Arke Fly

• Zonnetje

Dat ligt eraan wat de oorzaak is van de vertraging volgens mij. Bij ons had het te maken met de orkaan in Mexico van afgelopen juli. Dat is een calamiteit en dan krijg je een vergoeding van het calamiteitenfonds of van de annuleringsverzekering. Als de vertraging te wijten is aan de luchtvaartmaatschappij zelf, dan kun je idd een vergoeding krijgen van de maatschappij zelf, maar ik meen dat ik laatst gelezen heb in de krant dat dat nog niet zo geweldig loopt allemaal…………….

• Patricia

Wij zijn ongeveer 3 weken geleden naar Hurghada gevlogen met Arke Fly. Heen ongeveer een half uurtje vertraging, er waren twee vliegtuigen voorgepiept op de vertrekbaan (KLM en Martinair). Terug was inderdaad een ramp, 2 en half uur vertraging. MAAR dit kwam zeker niet door Arke Fly. Er was maar 1 baan open op Schiphol ivm een vliegtuigbom en mist. Daar kan Arke Fly dus echt helemaal niets aan doen. Wel is het vliegveld van Hurghada één groot drama. Niemand spreekt engels en niemand kan je iets vertellen over je vlucht. Onze vlucht verdween op een gegeven moment zelfs van het tv scherm, ja dan heb je het wel even benauwd. Maar het is goed gekomen. Het personeel vond ik erg vriendelijk. Het eten in het vliegtuig is smerig, maar dat is bij elke maatschappij.

Veel plezier en sterkte met eventuele vertraging.

• Reisadviseuse

Een vertraging heeft helemaal niets met de luchtvaartmaatschappij te maken.

Het heeft te maken of het een chartervlucht is of een lijnvlucht.

Als een ander vliegtuig landt met een vertraging van een aantal minuten, wordt het hele schema van de charter omgegooid: zij moeten opnieuw aanvragen hoelaat zij mogen vertrekken vanaf het “plaatselijke ruim”. In die tussentijd mogen alle lijndiensten opstijgen, die hebben voorrang op charters.

Arke is trouwens een prima maatschappij.