geld retour na klacht

• xxx

Hoi even een vraagje.

Heeft iemand ervaring met het terug ontvangen van een vergoeding van de vakantie die totaal fout gelopen is door de fout van de touropp.??

Wat te doen als je vind dat de vergoeding veel te weinig is?

En wat voor een bedrag moeten ze je eigenlijk terug geven??

Echt alles ,,,is fout gegaan incl verkeerd hotel veel minder luxe,minder sterren,2 bedden te weing,,,noem maar op.

Ik hoop wat van jullie te horen

Bedankt

• Moos

Met welke touropp. ben je geweest ?

• Jol

Voordat je een klacht indiend, is het verstandig om na te gaan of je inderdaad een reden hebt om je klacht in te dienen

Vraag of je reisbureau aangesloten is bij een geschillen commissie, dan wel of ze onder toezicht staan van een organisatie.

Wat precies zijn de klachten, welke TO? Wat is er misgegaan?

Als bij overbooking een zelfde categorie hotel wordt aangeboden dan kan er hierover geen vergoeding worden gegeven.

Het ene 4 of 5 * hotel is inderdaad de andere niet maar je plaatselijke tourleader mag je in geval van overbooking naar een zelfde sterhotel verplaatsen of desnoods upgraden.

2 bedden te weinig? Extra bedden moet je gewoon vragen bij de receptie.

Jammer dat het verkeerd is gegaan maar denk eraan dat de klachten echt gegrond moeten zijn.

Tot uiterlijk 3 maanden (na terugkomst) kun je een klacht - indien je niet tevreden bent met het antwoord van de reisorganisatie - indienen bij de Geschillen Commissie Reizen in Den Haag.

succes Jol

• xxx

Ik ben op dit moment in onderhandeling(vandaar dat ik de naam nog even stil hou)maar ik vind de vergoeding niet overeenkomen met de klachten.

@ bedden bijvragen was geen opie want de kamers waren te klein,onze 2 andere kinderen lagen alleen op een andere kamer ,8 en 10 jaar)en de kleinere op de bank.dan maar.

Geen kindvriendelijk hotel,(absoluut niet)geen 5 maar 4 sterren,totaal niet zo all incl,zoals in het andere hotel,geen snorkelrif,kinderclub maar 3 uurtje andere 8 uur,geen verwarmd zwembad,peuterbad 4 mt r lager dan volwassen bad(niet praktisch met kinderen van verschillende leeftijden.buiten na 5 uur geen drinken meer te krijgen ander hjotel allemaal zitjes buiten en cafeetjes tot 12 uur s'nachts,geen balkon andere wel(wat erg fijn is als de kleintjes wat vroeger gaan slapen)dus dan zat je verplicht binnen.

Nou ik kan nog veel meer opnoemen.

Het ergste vond ik nog dat bij de overboeking gewoon in het hotel gezecht werd,,,,u blijft hier,,,of u slaapt op straat,,,nou ja zeg.

O ja ,,,,en de reisleidster vertelde ons zelfs nogdater die week nog 4 nederlanders voor ons hotel zouden komen,terwijl ze 5 dagen van te voren al wisten dat het overboekt was,,,maar vervolgends de mensen hier niet over informeren,,,schandalig toch??(zo zal het bij ons ook wel gegaan zijn)

En nog de klap op de vuurpijl,,,ik had de eigenaar van het hotel gesproken waar we verbleven,,,en hij zei dat hun hotel niet eens te boeken was met 4 kinderen die zo jong waren,,,daar hadden ze de kamers niet voor,(ze zijn te klein om alleen te liggen)

Nou ik dacht genoeg redenen voor een terug vordering van de reissom????als ik er met de touropp. er niet uit kom geef ik het ook uit handen,,en maak ik hele goed reclame voor ze ,,,dus niet,en dat kan op vele manieren

maar ik was nu dus benieuwd of er meerdere mensen zijn die geld terug gekregen hebben met een goede klacht,en wat voor een persentage ze hebben ontvangen.

Bedankt voor je reactie

• Jol

Ben benieuwd welk hotel dat was…echt benieuwd.

In 7 jaar heb ik nog nooit een gehoord dat het managment zegt dat hun hotel niet geschikt is voor kinderen.

Ik kan je geen antwoord geven omdat ik niet weet om welke hotels het gaat.

Succes, Jol

• Gipsy

En ik ben benieuwd welke to dit was. Ik denk dat ik het wel weer weet.

