snorkelen samaidai rif

• mini

Hoi Edwin,

Bedankt voor je antwoordt.We gaan ook naar Brayka voor het rif.

Ik heb al meer gelezen dat het hotel wat ouderwets is,maar ach

het snorkelen maakt alles weer goed,Ik heb begrepen dat je er

altijd kunt snorkelen ook met veel wind.Kun je ook snorkelen

als je meer naar de open zee zwemt of heb je dan veel stroming?

Weet jij nog een ander goed hotel waar je ook een mooi huisrif hebt?

Groetjes Mini.

• anja

Dit jaar ben ik er nog geweest vroeg in het voorjaar en toen waren ze aan het renoveren omdat het niet vol bezet was

maar we hadden er zeker geen last van. Ben benieuwd of we volgende keer een opgeknapte kamer krijgen maar gaan zeker terug.

• Fransje

Hoi Anja,

Even een vraagje,

Zijn er bij het strand ook douches zodat je je snorkelspullen en jezelf natuurlijk af kan spoelen als je uit de zee komt.

gr Fransje

• edwin1970

Hoi,

Ja je kan echt heel ver de baai uit snorkelen.(het rif vind ik wat verder de baai uit ook een stuk mooier) De zee is de ene dag wat kalmer als de andere, maar meestal heb je weinig last van golfen en stroming.En als er wat golfslag is dan is het noord rif meestal wat rustiger. Je kan je ook met een zodiac een eind de baai uit laten zetten en met de stroming terug zwemmen. Het Iberotel Coraya Resort vond ik een prachtig resort, welke ook mooi gelegen is aan een baai. Het rif van Brayka Bay vond ik wel een stuk mooier en is ook groter. Het is maar net wat je belangrijker vindt, of een luxe resort met een redelijk rif of een redelijk resort met betere snorkel of duik mogelijkheden.

Je hebt trouwens bij beide resorts een goede duikschool met zodiacs die je naar andere riffen kunnen brengen, welke ook geschikt zijn voor snorkelaars.Wil je schilpadden zien dan is Abu Dabab een aanrader, maar ook in de huisriffen zie je bijna dagelijks schilpadden. Ook leuk is om eens te gaan nacht duiken of snorkelen.

• edwin1970

Ja er zijn op verschillende plaatsen douches op het strand.

• Fransje

Okè bedankt!

• mini

Hoi Edwin,

Bedankt maar weer.

Zo denk ik er dus ook over wat de hotel's betreft,maar je hebt ook wel mooie hotels

met een mooi rif bijv Grand Makadi,Royal Grand Azure.Snacht's snorkelen dat lijkt

mij dus een beetje eng,alles is dan zo donker.;)Maar wie weet.

Groetjes Mini.