Arke Fly

• Robert

Veel klachten over Arke Fly op de Tenerife pagina. Wij vliegen donderdag

naar Hurghada. Zijn hier ook mensen met positieve of negatieve ervaringen ?

• Gea

Wij zijn op 3 sept. met Arke Fly naar Sharm el Sheikh geweest. Heen weg 2 uur vertraging, dit werd medegedeeld toen wij al in het vliegtuig zaten. Voor de mensen die naar Hurgada moesten betekende dit nog langer, want zij hadden een tussen stop op Sharm.

Terug op 17 sept. een vertraging van 2 1/2 uur. Dit hoorde wij pas op punt van vertrek uit ons hotel.

Als je TT volgt dan zie dat Arke Fly vaak vertragingen heeft. De bemanning geeft aan dat het druk is in de lucht of slecht weer in een ander land, zodat er een andere route gevlogen moet worden.

Op de service geen aanmerkingen. Personeel is heel aardig en attent.

Gea

• RIETJE

Op 27 sept.heen,op tijd de lucht in (5.30 uur),iets voor 11 uur in Sharm el Sheik geland.

Op 11 okt. terugvlucht, om even voor 12 uur de lucht in (3 kwartier vertraging, dus dat valt nog wel mee) tussenstop in Hurghada,rond 18.30 uur op Schiphol.

Service aan boord is goed,alleen was er veel te weinig ingekocht,veel producten van de a la carte kaart waren halverwege de terugvlucht al uitverkocht,dus als je achterin zat ,had je grote pech! Dit wekte veel ergenis bij de passagiers op, het personeel had het zwaar te verduren.Ze vonden het heel erg vervelend,hadden er ook al vaak wat van gezegd zonder resultaat.Het enigste advies was, om via het reisbureau een klacht tegen Arke-fly in te dienen.

Het bovenstaande heeft onze vakantiepret absoluut niet bedorven,het was in alle opzichten een fantastische vakantie!!!!!!!!

• Johan Kant

Wij zijn drie weken terug heen en weer geweest naar Hurghada. Geen enkel probleem gehad. Zaten op de heenweg bij de nooduitgang en kregen van de purser een persoonlijke uitleg wat te doen bij calamiteiten. Nog niet eerder meegemaakt, en dat voor een chartermaatschappij!

Johan

• Paul

Arke fly is prima, bedenk ook dat het een stuk goedkoper vliegen is dan andere maatschappijen.

Gr. Paul.

• mona

Wij hebben geen problemen gehad met Arke, zijn zelfs paar minuten te vroeg geland…

gr. mona

• Kristel

Ook wij hebben geen problemen gehad met deze maatschappij! Elke maatschappij kan wel vertraging hebben door het weer, defecte spullen enz. Service was ook prima! Geen problemen gehad met spullen die op waren. Vliegtuig ligt naar mijn idee ook stabieler in de lucht dan bijvoorbeeld transavia.

• Alie

Zeer slechte ervaring met arke fly , zijn op de heenreis met martinair gevlogen (wat heel goed was ) en terug met arke fly, wat een drama. Hadden 4 uur vertraging in Hurghada, de eerste uren werd ons helemaal niets vertelt waarom dit was.Toen we eindelijk in het vliegtuig zaten kwamen ze bij ons lang om te vragen “mag ik u wat aan bieden”" maar moesten zelf wel betalen.We waren om 21.00 uur al op het vliegveld om in te checken om 22.45 ,met vertrek om 23.30. We konden pas weg om 04.40. en het was er benauwd op het vliegveld en alles was s,nachts afgesloten, we konden geen kant op. Dus nooit weer met Arke.Er waren veel meer klachten van medepassagiers met eerdere ervaringen met arke.Sorry maar zo was het echt.

• Zonnetje

Ik ben afgelopen zomer binnen 2 weken 3 keer met Arke Fly gevlogen. 1 keer enkele reis terug vanaf de Domenicanse Republiek. Geen vertraging o.i.d.

2 weken later van en naar Hurghada. Heen geen enkele vertraging en terug 3 kwartier of zo. Niks verontrustends.

De beenruimte in de economy class is iets meer dan bij bijv. Martinair. Een paar cm maar denk ik, maar dat merk je echt wel!

Service en personeel: niet te vergelijken met bijv. ook weer Martinair (of bijv. een aantal jaren geleden nog Air Holland.) Op Egypte is het natuurlijk allemaal zonder drankjes en eten, maar toen we van de Domenicaanse terugkwamen was het wel all-in, maar we hebben welgeteld 1 keer een drankje gehad en 1 keer een glaasje water op een vlucht van 11 uur.

Maar ik moet zeggen dat ik me niet van de wijs laat brengen door vertragingen en maaltijden/drankjes aan boord. Ik ben op vakantie en laat mijn plezier in principe nergens door vergallen……………… Toen ik afgelopen zomer een poging deed om in Mexico te belanden, had ik 26 uur vertraging en zelfs daar kon ik nog wel mee lachen. (Zat het grootste gedeelte daarvan gelukkig nog niet op Schiphol!!!)

Sterkte en ik hoop dat je vertragingen meevallen.

• Ineke

maar er zitten toch tegenwoordig vergoedingen aan grote vertragingen. Als wij daar allemaal om vragen, zal het toch eens beter moeten gaan, want vertragingen gaan van mijn vakantietijd af. Zonde van mijn tijd. Wie weet hoe dat zit?