Hoi Jol, deze extremistische bolwerken zijn toch eerder uitzondering dan regel te noemen? Er zijn natuurlijk ook mensen die niks met het toerisme te maken willen hebben en toeristen/buitenlanders liever zien gaan dan komen. natuurlijk zijn er zelfs mensen in Egypte die rondlopen met rare gedachten over westerlingen en geweld niet schuwen.
Maar volgens mij zijn dit echt een uitzonderingen en geen reden om te generaliseren of om te stellen dat Egypte gevaarlijk is of om af te raden plaatsen te bezoeken anders dan de gebruikelijke bad- en toeristenplaatsen.
Jij zult toch met me eens moeten zijn, dat de meeste Egyptenaren (en juist buiten het toerisme) van huis uit aardige, sociale en gastvrije mensen zijn.
Jij bent de deskundige, jij woont daar en weet als geen ander hoe het echte leven buiten de hotels eruit ziet. Misschien kun je adviseren welke plaatsen of regio's beter te mijden zijn, die zijn er idd zeker wel.
Daarom zeg ik ook: een goede voorbereiding is noodzakelijk, in iedere goede reisgids kun je ook vinden waar je beter nÃÂet kunt zijn.
Maar ik weet zeker dat er nog héééeel veel over blijft, juist buiten de doorsnee vakantieplaatsen heb ik persoonlijk de meest fantastische tijd beleefd en hoop nog lang op deze manier te kunnen reizen.
Jouw reaktie komt mij nogal negatief over en dat kan toch niet jouw bedoeling zijn?
Groetjes van Gipsy, die het graag positief ziet, (maar zoals je weet wel van een goede discussie houdt!)