af van gebaande paden

• Petr°

Ook een toeristisch gebied. Ik heb van de toeristische steden alleen Sjarm gezien, en eerlijk gezegd viel dat me zwaar tegen. Leuk om een paar dagen niks te doen aan de rand van het zwembad, maar verder zie je alleen maar de standaard toeristische dingen, en een hoop mensen die zich continu volgieten.

Dan zie je naast de gebaande paden die Els bedoeld toch heel wat meer van het land en zijn bewoners. Maar nogmaals, mijn ervaring is dat je dat niet in je eentje moet doen….

• Els

bedankt voor alle reacties (en bezorgdheid), alleen heb ik nou nog geen echte praktische tips. By the way, ik neem m'n vriendje ook mee en ben dus niet alleen. Ook Henk heeft gelijk, de lonely planet was nou net niet de bedoeling, dan kom je al snel op de ‘relaxte’ plekken met blowende hippies waar ik nou net geen zin in heb. Ik zat meer te denken aan tips als, ga met de bus hiernaartoe…..daar zit die gast die oke is…. dat leuke restaurantje waar ze ook prima vegetarisch eten hebben…..lekker slapen op een rooftop hotel onder de bijna blote sterrenhemel….langs de plekjes in luxor per fiets i.p.v. de airco-bus bla bla, nou ja ik zie het wel en zal m'n leuke ervaringen opschrijven voor de volgende.

ik was al es in egypte per lonely planet en had al wat leuek aantekeningen gemaakt maar ben hem helaas kwijt, maar ja dat geeft ook weer nieuwe perspectieven…

• Ellen

Als je naar Luxor gaat weet ik een heel leuk hoteltje op de west side bank. Kan je zijn tel geven(eigenaar). Als je naar Alexandrija gaat weet ik ook een leuk en niet zo duur hotel. In Hurgarda weet ik een leuk en niet zo duur Hotel en iemand die je goed en goedkoop trips kan verkopen. Mail me maar als je vragen hebt over de cultuur geloof en gebruiken,.

groet

• Gipsy

volgens mij kun je die praktische informatie nou juist wel vinden in de diverse reisgidsen. Ook al hebben ze dan misschien de naam veel gebruikt te worden door back-packers, hippies of oudbollig te zijn.

Je hoeft niet zo bang te zijn in Egypte op veel plekken met blowende hippies terecht te komen. En zelfs de plekken die je zou willen vermijden kun je juist ook hieruit halen dacht ik zo.

En je wilt toch juist van de gebaande paden af? Durf dan ook een beetje risico te nemen en ga zelf op ontdekking. Dat is juist het mooie ervan. anders kun je volgens mij toch beter bij een gelijkgestemde reisorganisatie te rade gaan, dan kom je ook niet tussen die ‘bussen vol bejaarden’ of ladingen backpackers'.

• Johan Kant

Hij bedoeld denk ik de Geogids die niet alleen door ouden van dagen gebruikt wordt hoor, haha, dit is eigenlijk een copie van de LP in het Nederlands…