Daniela Village in Dahab

  • Jasper

    Hallo,

    Wij willen in december 2 weken naar Dahab. Wie heeft er ervaring met Daniela Village Hotel en hun duikschool? En wat voor temperaturen kunnen we verwachten?

    Alvast bedankt voor de reacties!

    Groetjes,

    Jasper

  • jan

    Heerlijk hotel. Het is er rustig en het eten is echt heerlijk. Het wordt per gerecht geserveerd en niet in buffetten opgezet. De duikschool is prima, het is van een duitser, maar er zit ook een belg. Ik ga er in iedergeval zeker nog een keer terug

  • Jasper

    Hoi Jan,

    Daar jij de enige bent die op mijn vragen heeft gereageerd, wil ik je hierbij nog even ‘lastig vallen’ met een paar vraagjes.

    In welke periode heb jij in Daniela Village in Dahab gezeten? Wij willen er half december naar toe en ik vraag me af hoe het weer dan zal zijn en of het dan niet veel te koud is om te duiken.

    Verder heb ik op een site gelezen dat je een doktersverklaring (dat je gezond bent) nodig hebt om een duikcursus te mogen doen. Is dat zo?

    Ben jij ook per kameel één of meerdere dagen de Sinaï-woestijn in geweest en kun je zo'n trip daar terplekke regelen of is het verstandiger dat vanuit Nederland te doen?

    Wij willen deze trip bij Nile Travel boeken. Heb jij ervaring met deze touroperator?

    Alvast bedankt voor je reactie.

    Ook aan alle anderen die dit bericht lezen; alle info is welkom!!!

    Groetjes,

    Jasper

  • jan

    Hoi Jasper,

    Wij zijn ook met Nile Travel geweest in Januari dit jaar. We hebben 2 dagen een beetje bewolkt gehad, maar voor de rest perfect weer. Het zeewater was met het duikpak aan net badwater echt heerlijk. Wij hebben terplaatse de excursie van de mozesberg geboekt en st.catherina en hadden de mazzel dat daniela ook een hotel in st.catherina heeft en we na de nachtexcursie eerst konden ontbijten in st.catherina voor de 2 uur durende rit terug. Wij boekten dit bij onze host ter plaatse Karim, volgens mij als je het hier boekt boekt Nile TRvael het weer bij hem dus maakt het niet uit. De duikschool was trouwens net helemaal nieuw in Januari, echt topmateriaal.

    Veel plezier,

    Jan

  • Jasper

    Hoi Jan,

    Hartstikke bedankt voor je info. Krijg er steeds meer zin in!

    Hebben jullie die trip naar de Mozesberg en St. Catharinaklooster met kamelen gedaan of met gemotoriseerd vervoer? Het lijkt mij wel een belevenis om de Sinaï-woestijn in te gaan en dan in de open lucht bij de Bedoeienen te overnachten.

    Weet jij of je een doktersverklaring cq gezondheidsverklaring nodig hebt om de Padi Open Water cursus te mogen doen?

    Groetjes,

    Jasper

  • jan

    Hoi Jasper, we gingen per jeep naar boven richting st. catherina. We konden toen kiezen om per kameel of lopend de mozesberg te beklimmen. Wij kozen ervoor om te lopen, omdat het 2000m naar boven vrij koud kan worden en je lopend warmer blijft. Er zijn wel andere excursies inderdaad met bedouinen warbij je met kamelen kan rijden en bij ze dineren en overnachten, maar daar kan Karim je ter plaatse meer over vertellen. Een doktersverklaring is niet verplicht, maar kan je wel teleurstellingen voorkomen. Als je oren er opeens niet tegen blijken te kunnen dan kan je stoppen met de opleiding, dus het is puur voor je eigen bestwil.

    Groetjes,

    Jan

  • Jasper

    Hoi Jan,

    Wederom bedankt voor je nuttige info en tips!

    Nu ik dan toch bezig ben (jij bent hier tenslotte de ‘ervaringsdeskundige’); je vertelde me een paar mailtjes eerder dat je in Daniela Village prima kunt eten maar zijn jullie ook in Dahab zélf in restaurantjes gegeten en zo ja, welke kun je ons aanraden?

    Verder zijn wij benieuwd of het te lopen is naar Dahab of dat je dat per taxi o.i.d. moet doen. Ik heb namelijk op de site van Nile Travel gezien dat Daniela Village zo'n 3 kilometer buiten Dahab ligt.

    Wat raad jij aan om qua geld mee te nemen? Op sommige sites zeggen ze cash geld, op andere sites weer travellers cheques… Ik neem aan dat er in Dahab geen ‘flappentap’ is.

    Tot later weer.

    Groetjes,

    Jasper

  • jan

    Hoi Jasper,

    je kan in Dahab pinnen en je euro's omwissellen. Het centrum was zo'n 15min per taxi/jeep. Inderdaad 3km. De weg naar het centrum was elke keer weer leuk met de boerderijtjes langs zee en de hobbelige wegen. Wij hebben toen vis gegeten bij zo'n bedoeinen restaurantje. Die zitten niet aan de boulevard, want daar zitten de chique tenten, maar iets daar achter in de steegjes (vindt je wel). We hebben daar heerlijk vis gegeten, de vis werdt bij een boot gehaald en ook de sla werdt eerst nog vers gehaald, het duurde dan ook even, maar eenmaal uitgegeten aan de waterpijp en daarna kan je bijna niet meer opstaan, heerlijk.

    Groetjes,

    Jan

  • Jasper

    Ha Jan,

    Dit klinkt allemaal super, jammer dat we nog tot december moeten wachten!

    Geloof dat we dezelfde ideeën van een ‘geslaagde vakantie’ hebben; ver weg van het massa-toerisme, rust, authenticiteit, het land zélf ‘proeven’. Vandaar onze keuze voor Dahab en niet de voor-de-hand-liggende plaatsen als Hurghada en Sharm.

    Geloof ook dat wij als vis-liefhebbers, ons hart kunnen ophalen daar. Waar ik me wél enigszins over verbaasde was jouw melding dat ze de sla nog moesten halen. Hebben jullie je in Egypte aan rauwkost gewaagd? Ik kom zo ongeveer op iedere site cq discussieforum tegen dat je vooral géén ongekookte groentes (dus ook geen salades) moet eten en dat je moet uitkijken met vis/vlees (moet goed doorbakken zijn). Jullie hebben geen last gehad van ‘de vloek van de farao’?

    Zijn jullie overigens 8 of 15 dagen geweest? Stel dat de duikcursus om de één of andere reden voor één van ons niet door kan gaan, zijn er dan nog andere dingen die je daar kunt doen of kunt gaan zien? Snorkelen, surfen, beetje zonnebaden (of is het daar te fris voor in december?).

    Wellicht tot later weer.

    Groetjes,

    Jasper

  • jan

    Uiteraard kun je prachtig snorkelen in het huisrif van het hotel, deze is echt werkelijk fantastisch. Wat ik lekker vondt in Januari was dat je niet per se hoefde te zwemmen omdat het te heet is, maar ook lekker kon rondhangen in het dorpje. Er zijn veel backpakkers en echte rustzoekers dus je kan er heerlijk relaxen op een terrassje of in een cafe'tje. Wat betreft de sla, moet je gewoon vragen of ze die met mineraal water willen wassen. In de hotels met grote buffetten moet je het inderdaad niet eten, omdat dan alles met kraanwater is gewassen en daar krijg je juist de vloek van de farao van. Zorg gewoon dat je ziet en weet hoe iets is klaargemaakt en er is niks aan de hand.

    Gr. Jan