snorkelen samaidai rif

• mini

Wij gaan in oktober naar Brayka Bay in Marsa Alam,nu weet ik dat daar een heel mooi rif is.

Maar is het Samaidai mooier qwa coraal of andere coraal soorten,gaan natuurlijk voor de dolfijnen

maar als die er niet zijn is het snorkelen daar dan ook mooi?

Groetjes Mini.

• Fransje

Hoi Mini,

Wij gaan binnenkort ook weer boeken voor Februari , op ons lijstje staat ook Brayka Bay of Gorgonia Beach, we zijn er nog niet helemaal uit welke dat het gaat worden.

gr Fransje

• mini

Hallo Fransje,

He! hoe gaat het met je?Hoe heb je het in Cuba gehad?

Is Sandals Royal Hiscacos goed bevallen?

Leuk dat je ook naar Brayka Bay wilt,ben benieuwd hoe het rif is daar.

Je hoort wel van mij hoe het was.

Groetjes Mini.

• Fransje

Hoi Mini,

Hier gaat alles goed we net net terug van 3 weken camping aan het veluwemeer, 3 weken prachtig weer gehad op 1,5 dag na toen hadden we wat regenbuien dus je kan wel zeggen dat wij het in nederland (weer) goed getroffen hebben.

ja cuba was echt geweldig en sandals royal hicacos was echt superrrrrr

ben benieuwd hoe het is bij brayka bay , het ziet er in ieder geval goed uit, we wilde eerst naar gorgonia beach maar Brayka ligt in een baai zoals jij ook al zei en dan kan je eigenlijk altijd snorkelen en dat is voor ons een must.. We gaan binnenkort boeken. 15 dagen voor Februari, we wilde eerst een weekje in november en een weekje in Fneruari gaan maar dat word nu dus 15 dagen februari (is veel voordeliger om het zo te doen)

Ik hoor graag van je hoe het daar was en misschien heb je dan ook tips voor me.

Zou je willen kijken of er een winkeltje bij het resort is waar je kruiden kan kopen, ik ben door mijn voorraad heen ha ha ha.

En welke gebouwen je moet hebben als je een kamer dichtbij het strand zou willen, ik heb een plattegrond dus heb al wat gekeken maar misschien heb je tegen die tijd een tip waar je het beste kan zitten wat kamer betreft.

Ik hoor het wel allemaal van je tegen die tijd.

gr Fransje

• mini

Hoi! Fransje,

Fijn dat het wat beter met je gaat,ik zal voor je kijken of ze kruiden hebben en naar de kamers.

Groetjes Mini.

• anja

Het is een heerlijk resort met prima eten, bediening etc. Snorkelmogelijkheden genoeg, en zeker ook kamers aan het strand, alleen een paadje oversteken maar deze hebben dan ook

wel een prijskaartje, ze zijn wel duurder. De winkeltjes stellen echt niks voor, ik geloof maar 3 stuks, eentje met (oude)sieraden en eentje met handoeken,shirts enzo, daar heb ik wel een strandtas gekocht

ik was hem vergeten, hoe dom. Maar van kruiden geen spoor en buiten het resort alleen maar zand dus ben je aangewezen op een tour of de luchthaven.

Veel plezier in ieder geval.

Grtjs Anja

• Fransje

Hoi mini,

Bedankt voor de moeite.

En Anja bedankt voor de info misschien dat we een keer naar centrum van marsa alam gaan (al schijnt dat ook niet veel voor te stellen) en kijken we of er daar een winkeltje is met kruiden en specerijen. Zo niet jammer dan en kijk ik een volgende keer wel weer .Heb je verder nog tips wat betreft het complex en eventueel leuke boottrip. Veel meer gaan we niet doen. het is vrijwel zeker dat het deze keer braya gaat worden voor ons (er staan er nog meer op ons lijstje)

gr Fransje

• anja

Hi Fransje,

leuk, ik heb gezien dat je hebt geboekt, een heerlijk vooruitzicht hoor. Mijn plannen zijn om weer in maart te gaan. Tips voor tochtjes heb ik niet zo want mijn vakantie bestaat uit echt niks doen,

ja lezen, eten, slapen, snorkelen haha wat een leven he. Het resort beviel mij prima, het schijnt dat de duikschool op het resort ook heel goed moet zijn dus daar kan je zeker wel wat boeken en ook via de hostess

al is dat wel wat duur, bv naar de schildpadden, dat ga ik misschien wel doen.

Voorpret is al leuk maar laat je ook verrassen, veel plezier.

Groet,

Anja

• Fransje

Hoi Anja,

Nou daar bestaat onze egypte vakantie ook uit hoor. Maar omdat we nu 15 dagen gaan is het misschien wel leuk om een boottripje te doen. Vorig jaar april toen we in three corners fayrouz waren konden wij vlakbij het hotel naar een baai lopen waar hele grote schildpadden zwommen, dat deden wij smorgens heel vroeg dan was er niemand in die baai. Geweldig om naast zo`n grote schildpad te zwemmen, we hebben mooie foto`s gemaakt en wat gefilmd (staat ook op mijn site egypte april 2011)

We hebben er in ieder geval heel veel zin in om deze keer naar brayka te gaan.

gr Fransje

• edwin1970

Rif van samadai is niet mooier dan andere.(heb daar gedoken op 14 verschillende riffen) Dolfijnen zijn er meestal wel te zien, maar je mag alleen in een afgezet gedeelte van het park snorkelen en verplicht met zwemvest. De dolfijnen zie je, als ze er al zijn meer eventjes. Ze zwemmen vrij snel langs je heen en blijven niet echt bij rond hangen. Het rif van Brayka Bay is echt heel mooi en heeft een vrij groot noord en zuid rif en er is een prima duikschool ( Extra Divers).

Het resort vond ik maar matig, het eten is wel redelijk maar alles is aftands aan het worden.