Daniela Village in Dahab

  • didi

    Even een vraagje er tussen;Hoe laat is het eigenlijk donker in januari?

  • Jasper

    Hoi Jan,

    We hebben geboekt! Van 14 t/m 28 december zitten we in Daniela Village… de vakantiekriebels moeten nog even onderdrukt worden maar de voorpret alleen is al zo leuk.

    Dank voor de sla-tip. Je mailde me eerder dat jullie in Daniela Village niet in buffet-vorm hebben gegeten. Hebben jullie daar wél salades en rauwkost gegeten? En is veel cola drinken tegen ‘de vloek’ zinvol of een fabeltje?

    Zoals jij Dahab beschrijft, is dat helemaal wat wij zoeken. Kleinschalig, authentiek en relaxed maar toch wat terrasjes/cafétjes voor het vertier. Is er vanuit Daniela Village een soort shuttle-verbinding met Dahab of staan er altijd wel een paar taxi's voor de deur?

    Een laatste vraag voor nu; we weten dat de temperatuur na zonsondergang een behoorlijke duikeling maakt en dat het dan ronduit koud kan zijn. Kunnen we volstaan met een dik vest of sweater voor 's avonds of is het meenemen van een jas en dikke geitenwollen sokken geen overbodige luxe?

    Verder aan iedereen die deze conversatie leest; alle info, tips, to do's, to see's etc. over Dahab (en Daniela Village) in de periode 2e helft december, zijn nog steeds uitermate welkom!

    Jan, bedankt weer zover.

    Gr., Jasper

  • Diana

    Hallo Jasper, leuk dit allemaal te lezen. Ben in mei 2 dagen in Dahab geweest. Ik zat in Sharm en we gingen een dagje op bezoek bij kenissen en waren niet meer weg te slaan in Dahab.

    Die sla is een probleem, wij( mn dochter 20 en ik) hebben alles gegeten, en niet ziek geweest. Ja, je hoeft geen moeite te doen om naar de wc te moeten , maar echt de race hebben we niet gehad. De eerste keer waren we ook huiverig maar het zag er lekker uit en we hadden iets van “we proberen het en kijken waar het schip strand” Is dus goed gegaan. Het is denk ik ook heel erg persoonlijk is, de een is er misschien gevoeliger voor dan de ander. Tijdens een boottocht met eten werden er een paar mensen ziek, en anderen hadden nergens last van.We hebben wel veel cola en water (flessen) gedronken, maar of dat daar aan ligt?? Zou best kunnen. Ik denk ook dat de plaatsen in de Sinai relatief schoner zijn dan die op het “vaste” land van van Egypte,ze leven in Sharm en Dahab bijna alleen van de toeristen en willen die natuurlijk ook houden.

    In Dahab centrum kan je ook aan de boulevard , op het strand lekker en heel erg goedkoop eten. Het eten is in Dahab uitgebreider en je krijgt meer op je bord dan in Sharm. De tafel wordt volgeladen met kleine schaaltjes met ondefinieerbare lekkere hapjes. Een soort Bedoeinen rijsttafel dus.

    Mocht je plaats over hebben in je koffer en je de beschikking hebt over kinderkleding kan je die meenemen. Er zijn erg veel bedoeienen kindertjes in Dahab en als je vraagt wat je uit Nederland voor ze mee kan nemen vragen ze om kleertjes.

    Heel veel plezier in december

  • Gabrielle

    Ha Jasper,

    Mijn zusje en ik zijn eind november/begin december een paar dagen in Dahab. Vier december vliegen wij terug, dan vertel ik je het een en ander “vers van de pers” over Dahab!

    Groetjes,

    GabrielleJasper schreef:

  • jan g.

    Hoi Jasper,

    Het is nu januari dus ik vermoed dat je al op vakantie bent geweest.

    Hoe is het je bevallen in Dahab? En hoe was Daniela Village?

    Ik denk er over om in april een weekje die kant op te gaan dus ik wil graag van je weten hoe het er is.

    Groetjes,

    Jan

  • Sharon

    Eindelijk heb ik mijn vriend zover om ook naar Dahab te gaan..vorig jaar moest het nog Sharm el Sheik worden. Het Daniela Village spreekt mij aan. Wie heeft daar leren duiken? Heb je dat ter plekke geregeld of vooraf via Nile Travel?

    Ik begrijp dat het eten er lekker is, wat ik erg belangrijk vind?