Als ze aangesloten zijn bij de ANVR kun je dus naar de geschillencommissie, zoals Jol ook al zei. Ik denk dat je zeker een gegronde klacht hebt, als je een 5* hotel hebt geboekt en naar een 4* gestuurd wordt.

Hopelijk heb je ter plekke meteen geklaagd bij de hostess en ook wat op papier laten zetten. Een voorwaarde van de geschillencommissie is dat je de to de kans hebt moeten geven om het conflict ter plekke op te lossen.

Ook als bepaalde faciliteiten -zoals het balkon, familiekamer, verwarmd zwembad e.d.- die in de reisgids werden beloofd en waar je dus voor betaald hebt, in het hotel niet aanwezig waren heb je een sterk punt.

De hoogte van de vergoeding wordt bepaald door de geschillencommissie.

maar verwacht van een vergoeding geen hoogstandjes. Je moet dit meer zien als een pleister op de wonde, zeg maar.

Bij een goede reisorganisatie zal het niet nodig zijn om stappen te ondernemen. Een zichzelf respecterende to zal uit eigen beweging een probleem naar tevredenheid oplossen, in eerste instantie ter plekke.

Altijd handig is een rechtsbijstandverzekering, voor als je klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost. Heb je die niet, zou je misschien eens kunnen informeren bij een wetswinkel of een buro voor rechtshulp. Hier kunnen ze in ieder geval aangeven wat de kosten zijn en hoe je kansen zijn als je gaat procederen. Als je gelijk krijgt (en je hebt eens sterk verhaal) betaalt de tegenpartij de proceskosten.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: als je waarde hecht aan hotel en service van de reisorganisatie, kies een goed bekend staande reisorganisatie en betaal wat meer. Je ziet maar weer dat het veel ellende kan besparen.

• xxx

ik heb inderdaad ter plekke direct een klacht in gediend.

Ik wilde een klachtenformulier hebben,maar men zei dat ze dat niet hadden ,en de reisleidster weigerde in eerste instantie een handtekening onder onze klacht te zetten.

Ik heb dit geeist,,,en uiteindelijk heeft ze die toch gezet,,,evn later kreeg ik van haar te horen dat ze dit niet mocht van haar baas,,,daar te plekke,,,,belachelijk toch,.

Pas toen ik echt begon te dreigen ,,,kregen ze het denk ik een beetje benauwd.

Ik heb deze klachtenbrief gefaxt en gemaild naar nederland de 3de dag van de vakantie.

Ze zijn in iedergeval aangesloten bij de anvr en sgr!(zo heet dat geloof ik)

En zoals wij weten is degene waar we geboekt hadden goed bekend.

Komen zelf reclamespotjes van op de tv.

Zo gauw ik meer weet laat ik jullie weten wie het was,,,met een positief bericht of ik maak ze met woorden met de grond gelijk,,,en geloof me ,,,ze hebben een kwade aan me als ze dit niet goed oplossen.

grrrrrrrrrr,,,,ik begin al weer op te laden…haha

• Ruud450

Ik stel voor om een weddenschap af te sluiten over de touroperator.

Ik zet mijn geld op Sky

gr

• xxx

hahaha,,,,mag ik dan al het geld hebben van de mensen die het fout hebben???

Ik hoop morgen eigenlijk antwoord te hebben

• Hendrika

Is xxx Daan?

Heb jij niet begin november een heel stuk geschreven over deze pechreis?

Gipsy, het is echt niet dat je dit niet overkomt met een gerenommeerde maatschappij. Nadat wij vorig jaar de vlucht gemist hadden, is nadat wij alsnog 2 dagen later vertrokken, alles maar dan ook alles fout gegaan. En dit bij een heel goed bekend staande reisorganisatie.

5 maanden heeft het me gekost om een klein gedeelte van de kosten terug te krijgen, maar wij hadden (gelukkig) alleen logistieke problemen.

Het lijkt me vreselijk als je je zoals xxx (daan?) verheugd op een mooie vakantie en dit je alleen maar ergenis en stress gegeven heeft.

xxx hoewel wij alles konden overleggen aan kopieen en recu's en alles te checken was hebben wij ongeveer een kwart van de totale kosten retour gekregen. Ik weet natuurlijk niet wat ze je bieden, gaat me ook helemaal niks aan, maar je hebt nu een indicatie wat wij terug gekregen hebben.

Succes met je verdere onderhandelingen. Ik moet wel zeggen Egypte blijft een prachtig land dat wij afgelopen november opnieuw bezocht hebben en waar we van genoten hebben, en alles liep perfect.

Groetjes hendrika