niet gering bedrag dat je hiervoor neer moest tellen. Soms is het echt een zooitje in de reiswereld. Overboekingen, slechte, onveilige en zelfs levensgevaarlijkie vliegtuigen, totaal ondeskundige reisleiding, slechte service, volslagen belachelijke toeslagen en zo kunnen we nog wel ff doorgaan, toch? En we trappen er steeds weer in met z'n allen, we moeten wel als we niet thuis achter de geraniums willen blijven zitten.

Het was toch die to met een ‘K’ waar het hier om ging, als ik het goed heb? Toch neig ik nog steeds om me aan te sluiten bij de weddenschap van Ruud en ga ook voor de ‘S’!

Maar net als bij Hendrika hadden wij ook ooit terechte klachten bij een ‘betere’ touroperator. Dat kan idd altijd. ER kunnen altijd overal fouten en vergissingen gemaakt worden. In ons geval is het wel redelijk goed opgelost en wij hebben die to dan ook ‘vergeven’. Maar een grote schadevergoeding hebben wij ook niet ontvangen.

Maar Hendrika, als ik het me goed herinner van jouw verhalen, jullie hadden toch de vlucht gemist en niet door toedoen van de to in de problemen gekomen?

Misschien heb ik het mis, maar het lijkt me juist een goede service als de to dan zorgt dat je toch nog wegkomt en alternatieven voor je gaat regelen?

Dat had je echt niet voor elkaar gekregen bij een ‘low budget’ maatschappij volgens mij.

• Hendrika

Hallo Gipsy,

Om het lange verhaal kort te houden, het is voor ons al een jaar geleden en we hebben afgelopen november een geweldige vakantie in Egypte gehad en gaan volgend jaar weer.

Wij hadden vorig jaar een ongeluk onderweg, een geschaarde vrachtwagen, waardoor wij 3 uur stilgestaan hebben.

Wij hadden meerdere malen telefonisch contact opgenomen met de r.o. op Schiphol en die zouden, als wij te laat zouden zijn, iets voor ons regelen.

Wij waren 2 minuten! te laat, het vliegtuig had ook nog eens 3 kwartier vertraging, maar we mochten niet mee, zij hadden de incheckbalie ook niet op de hoogte gesteld. Wij zijn door hen van het kastje naar de muur gestuurd, ze deden helemaal niks, en wij zijn maar teruggereden naar Groningen, het reisburo waar we geboekt hadden hebben 2 tickets geregeld voor een vlucht naar Hurghada 2 dagen later, (we moesten naar Sharm), en zouden aansluitend de boot nemen voor de overtocht, thuis op het internet gecheckt blijkt er helemaal geen boot te gaan, terug naar het reisburo de volgende dag, bleken we gelijk te hebben, na check, check en nog eens check door de t.o. ging er de volgende ochtend definitief, dus vrijdag een boot, wij wilden anders niet meer, we zouden maar 8 dagen. Aangekomen in Hurghada, blijkt er op vrijdag ook geen boot te gaan, dus buiten de extra vliegtickets die we gekocht hadden kwamen er nog 2 hotelovernachtingen bij in Hurghada. Vanuit Hurghada contact opgenomen, tickets voor de boot geregeld voor zaterdag, de bestelde taxi kwam niet, ons hotelvoucher was ingenomen en wij hadden een andere voor 3 nachten gekregen voor Sharm, de beloofde gids was niet bij de boot in Sharm, we stonden daar midden in de woestijn, taxi geregeld, eindelijk in Hilton Sharks Bay, hotel wist niet dat we kwamen, hebben gelukkig wel een kamer gekregen, ophaaltijd terugvlucht pas na meerdere malen bellen onzerzijds op het nippertje gekregen. Al met al een geweldige stressboel, en zonder in details te treden is dit dus ook al een lang verhaal geworden. Gelukkig kunnen we nu gekscherend zeggen, de een gaat een weekend Centerparcs, wij hadden een weekend Egypte. Zaterdagmiddag eindelijk op de plaats van bestemming, dinsdagochtend terug.

Daarom begrijp ik Daan ook, ik kan me dus voorstellen hoe machteloos en boos je kunt worden.

Groetjes Hendrika

• Gipsy

Hoi Hendrika, ik herinner me jouw bericht nog van destijds omdat jullie zo bijzonder veel pech hadden. Ik kan me ook goed voorstellen hoe vreselijk het is om steeds met een kluitje in het riet gestuurd te worden en hoe machteloos je in zo'n situatie staat. Dat vreselijke gebrek aan organisatie dat jij schetst heeft, denk ik, ook wel te maken met de algemene gang van zaken zoals die in Egypte gebruikelijk is. De mentaliteit is over het algemeen toch wat anders dan wij gewoon zijn en een gebrek aan deskundigheid en efficientie. Het is toch vooral ‘insh allah’ en ‘dat zien we morgen dan wel weer’.

En dat heeft zo soms zijn charmes, maar in bepaalde gevallen is het toch wat minder……

Een reisorganisatie, hoe goed deze dan ook bekend staat, is toch ook afhankelijk van diverse mensen en systemen ter plekke.

Maar gelukkig kun je nu ook weer lachen om wat gebeurd is én je bent vast een ervaring rijker dooor deze gebeurtenissen.

Alhoewel, zo'n rampvakantie wens je niemand toe.

• xxx

Nou we hebben antwoord hoor!!

we krijgen maar liefst 460 euro terug van de touropp.

Volgens hem hebben we alles geweigerd,maar dat we een hotel met minder sterren hebben gekregen daar praat meneer niet over.het verhaal wordt dus even omgedraaid,en over alle andere klachten wordt niet gesproken

Ik ga nu stappen ondernemen.Ik zie hem wel in de rechtzaal!!!

Het gaat overigens om K-TOURS!!!!

boek dus niet bij hun.